Hvor langt er I med indkøb osv?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Hvor langt er I med indkøb osv?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Jeg synes selv vi er ved at være klar til at den lille baby melder sin ankomst, og vi glæder os helt fantastisk meget til det. På den ene side synes jeg tiden flyver afsted men på den anden side synes jeg også der er lang tid til august.

I går var vi i babysam og fik bestilt en Odder barnevogn, og vi skulle nok forvente der var 8-10 leveringstid, så hvis der er nogen som har samme ønske som mig om en Odder vogn vil jeg råde til snart at få den bestilt for sommerferien nærmer sig også med hastige skridt og det kan godt forlænge ventetiden, og det vil da være surt hvis den ikke er kommet når baby kommer.

Derudover har vi været ude og købe, kravlegård m. tæppe, ammepude, puslepude (alle med samme betræk), vi har også købt, lift, pusletaske, badekar, stofbleer, de første bodyer, autostol med isofix og lidt andre småting. Vi kan arve en tremmeseng, det eneste som mangler dertil er en ny madras. Hvordan går det med jer, er det tidligt at tingene er ved at være klar??

Vi ved ikke hvilket køn barnet bliver så alt det med tøjkøb er sat lidt på stand-by, det er også heldigt nok for ellers ville det koste os en formue for ihh hvor er det meget fedt drenge og pige tøj. Men vi har arvet en del tøj, hvis det bliver en pige (hvilket min mand har drømt) så har vi stort set alt det tøj vi skal bruge, men bliver det en dreng så skal vi ud og købe noget. Jeg er meget spændt på hvor stort barnet bliver, for jeg blev selv født 3 uger for tidligt men vejede 3300g, min mand blev født til tiden og vejede 5200 g og min mor var også forholdsvis stor… Men jeg håber godtnok jeg får en baby og ikke et barn med det sammen, men af samme grund har jeg ikke købt bodyer i størrelse 50 for måske bliver der ikke behov for dem. Så hellere ud og købe dem når barnet er her… eller må han eller hun i de arvede selvom de ikke er helt neutrale- for jeg må sige det er ikke fordi der er vildt meget neutralt tøj på markedet ellers er det bare fordi jeg kigger de forkerte steder?

Jeg vil forresten sige jeg er rigtig glad for at følge med her på siden, jeg er ikke selv altid så aktiv, men synes det kan være svært i en travl hverdag, men mon ikke der i løbet af juni kommer for synes da det lyder til vi er flere som skal på barsel der. Jeg går selv fra den 4. juni, hvilket jeg glæder mig rigtigt meget til 🙂

Hilsen Anne-Mette 25+3

marabou4marabou4
    Medlem

Vi har INTET købt. Men vi har selvfølgelig også det meste fra 1. gang. Jeg har bestilt en slyngevugge, som jeg har store forventninger til. Ellers skal jeg have købt:

babyalarmer

madras til lift/barnevogn

dyne

sutter

(lomme)slynge

Et enkelt sæt tøj, til hjemturen fra hospitalet.

Og det er det 🙂

Anne

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Kun at købe nye madrasser til lift og barnevogn, har jo stort set det hele fra de 2 andre, men nye madrasser syntes jeg er et must.

Har netop købt en super lækker ny pusletaske i Tyskland i sidste weekend. De har et helt andet udvalg der end her og jeg var lidt træt af den gamle, der var temmelig uoverskuelig at finde noget i. Den nye er SÅ lækker! 

Har fået mega meget tøj til lillepigen fra venner og bekendte. desuden gik jeg en smule shop amok i USA i påsken, så hun har RIGELIGT! selv om jeg forærede alt babytøj væk efter vi fik nr 2 – skulle jo ikke have flere – troede jeg!

Har her den sidste uge brugt tiden på at sortere tæjet i str og vaske det mindste (str 50 – 56) og lagt det i hendes nye kommode. SÅ jeg skal blot ordne vuggen, så er vi klar til ankomst.

Kristina 26+1

Har slet ikke kobt noget endnu, men det er ogsaa nr. 3, saa skal kun have et par saet toj, mest fordi der skal vaere lidt nyt. En ny maddras til sengen, og et badekar. Og ja saa har jeg forelsket mig i en ergo baby carrier, som jeg ogsaa tror jeg skal have, selvom jeg har flere slynger og et par mai taier. Saa her er vi slet ikke parart paa den maade endnu, forstaaet paa den maade at intet er lagt frem, men vi skal ogsaa flytte for baby kommer saa hvis jeg begyndte at vaske nu tror jeg bare jeg ville vaske det hele igen. Men det er begyndt at krible lidt i mig, kan godt maerke at jeg godt snart vil have kobt et par baby ting, bare fo at komme lidt i gang!

CountrymumCountrymum
    Medlem

Ja, det meste er i huset, men ikke fremme. Vi venter en dreng, og har både en dreng og en pige allerede, så udstyr har vi masser af. Vi kan låne en vugge, skal også købe nye madrasser og en ny babyalarm. Vi skal også have en ny klapvogn, men det haster jo ikke lige sådan. Et nyt sæt tøj skal vi da også have.

Gitte 24+2

Hopla83Hopla83
    Medlem

Lyder dejligt at I får købt en masse:-)

Vi har været ude og lure markedet af for barnevogn og autostol, men er ikke nået videre.

Vi har dog lige fået en masse tøj hjem fra min svigerinde, en del af det kan passe til både pige og dreng men ellers er det drengetøj. Vi ved ikke kønnet (kunne ikke ses på MD scanning), så det er spændende hvor meget af det vi får brug for.

Derudover har vi købt et puslebord med skab og skuffer til at have på børneværelset. Vi skal til at igang med at renovere det værelse der skal blive børneværelse.

Og ellers er listen med manglende indkøb sikkert lang endnu, men vi har også 4 mdsr. endnu, så skal nok nå det.

Har ikke selv købt så meget som et sæt tøj endnu, men har fået et par bodies og et sæt af min mor. Men tror heller ikke der går længe før jeg ikke kan lade være.

Mange hilsener fra mig

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.