Hvem har I fortalt den gode nyhed? – Hvis I da har fortalt det til nogen endnu..

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe December 2010 Hvem har I fortalt den gode nyhed? – Hvis I da har fortalt det til nogen endnu..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    MarilynMarilyn
    Member

Hej Piger.

Lidt inspireret af en anden tråd har jeg lyst til at høre – som overskriften lyder, hvem I har fortalt at I venter Jer?

I mit tilfælde ved – udover min mand – min søster og svoger det. De er på en længere udlandsrejse, og min søster trængte sådan til en opløftende nyhed :o) – Den kommende storebror skal være den næste der får nyheden, men jeg vil gerne være nogle uger længere henne, før det sker. Desuden synes jeg også det er rart at have set hjerteblink først :o).

Resten af familien må derfor vente til efter den terminsscanning jeg regner med at få tid til, når jeg engang får taget mig sammen til et graviditetsbesøg hos lægen.

I weekenden blev jeg overmandet af kvalme, og var nødt til at sygemelde mig til min vagt søndag nat – så jeg kommer nok ikke uden om snart at fortælle min daglige leder det… 🙂

– Nogen gode forslag til hvordan man bedst og mest gelinde får serveret den gode nyhed på jobbet?

Kh M, 7+0 og føler sig meget mere gravid end for en uge siden…

martinskymartinsky
    Member

Kære Marilyn,

jeg har fortalt det til min mor og far, en kollega på job-da hun ikke kan ignorere, at jeg kaster op i en spand placeret ved siden af mig!!!

Jeg har det forfærdeligt og kan derfor ikke skjule det- ellers tror folk, at jeg er belvet alvorligt syg! Jeg er bleg/grøn i hovedet, har tabt 3-4 kg- som i forvejen har jeg ikke ret meget af- er 172/60.

På jobbet skal jeg servere nyheden til min leder først om 1 måned- men det er svært at skjule det- så jeg må se, hvor længe det holder.

Har været ved lægen og fik bekræftet, at den sidder i livmoderen og den har den størrelse som den skal have i 7 uge- så jubiii.

Jeg bliver scannet først nok ml. uge 12-14, som man idag plejer- så der er lang tid til- og mht. kvalmen- så længe den er så frygtelig og stærk så skal man ikke frygte noget, sagde lægen 😮

Lille trøst, men alligevel….

hilsen martina

chille9chille9
    Member

Jeg har fortalt det til mine forældre og en kollega.

Jeg har rimelig meget kvalme (men ingen opkast heldigvis), er super træt, er ekstremt sulten og føler mig svimmel det meste af tiden. I min første graviditet mærkede jeg næsten ikke noget til disse gener, så de kom desværre lidt bag på mig.

Jeg vil helst vente til efter nakkefoldsscanningen med at fortælle det arbejde, venner og resten af familien, men jeg tvivler på om jeg kan holde den så længe, for jeg synes allerede at min figur er begyndt at ændre sig (maven buler, bukserne strammer) og det er svært at skjule at man ikke er i hopla.

Charlotte, 7+4

nmiapnmiap
    Member

Min kæreste og jeg vil helst ikke fortælle det til nogen før nakkefoldsskanningen. Vi vil gerne være lidt sikrere først, men jeg kom til at afsløre det for min mor alligevel. Derudover er der ingen der ved noget. Har heller ikke mere kvalme end at det er til (nogenlunde) at skjule, så det er ikke noget stort problem.

Det største problem er i virkeligheden at folk på mit studie forventer at jeg drikker alkohol, så jeg bliver nødt til at finde på undskyldninger for ikke at gøre det eller bare holde mig væk. Men har opdaget at man kan afværge deres mistanke ved en gang i mellem at købe en øl i baren, hælde den ud i toilettet og fylde den med vand i stedet, det er der ingen der opdager 😛

Nmiap, 7+5

martinskymartinsky
    Member

Hej piger, hvornår er nakkefoldscanning??? er det ikke først ved uge 12-13? Jeg har ingen ide!

Først om 3 ugers tid skal jeg til læge for at skrive vandrejournal- så bliver det “rigtigt” på en måde:-o

Er der nogeen af jer, der bliver scannet før- af en eller anden grund??

MS1984MS1984
    Member

Hej piger.

Vi har ikke fortalt det til nogen endnu. Men jeg er netop kommet hjem fra lægen, hvor jeg udfyldte vandrejournal og fik taget de fleste blodprøver (hun manglede at fylde 1½ stk. da jeg valgte at besvime…meget mærkeligt – efterfølgende kastede jeg op ude i venteværelset… FLOT Maj!).

Hun laver først den gynækologiske undersøgelse når jeg kommer for at få svar på blodprøverne, så der går lige et par uger. Men med den morgenkvalme, der er dukket op, og sjove nye madvaner, så tror jeg ikke længere vi er i tvivl om, at den er god nok. Jeg kan snart ikke holde det fra mine forældre længere – jeg er nødt til at sige noget. Måske jeg ringer senere i dag… Jeg får lidt hjertebanken ved tanken… Men lægen snakkede ikke om hverken scanning eller noget andet før nakkefoldsscanningen der omkring uge 12-13.

God dag til jer alle!

Kh en noget svag, men super glad Maj, 6+4

hej vi har fortalt alle det på den måde at malthe vores søn fin en hjemmemalet trøje på hvor der stod jeg skal være storebror 🙂 og det er fordi jeg er meget dårlig pga kvalme og det er ikke så godt så vi er nød til at få lidt hjælp fra venner og familien… 🙂

lige et spørgsmål til maj hvorfor har du allerede fået taget blodprøver, dem kan man da først få taget i uge 8 tideligst???

kram christina 7+5

martinskymartinsky
    Member

Jeg kan godt følge dig, Christina, jeg er idag 7+2 men er så dårlig, at jeg overvejede, om jeg ikke skal sygemelde mig idag!

Jeg kom på job, men det duer ikke-har det sindsygt dårligt, kaster op- lidt svært at holde masken, så jeg tvivler hvor lang tid det går inden jeg skal sige det til ALLE på job!

Men min datter Nadia glder sig allerede!! I går aftes, da jeg kastede op min aftensmad, kom hun ud til mig og siger: ” du må altså ikke kaster op babyen ind i toilettet, det bliver jeg ked af” 😮

hilsen Martina, som ved slet ikke hvor hun skal gøre af sig selv

hvor har du en sød datter martina 🙂 vores søn kommer og skal give min mave mysser helle tiden… 🙂

MS1984MS1984
    Member

Hej Christina.

Det var blodprøver for at bestemme blodtype, for at se om jeg har antistoffer mod røde hunde, lussingesyge osv – tror der var 7 eller 8 i alt – hvoraf hun som sagt ikke nåede dem alle. 🙁 Så nu skal jeg tilbage på mandag…

hej maj

okay så forstår jeg beder 🙂 men godt at du får holdt øje med det hele 🙂

det er også mange blodprøver du skal have tage :-S

håber atl går godt 🙂

kram

babygfbabygf
    Member

Vi har fortalt det til alle dem, der alligevel ville få det at vide hvis det ikke gik. Første gang jeg var gravid endte det i en SA, og det var rart bare at kunne få lov til at være ked ogvefor dem der står een nær.

Denne gang tror jeg nu den holder i første forsøg. De eneste jeg venter med er mit job, men jeg er godt nok spændt på hvor længe det kan skjules.

Lille tillægs-spørgsmål: Hvad pokker er det nu der skal ske ved lægebesøget i uge 6? Kan simpelthen ikke huske det og manden har lige spurgt.

Kh

martinskymartinsky
    Member

Hej babygf, der sker ikke så meget ved den 1ste lægebesøg.

Det er også vist forskelligt fra læge til læge: min læge har checket mig, om den lille sidder ind i livmoderen og om livmoder har den str. som den ca. skal have! Vi har aftalt en ny tid til vandrejournal om et par uger!

Held og lykke,

hilsen martina

skurvognskurvogn
    Member

Vi har endnu ikke fortalt det til nogen.

Jeg har dog fortalt det til en veninde, fordi hun fulgte mig ned i byen, da jeg skulle scannes og blev ved med at spørge, hvad jeg skulle og faktisk skulle noget på samme gade, så hun gik med helt derhen, så var det ret svært at skjule….

Men det er nok ikke til at skjule så lang tid, for jeg bliver godt nok hurtigt tyk denne her gang. 

anne77eanne77e
    Member

Hej Marilyn og I andre

Selv om det er en ældre tråd, vil jeg gerne dele, da jeg er ny i mødregruppen.

Min kæreste og jeg har ikke kunnet få børn på naturlig vis og for ikke at gå med det helt alene, valgte vi at fortælle det til nærmeste familie (forældre og søskende) samt gode venner og veninder helt fra starten – og det har ikke været en hemlighed, hvis emnet kom op andre steder. De har så fulgt med i behandlingen og har naturligvis været meget nysgerige. Da jeg jævnligt skulle have fri fra arbejde, for at blive scannet (betalt frihed) har min chef og en del af mine kollegaer også vidst det. Da det så lykkedes at blive gravid, kunne vi jo ikke holde det skjult og havde heller ikke lyst, men fortalte folk, at det jo stadig var meget tidligt, men vi håbede det bedste. Jeg blev scannet i 8. uge for at se om fostret lå i livmoderen, om det havde hjertelyd og om det havde den rigtige størrelse – alt så fint ud. Nu går jeg og er spændt på næste scanning (NF) om en uge – håber at alt er ok.

Mange hilsner Annette 12+0

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.