Mere fast føde = flere amninger om natten??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Mere fast føde = flere amninger om natten??

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Vi er først startet op med fast føde, da han var godt 6 måneder gammel og det går faktisk ok. Han spiser et måltid grød, og vi er igang med at indføre mos om aftenen.

Hvad der går mindre godt er nattesøvnen. Inden vi startede på fast føde sov han faktisk igennem. Han har altid sovet godt (2-3 amninger som helt lille), og som 6 måneder sov han typisk fra 7-8-tiden om aftnen til 4-6-tiden om morgenen, hvor han så blev ammet og sov videre til 7-8-tiden. Super barn.

Så fik han grød, og straks vågnede han tidligere ved 3-tiden og skulle ammes, og stop så op allerede kl. 6. Nu hvor andet måltid er ved at blive indført, vågner han allerede ved 12-tiden, ammen, og vågner så igen ved 4-5-tiden ammes og står så op mellem 5 og 6. Et par nætter har jeg holdt ham hen med sut etc., og fået ham til at sove igen uden amning, men det tager 20-45 minutter – så det ville faktisk være hurtigere at amme ham.

Nogen der kender til problemet? I starten tænkte jeg, det bare var et tilfælde – han han sikkert var mere end klar til fast føde, men det bliver ligesom værre, jo mere mad han får i løbet af dagen….

Jeg ved ikke, om det kan være maveproblemer. Han får ikke noget, der burde kunne give det vilde. Jeg giver majsgrød lavet på modermælk/rismælk (vi har mange mælkeintolerante i familien, så vi venter lige med almindelig komælk til han er lidt større), avocado, gulerod, broccoli som mos. Nogle dage har han fået lov at tygge i lidt brød, men jeg tror ikke, der kommer meget ned af det.

Mor til William – lige blevet 7 måneder

mwmom77mwmom77
    Medlem

Jeg ville prøve at introducere grøntsagsmos, og skære ned på grøden eller måske skære den væk i en periode.

Arthur havde meget svært ved at fordøje grød i starten, og sov mere uroligt, så jeg gik tilbage til kun grøntsagsmos, og det virkede for os.

Viana

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.