Det gik bare slet ikke – er på grådens rand nu :o(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Det gik bare slet ikke – er på grådens rand nu :o(

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    ingefdingefd
    Medlem

Øh, Mette, det er jeg rigtig ked af at høre. Jeg kan godt forstå, du er ked af det, og har lyst til at gi’ op. Jeg håber, du finder kræfterne til at kæmpe videre.

Kæmpe knus og kram herfra

Inge

MettkkMettkk
    Medlem

Trods flere dages arbejde ved telefonen og 3 tætskrevne sider om Robert, var visitationen fløjtende ligeglade.

De valgte i dag at indkalde os til endnu et møde, for ligesom at forklare os, hvorfor de har valgt en langt dårligere skole til Robert – end den de faktisk har lovet os fra start af.

Det viser sig så, at hende der rent faktisk har lovet os skolen, slet ikke har kompetence til love noget i den retning. Men hvor skulle vi vide dette fra, når hun siger vi bare skal gøre dit og dat, og at når hun holder møder med skolen ang. Robert. Så kan man da ikke tro andet, end at det hele nok skal flaske sig til Roberts fordel, langt om længe.

Visitationen kan sagtens se, at vi er blevet behandlet dårligt, som de siger. De kan sagtens se, at psykologen ikke har gjort sit arbejde godt nok. Ligesom de sagtens kan se hele Roberts forløb har været utrolig dårligt siden han startede med støtte. Og de kan sagtens forstå os, nåe ja, det virker nu ikke ligefrem sådan i mine øjne.

(Ja – jeg skal igen gøre opmærksom på, at jeg er temlig rasende i skrivende stund….)

Så vi skal til møde TORSDAG DEN 27. MAJ KL. 15.30. De kunne virkelig ikke før. Hvad ligner det, jeg er ved at blive sindsyg i hovedet af hele det her forløb i forvejen. Og så skal jeg bare lige vente 10 dage til, oven i ded 8 dage vi ventede siden sidste møde. Det er simpelthen at pisse på folk synes jeg. Og det er sku da ikke kun os forældre det går ud over, det påvirker da hele familien. Jeg råber at Michael, der ikke siger de ting jeg vil have, til de rigtige folk. Jeg sidder herhjemme og tuder, mens den lille sidder og kikker på mig, for jeg kan bare ikke mere. Vi bruger oceaner af tid på det her, tid OG ENERGI der går fra vores børn. Det er da ikke rimeligt. Vi kæmper i forvejen for at give dem en rimelig hverdag, når der er en i familien der har ADHD og som der hele tiden skal tages specielle hensyn til.

Dette møde forstår jeg stadig ikke rigtigt hvorfor vi skal stille til, for uanset hvordan vi vender og drejer den, får vi ikke en plads på den rigtige skole. Men i stedet en langt dårligere plads, 15 km væk, i stedet for 1,5 km. Vi skal stille til dette møde, for at de kan redegøre hvorfor de har truffet det valg, de har. Ligesom vi skal have lov at stille spørgsmål til dette, og komme med mere hvis vi har mere at sige. Jeg kan sagtens finde på mere, men kan det betale sig at bruge energi på dette, hvis de under ingen omstændigheder har tænkt sig at finde den plads. For at det ikke skal være løgn, kommer skolelederen fra dan dårlige skole selvfølgelig også. Og jeg kan ikke se nogen anden grund til at han kommer, end at han skal sælge sin skole til os. Men vi nægter at høre på ham…………..UANSET HVAD!!!

Jeg magter virkelig snart ikke mere og jeg tror ikke længere på, vi får det skoletilbud, vi ønsker. FOR DER ER IKKE FLERE PLADSER AT KOMME EFTER I ÅR. Men hvad skal jeg så lige gøre????

Der var en, der skrev jeg skulle stille på borgmesterens kontor med Robert under armen. Men hvad skal jeg sige til ham?? At vi er blevet uretfærdigt behandlet??? Det bliver alle andre jo også i sidste ende, ik….

Trøstende ord modtages med kyshånd, ligesom flere gode ideer til hvordan vi får vores vilje også er meget velkomne………

Mette – nu med TUD-øjne

acinchinaacinchina
    Medlem

Hej Mette,

Jeg kan godt forstaa hvordan du har det lige nu. Det er saa frustrende! Men det er dem som gi op de faa ikke det som de gerne vil have – desvaerrer.

Jeg ved godt det slet ikke er det samme som det du er ude i – men jeg vil alligevel dele hvad jeg gjorde da jeg skulle have albert i vuggestue. Jeg var alene med begge boern da simon var taget til USA men ikke havde faaet arbejde der over endnu og dagplejen havde sagt op med de 14 dages varsel hun havde. Jeg kunne tage imod tilbudet om at faa en boernehave et tilfaeldigt sted i kbh – men hvordan f… skulle jeg kunen faa det til at fungerer alene med 2 drenge som skulle afleveres hvert sit sted i cph OG naa paa job til kl 8 for at kunne gaa kl 4 og hente inden 5 – eller ogsaa kunen jeg bede min babysitter om at tage med bus og tog og foerst hente den ene og saa den anden…???

Saa jeg besluttede mig til at skrive et brev hvori jeg klagede min noed og sagde at den eneste mulighed jeg saa var at jeg var noed til at sige mit job op/lade mig fyre og det ville jo koste kommunene ENDNU mere. Derefter tog jeg personligt MED albert 10 mrd op paa pladsanvisningen og afleverede brevet – og saa startede krigen – totalt god father agtigt.

Jeg (og Albert) sad der i 3 dage i traek og trak et nummer. Naar det blev min tur gik jeg ind og spurte om de havde en plads i den vuggestue jeg ville have og som Oscar gik i – det havde de ikke og jeg blev sendt ud igen. Der trak jeg saa et nummer mere og ventede paa at det blev min tur igen. Naeste dag moedte jeg (og albert for jeg havde jo ingen plads til ham) da de aabnede og saa startede jeg forfra. Naar jeg blev smidt ud af sikkerheds folkene gik jeg en tur paa 10 min og saa startede jeg forfra.

Efter 3 dage fik jeg en plads til Albert der hvor jeg gerne ville den foelgende uge. Lige pludselig var der en plads og lige pludselig stod jeg forest i koen fra at have vaeret no 5 – maerkeligt ikke 😉

Saa trop du bare op paa bogmesterens kontor og si at du ikke forstaar at du ikke har frit skole valg naar nu andre har og at Robert var blevet lovet den og den skole men nu kan han ikke komem i den alligevel selv om I har talt og set skolen. Husk han siger jo ogsaa noget 😉 det er jo ikke kun dig snakker. Spoerg hvad han har taenkt sig at goere ved det?

Naar de siger der ikke er plads siger du bare at man naturligvis altid kan finde en plads mere hvis det er det man vil. Og naar de spoerger dig hvad du vil (forstod du ikke hvad vi sagde hentydningen) eller du vil have de skal goere saa siger du. saa siger du Jeg vil have Robert ind paa skole ABC som vi er blevet lovet efter sommerferien

Jeg syntes du skal slaa paa at den anden skole ligger saa langt vaek at du er noed til at gaa ned i tid og derfor vil soege astratning hos kommunen. Du skal forklare borgmestern/dem at det vil koste dem mange flere penge hvis Robert ikke faar den skole der ligger taet paa plus at den skole vil maaske hjaelpe robert saa meget at han som voksen kan klare sig selv.

Med deres skole der er risiso for at I bliver skilt fordi I ikke kan faa hverdagen til at haenge sammen, der er risiko for at robert forvaerres fordi I ikke kan tilbyde gode forhold som han har bruge for hjemme og derved vil udgiften til ham blive stoerrer. Der er risiko ved den skole de har valgt at han aldrig kommer til at klare sig selv. Mens med den ande skole vil chancerne vaere meget stoerrer da omgivelserne isaer hjemme bliver optimale. (og det goer ikke noget det ikke helt rigtigt alt sammen – de laver jo ogsaa fejl ved at love jer den rigtigt skole)

Og naar de siger at de forstaar saa siger du nej det tror jeg ikke du goer for saa ville du da give os den skole vi oensker! Sig det igen og igen og igen og igen – det er saa let for dem at sige jeg forstaar godt jeres situation – det er det som de bliver traenet i at sige paa kurser.Naar de siger at moedet er faerdigt siger du det sytnes jeg ikke! og bliver siddende og sig det samme og samme og samme igen. Du skal ikke goere moedet faerdigt foer du har faaet det som du vil have. og et moede 8 dage efter er ikke godt nok. Saa ville jeg ogsaa ringe til skolen og snakke med dem for jeg er sikker paa de har plads eller kan lave plads. OG det ville jeg sige at du har forstaaet paa dem at har.

Da jeg sad paa pladsanvisningen trak jeg 37 numre den ene dag saa 37 gange kom jeg ind og sagde noejagtigt det samme og fik noejagtigt det samme svar og kom igen den naeste dag og startede forfra indtil jeg fik min vilje.

jeg slog paa at hvis drengene ikke gik i samme instution – og saa ville jeg foralvor blive dyr for dem – jeg ville blive skilt, midste min job og drengene ville have saa lange dage at de maaske ikke laengerer ville vaere i trivsel.

Jeg taenker ind imellem paa hvor irreterende jeg paa have vaeret for de stakkels damer som jo bare gjorde deres job…

Huskpaa god father naar du kaemper.

/AC

tanteettetanteette
    Medlem

Synes AC er skarp, så vil ikke andet end at sende et stort forstående knus!

Henriette

camillabagcamillabag
    Medlem

Ej, jeg synes, det er utrolig synd for dig og Robert og resten af familien! Hvor er det bare en hård og urimelig kamp I kæmper…

AC’s beskrivelse af, hvordan hun har taklet modgang er både imponerende og underholdende læsning. Måske du kan bruge det til inspiration til at tage kampen op igen. Det ER bare sådan, at vi ikke alle har lige nemt ved at være påtrængende og kæmpe imod… så jeg forstår godt, hvis du er ved at give op. Det ville de fleste være!!! Men hvis du kæmper videre, kan du så ikke prøve at sige til dig selv, når du går ind ad døren til et møde med kommunen, borgmesteren eller hvem det nu er – at fra nu af er jeg ikke mig, men AC eller en der ligner, og jeg flytter mig ikke herfra, før jeg får min vilje, og jeg bliver bare ved med at tale imod – sige nej og nej og nej – og nej, I forstår jo netop ikke, hvad det drejer sig om, og selvfølgelig kan I skaffe den plads, hvis I vil, og der MÅ være en grænse for, hvor dårligt man kan behandle et barn, og den ER nået nu!

Stort Kram Camilla

Ninna333Ninna333
    Medlem

Kære Mette

Jeg kan godt forstå dine frustrationer… Jeg vil bare endnu engang sige, at der er frit skolevalgt – også for specialskoler – det forudsætter “bare” at der er plads på skolen… Herudover  er der mulighed for at anke beslutningen.

Det er nemt nok for visitationsudvalget at give psykologen skylden. Det skal du ikke lade sig spise af med. Selvfølgelig skal psykologen ikke love jer et tilbud, men det er dem, der har taget beslutningen!! Et eller andet sted synes jeg, at det er flot nok, at de giver jer tid til at forklare jer hvorfor – de kunne have henvist jer til ankemuligheden.

Jeg synes, at du skal vente med at give op, til du har hørt deres forklaring. Herudover kan i jo også ringe og høre (tilbudet – ikke visitationsudvalget), om i må komme og se det – måske viser det sig, at der er nogle kompetente mennesker med nogle gode visioner?? (jeg aner det ikke, men man skal ikke udelukke noget..).

Det kræver en enormt styrke at kæmpe mod “systemet”, og hvis du er så langt nede i overskud, er det noget, du skal tage med i overvejelsen. Du hjælper ikke nogen ved at gå helt ned på at kæmpe!! Hvis du har overskudet, så find en person, der står over visitationsudvalget og tag det op med denne – efter mødet den 27. maj.

Mange tanker,

Ninna

stiniistinii
    Medlem

KÆMP!!!! Mette – du må ikke give op… Det handler om Robert

AC… Jeg har sagt det før og det her er sikkert ikke sidste gang jeg siger dette: Du er for sej!!! Du gør det vi andre drømmer om at gøre…

– Tag ud på skolen som du ønsker og fortæl dem historien! Spørg direkte hvad du skal gøre for at få Robert ind på skolen? Fortæl dem hvor meget godt du har hørt om skolen – ROS den og vis dem at du bare VIL have den skole til Robert. Tro mig… Samarbejdsvilje fra skolen kan have stor betydning! Det kunne jo være at de kunne give besked om at de ønsker at tage Robert ind.

– Sig at du vil have at Robert ikke starter i skole efter sommerferien, men bliver et år i børnehaven, hvis det er det der skal til for at sikre ham en plads i den skole I ønsker. Det kosteer kommunen en hel del at lade børn vente – det er dyrere i bh end i skole.

– Find hvad du kan om tidlig indsats for børn – det er billigere at sætte ind før det er for sent!

– jeg tror absolut ikke det er lykken at få sin sag i medierne… MEN! Et “uskyldigt” læsrbrev i den lokale avis???

Bliv endelig ved med at skrive og fortælle hvad der sker.

Sender dig et kærligt kram, Stine

nilla1969nilla1969
    Medlem

Jeg er altså også lidt imponeret over dig, AC! Men tror ikke at jeg selv kunne holde til den fremgangsmåde…

Jeg tror ikke jeg har andre gode råd end dem, der er blevet givet. Men et trøstende cyberknus, dét har jeg! Det er så superhårdt, når verden er vores børn imod 🙁 Og ja, det koster rigtig rigtig meget enerig. Jeg havde været velhavende hvis jeg fik timeløn for al den tid, jeg har brugt på at slås med kommunen i forhold til min tabte arbejdsfortjeneste *suk*

Jeg håber på, at I enten finder en løsning, eller finder ro til at få det bedste ud af det tilbud, I har fået…

knus, Pernille

dreamoutlouddreamoutloud
    Medlem

Kære Mette.

Jeg kan godt se, at du er super super fusteret og jeg forstår det godt. Bedre end du tror. Jeg syens du skal kæmpe videre, helt bestemt. Hvis du har overskudet vel og mærke. Hvis ikke, så skal du måske overveje at droppe din modstand og give det en chance. Se hvad det er, hør’ hvad de siger osv.

En skole kan have et pisse godt ry, men så kommer ungern i en klassen med en dårlig lærer og omvendt. Det gælder om, at gå efter den skole som har størst sandsynelighed for, at få støtte og hjælp til ekstra ressourcer.

Jeg vil ikke gøre sig ked af det, men kommunernes sparekniv gør’ at alle tildelinger til specialhjælp bliver hårdnakket skåret væk. Vi mister sikkert støtten til vores yngste dreng til næste år. Der gives her hvor jeg kommer fra ikke engang støttetilsagn til de nye børn som starter i 0’de med en dianose. Det er barske løjer og personlig tror jeg vi skal se frem til, at det er forældrrene der skal yde en ekstra indsats, hvis de da kan.

Jeg tror ikke I kan rykke ved særlig meget – det skal der et regeringsskift til….. Jeg synes bare, at I måske kunne få mere ro på derhjemme ved, at prøve at gå ind i det med et åbent sind.

Tilgiv mig hvis jeg har skrevet noget som gør’ dig vred. Det er virkelig i den bedste mening.

Håber det løser sig for Jer og kram fra mig.

Bella

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.