Update på Grønland

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Update på Grønland

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    tanteettetanteette
    Medlem

De skriver ikke meget, så vi aner ikke, hvad de tænker.

Det er MEGAAAA frustrerende.

ARGH….

Henriette

tanteettetanteette
    Medlem

Så er vi igen på herrens mark.

Derek har fået en mystisk mail. Et afslag på jobbet på Grønland. Hans samtale var blevet udskudt pga askeskyen til medio maj, men nu kom der en mail, hvori der står at de nye omstændigheder gør at der ikke bliver nogen samtaler og dermed ikke nogen stilling til ham.

ØV PIS ØV SGU FANDEN og en hel masse mere!

Vi har ikke snakket om, hvad vi gør nu, for vi kan ikke gøre det helt store før imorgen mandag. Men tror drengene bliver sendt tidligt i børnehave og så skal vi lige ha’ en snak.

På både skolen her i DK og på den i Grønland er de i gang med at planlægge næste skoleår,-  så jeg er i gang med at planlægge på 2 koler, hvor jeg ikke ved, på hvilken jeg skal være. Det er fanme frustrerende!

En træls update!

KH Henriette

Ninna333Ninna333
    Medlem

Det er da en træls mail at få, når man går og venter på en samtale… Er det fordi de ikke vil risikere at tage til Danmark og så ikke kunne komme hjem??

Jeg håber, at i finder frem til et eller andet…

Hilsen

Ninna – der ligesom AC undrer sig over, hvorfor de ikke kunne lave interviewet on-line…

ingefdingefd
    Medlem

Ej, Henriette, det er da godt nok surt. Jeg håber, I finder en løsning.

Knus

Inge

katja1850katja1850
    Medlem

hvis det var mig så ville jeg kontakte dem og spørge hvilke nye omstændigheder der var tale om.

Har hørt om steder hvor pludselig var en tidsfrist overskredet og så kunne de ikke få bevilget penge til nyansættelser. Irriterende men sandt 🙁

knus Katja

stiniistinii
    Medlem

Det var da underligt??? Du må huske lige at fortælleom det hvis I får svar på hvilke omstændigheder de skriver om…

Er der ikke andre job han kan søge?

KH Stine

camillabagcamillabag
    Medlem

EJ, hvor surt! Jeg håber, der sker et eller andet godt i sagen alligevel… jeg gad da også godt vide, hvad for omstændigheder, de hentyder til…

Kh Camilla

acinchinaacinchina
    Medlem

arrrh hvor surt. Har I slet ikke mulighed for at tage afsted alligevel og saa maaske kan Derek finde noget deroppe eller er det for stor en risiko?

Jeg ville ogsaa ringe til dem og spoerge hvorfor de pludselig ikke ville have ham til samtale. og om de evt kan goere det via telefon og internet.

/AC

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Årh, for pokker da! Sikke noget l _ _ _ !!!

Hvor vidt var I i processen? Havde I sat hus etc. til salg? Og vil I blive i det område, I bor nu eller evt. prøve lykken i en anden region i Danmark?

Ønsker jer al mulig held og lykke!

Kh. Ellen

tanteettetanteette
    Medlem

Altså vi kan ikke tage afsted uden Derek har job. Han kan ikke få dagpenge (ja ja selvom det er dimmitendsats han får er det jo stadig penge)deroppe,- og vores økonomi kan ikke bære min indkomst alene.

Vi har ikke sat hus til salg endnu eller noget, så det gør ik det store.

Nu er der så sket det, at igår lev Derek ringet op fra det sted han var i praktik, mens han læste,- og de vil rigtig gerne ha’ ham i 6 mdr.’s løntilskudsjob. Dvs. han bliver ansat i 6mdr og firmaet får tilskud til hans løn. Det skal godkendes af kommunen inden det er helt sikkert.

Og min is i maven er smeltet, så hvis det bliver godkendt, så bliver vi i Dk et års tid mere.

Mit hovede kan ikke rumme at planlægge et skoleår både her og på Grønland og vi er i gang begge steder…

Så lige trænger jeg bare til at vi tager en beslutning om enten det ene eller det andet. Lige nu ser det mest ud som om, vi bliver i DK.

Ved ikke, hvad jeg tænker om det? Men tror det bliver dejligt med 2 indkomster (ja jeg skal så på deltid, bruger noget af min barsel på det, så er ansat på 85 % og 15% på barsel), så det er stadig ikke 2 fuldtidsindkomster, men det nærmer sig!

Må jeg sige, at det har tæret på vores økonomi, at Derek ikke har faet andet end dagpenge siden okt 04,- og jeg har været på 3 barsler…

Nå, det blev vist et langt rodet indlæg…

KH HEnriette

stiniistinii
    Medlem

Du får lige en krammer – og et håb om det bedste for jer pt. Hvilket nok er lidt ro – især økonomisk???

Kram

tanteettetanteette
    Medlem

Tak Stine!
    Ja, lidt ro på økonomifronten kunne være dejligt!

Venter stadig på at Tønder kommune godkender løntilskuds-jobbet….

KH Henriette

katja1850katja1850
    Medlem

Håber for jer at kommunen godkender. Det var også sådan Jan startede i sit seneste job.

Knus Katja

acinchinaacinchina
    Medlem

Hej Henriette,

Jeg syntes det lyder som en klog beslutning – og kan godt forstaa at du blir noed til at have afklaret hvor i skal vaere efter sommerferien.

Jeg haaber det hele loeser sig for Derek – det er laenge at gaa uden at lave det som man er uddannet til.

/AC

nilla1969nilla1969
    Medlem

Øv hvor ærgerligt at det ikke gik – men jeg håber for jer, at løntilskudsjobbet så til gengæld lykkes! Det kunne jo være fantastisk 🙂

knus, Pernille

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.