Hård opbremsning og graviditet

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Hård opbremsning og graviditet

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    usdaneusdane
    Medlem

Hej. Jeg var i en meget hård opbremsning i sidste uge. Bilen foran bremsede op fra 80 til 0 uden varsel, så passagerene i min bus fløj rundt og jeg sad heldigvis fastspændt foran. Alligevel har jeg ifølge min JM nok slået en flig af moderkagen, da jeg fik blødninger og kraftige plukveer lige bagefter. Det var godt nok ikke sjovt, især da jeg var i Tjekkiet på hyttetur med jobbet. Er der nogle af jer, der har erfaringer med biluheld, mens I har været gravide? Jeg synes faktisk især det er hårdt psykisk, kan ikke slippe følelsen af, at jeg ikke passede godt nok på den lille. øv.

anittasbanittasb
    Medlem

Ja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, andet end at det er træls for dig. Det er jo desværre en moders lod at være evigt plaget af dårlig samvitighed og bekymringer.

Mon ikke at du kan få tilbudt en scaning, sådan bare lige for at tjekke – og for at få ro i sjælen. For naturligvis er alt som det skal være, men det vil jo nok være rart for dig at få det bekræftet.

Anitta 24+2

mettemajsmettemajs
    Medlem

Hej.

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med biluheld og graviditet, men jeg tænker på, om du har sådan en graviditetssele?

Den fungerer nemlig ved at den trækker selen ned under maven, så den ikke bliver trykket, hvis man bliver skubbet fremad ved en hård opbremsning. Jeg har én, og kan bestemt anbefale en sådan.

Ellers håber jeg at du er kommet dig lidt mere over chokket, og at du har fået bekræftet at alt er som det skal være inde i maven.

Knus Mette, på besøg fra sep10-terminen

kiskis
    Medlem

Det må have været en grim oplevelse, jeg har selv en times kørsel til og fra arbejdet, så tænker tit på at der hurtigt kan ske noget, ved bare at jeg ville blive meget bange hvis det var mig, man er jo altid bange for at miste det lille væsen man går med i maven, indtil man får det helt ud, ja og så fortsætter man jo egentlig med at bekymre sig for sit barn når det er kommet ud i verden, det kaldes vist ægte kærlighed.

Anonym
    Gæst

hej usdane;)

har heller ikke prøvet noget i den stil,heldigvis da….

hvordan går det med dig nu?

er der faldet ro på?

kan godt forstå at du er blevet død forskrækket….

kh anett 27+3

usdaneusdane
    Medlem

Hej

Tusind tak for svarene. Jeg vil helt bestemt ud og finde en graviditetssele, ved I hvor man køber dem henne?

Det går fint, fik ro på efter at have været på besøg hos jordemoderen og høre hjertelyden. Jeg tror mest jeg har de psykiske men at kæmpe med nu – var nemlig en kollega, der bremsede op, fordi han var blevet sur på en medpassager i den minibus, han kørte i. Jeg sad i minibussen lige bagved med 6 elever som medpassagerer. Det er så fuldstændigt uacceptabelt at gøre sådan noget, og det er DET jeg kæmper med at få ud, den vrede over hvad der egentligt kunne være sket.

CountrymumCountrymum
    Medlem

Hej

Åhh, hvor træls og præcis uacceptabelt at lave den slags i trafikken pga temperament!!!!!!! Sådanne bilister burde have e opsang!

Prøve at kigge på mit indlæg om leje af babyudstyr, jeg ærger mig en smule, har netop købt en graviditets sele i babysam til 349,- og den kan lejes for 30,- måned, det ville jo kun give 120,-………………….

Så er det råd givet videre.

Kg Gitte 25+3

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.