Gode råd søges

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Gode råd søges

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    an24buan24bu
    Medlem

Har en dreng på 8 måneder, som de sidste 3 dage har kastet op et par gange om dagen, og haft diarre 4-5 gange om dagen. Han gider ikke det faste føde i øjeblikket, så han lever af MME. 

Jeg har læst, at det ikke er så godt med mælk, når man kaster op, men det er jo lidt svært, siden det er det, han levet af i øjeblikket.

Jeg har prøvet forskelligt mad som havregrød, banan, youghurt, frugtmos mm, men han gider det ikke.

Bortset fra at han er lidt træt, leger han fint og kan også grine. Han drikker også lidt vand, så jeg tror ikke, at han bliver dehydreret. Han havde heldigvis kun feber det første døgn, og så var det væk igen.

Jeg mangler derfor bare nogle gode råd til hvad man give ham og spise… Og om det er ok med MME?

Han har også fået en tand mere i går, men det kan vel ikke være det som giver opkast/diarre. Nogle som har oplevet det?

sussansussan
    Medlem

Jeg har lige haft en periode med min datter der startede med at kaste op og derefter diarre – jeg var ved lægen med hende og det var en virus .. men han sagde væske i små portioner – så længe de får væske så er det fiont og de er til at komme i kontakt med. Hun er elleve mdr og drak også kun mælk/vand de dage det varede og et stykke tid efter at hun så småt blev frisk igen var det stadig mælken hun helst ville have.. Så fortsæt som hdtil han skal nok blive frisk – selvom man bliver helt bekymret. Hvis han slet ikke indtager noget skal du tage til lægen med ham.. Har du prøvet kiks –

god bedring kh Sus

an24buan24bu
    Medlem

Ja man bliver jo så bekymret… :O)

Nej jeg har ikke prøvet kiks. Han har faktisk aldrig smagt kiks endnu. Bløder du dem op i vand? Ved ikke om han kan tygge dem endnu, men det kan da godt være…

oktober78oktober78
    Medlem

Mariekiks går i opløsning helt af sig selv når de kommer ind i munden:)

Mvh. Pia

BettinaMKBettinaMK
    Medlem

hmm det kunne godt være det er bisser der er på vej. har du haft en tlf samtale med en læge? det ville jeg gøåre for at være helt sikker.

held og lykke 

an24buan24bu
    Medlem

Det er heldigvis fået over af sig selv nu. Tror det var noget maveinfluenza..

Vi har fået gang i mariekiksene, og det er bare et hit :O)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.