tremmesengen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    mdm1979mdm1979
    Medlem

hhmmm ja mit spørgsmål er meget klart..

hvornår tage man en side af tremmesengen???

kan lige se for mig en lille pige løbende ind og ud eller værre falde ud fordi hun er vant til at ligge meget op af siderne????

og ps – når nu de blir to år.. må de jo ikke sove i seler mere i krybberne.

hos viola skal hun så sover på madras på gulvet inde på en af stuerne. hvilket jeg jo synes er ærgeligt både pga den friske luft men også at det blir svært at sove længere end til frugt-tid..

nå men nu hørt om to steder hvor de bare sover i krybber fortsat men når de blir to år sp uden sele???? fatter minus- de er da kun blevet mere mobile og dygtigere til evt at kravle op og ud???

kh mette med spørgsmål og undren

kcvibekekcvibeke
    Medlem

ALtså… Jeg mener at Mathias var ca 2.5-3 år da han kom over i en alm seng med sengehest ( så de ikke triller ud af sengen. HAn blev i sin seng. Ikke noget med at løbe ud i tide og utide. Så da Kasper var 2.5 – 3 år fik han også en seng med sengehest. Og han fes frem og tilbage… sikke et maridt det var. MEn vi ville jo ikke lægge ham i tremme seng igen… Det ville jo være en straf ( eller sådan noget) Nu var beslutningen jo taget med en ny seng. Så vi sad vagt en små 14 dage ude foran hans dør og kiggede igennem nøglehullet. Hver  gang han rejste sig gik vi ind og lagde ham i seng igen… 14 dage tog det ca… Så blev han i sin seng. Men hold da op.-gg-

Simon skal ikke over i alm seng foreløbig -s- Tror jeg da… 🙂

Men jeg har altid ment at ligeså snart de kan kravle ud af deres tremmeseng, så er det vel snart på tide at de kommer over i en alm seng.

Jeg har engang arbejdet i en vuggestue. De fik også deres seler af da de blev 2 år. Det var så op til forældrene at vælge om de skulle sove i krybbe eller inde på en madras.

Jeg ved faktisk ikke hvordan reglerne er i dagplejen. Jeg har nemlig kun stødt på den regl i den ene vuggestue. Mange pædagoger jeg har snakket med har ikke hørt om den regl før… Så jeg begyndte at tro at det var en regl de havde fundet på selv. Jeg må finde ud af hvordan reglen er i dagpl.

Jeg har ikke noget problem med at Simon ligger uden sele når han bliver 2 år. De er jo blevet så store at de har fået erfaring nok til at vide at man kan falde ned og slå sig mm.

Knus

tinapugetinapuge
    Medlem

Hej Mette

Elisabeth fik alm seng med sengehest da vi fik Katrine – her var hun 2 år og 9mdr. Vi har ikke haft problemer med at hun er kommet rendene – med til gengæld sover hun ret uroligt, så hun er skvattet ud af den et par gange…. Jeg har rodet rundt efter hende i mørke (man skulle jo nødigt tænde lyset om natten vel….) uden at kunne finde hende…. Staklen var så faldet om bag ved sengen!!! Men det er heldigvis ved at være længe siden sidst.

Jeg tror Katrine bliver sværre at holde i en alm seng – men ved det jo ikke.. Regner med at hun bliver i tremmesengen et års tid endnu – prøver at overtale manden til at den måske skulle brugen en gang til…c”;)

Ang selen – ja så bliver de jo mere bevidste, jo ældre de bliver.. Vores DP har taget selen af Katrine……. HVAD sagde jeg bare – men det er faktisk sjælden hun overhoved selv sætter sig op når hun vågner – og der bliver jo holdt øje…c”;) Dog får hun altså stadig selen på herhjemme.

Knus Tina

FrkEH74FrkEH74
    Medlem

Hej Mette.

Halfdan bliver helt sikkert i sin tremmeseng indtil han bliver for lang eller indtil han kan finde ud af at kravle over – så bliver det jo for farligt. Jeg håber ikke, det bliver lige foreløbig… (men lyder som om vibeke har en metode, vi kan adoptere).

Altså, som vi har fået reglerne at vide i min institution, så SKAL forældrene SPØRGES, om deres barn skal sove med el uden sele i krybben fra barnet er to år. Jeg har børn på 3 og 4 år, der sover med sele, for de fleste forældre ønsker at fortsætte…. Jeg har da også tænkt mig at fortsætte med sele i barnevognen herhjemme, selv om jeg ikke tror Halfdan kunne finde på at vælte sig ud over kanten (han har længe haft god fornemmelse for faren ved højdeforskelle).

Hvis man er et af de børn, der sover længe til middag, er det da rigtig ærgerligt at skulle lægges ind på en madras, hvor man bliver vækket af de andre børn, når de kommer ind fra legepladsen/når de små står op. Prøv lige at spørg ind til andre løsninger i Violas vugg. I Halfdans vugg sover alle børnene i barnevogn/krybbe til de er tre år – det gør ALLE vuggestuebørn i min inst også (vi har kun børnehavebørn der sover inde og kun, når der ikke er krybber nok). Jeg synes, det er urimeligt at små børn ikke får den søvn, de har brug for. God søvn avler god søvn – det er videnskabeligt bevist!!

KH Elisabet.

anea321anea321
    Medlem

Hej Mette.

I Frederikkes VS er det også af med selerne når de fylder 2 år, men de sover stadig ude i krybberne. De træner med børnene at de selv skal kravle op i krybben (der er en lille låge), og ned igen, bla fordi de så bliver mere bevidste om højden.

Vedr. tremmesengen, så har jeg også tænkt tanken, men er glad for at høre at de gerne må være noget ældre ;o) Ikke at jeg tror at Frederikke ikke bliver liggende, men synes alligevel at det er mere trygt at begge sider er der (hun gør heldigvis ikke noget forsøg på at kravle op over endnu).

Knus

Ane

mdm1979mdm1979
    Medlem

uh hjælp en jungle af løsninger og muligheder med det sele sove ræs..

helst ville jeg at hun blev i krybbe med sele og ellers uden, men synes bestemt de har sagt at når hun blir to er det jo ind på madras…

må lige spørge når vi nærmer os!!!!!

CarinaHBCarinaHB
    Medlem

Ja, Sylvester var knapt tre da han kom ud af tremmesengen og fik en køjeseng som han skulle dele med sin lillebror – der var 1½ år…. de fik begge sengeheste på… Sylvester faldt ud af overkøjen en enkelt gang (uden at vågne) og Bertram faldt aldrig ud.

I stedet for at stå og kalde i sengen for at komme ind og sove hos os, kom han bare selv gående ind om natten. Det syntes jeg egentlig var meget rart den gang. Men ellers rendte han ikke ud af sengen i tide og utide, det var egentlig forbløfffende smertefrit.

Sigurd kommer nok til at sove i sin tremmeseng et stykke tid endnu. Nu får vi se…. hans far er meget motiveret for, at han snart får en almindelig seng med sengehest, jeg aner ikke hvorfor? Tremmesengen fungere jo upåklageligt….

Mænd!  ;o)

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

Ditte er jo i dagpleje og der sover hun i sin egen barnevogn og er spændt fast i selen – har faktisk aldrig overvejet at hun skulle/kunne sove uden… Den er tilpas løs til at hun kan vende sig; hun foretrækker nemlig at sove på siden eller på maven.

Mht. tremmeseng – så sover hun stadig i den og vil formentlig fortsætte med det indtil hun selv kan kravle ud eller vi beslutter at hun skal have sit “rigtige# værelse (hun har værelse i “udslusningsrummet”, der ligger lige ved siden af soveværelset – på sigt skal hun have værelse ved siden af storebror – det er i den anden ende af huset). Storebror fik en halvhøj seng med sengehest, da han var to år og fire måneder og det har fungeret upåklageligt.

Kh. Ellen

anea321anea321
    Medlem

Lidt pudsigt faktisk, men jeg fik i dag at vide i VS, at selen nu er taget af Frederikke, da hun blev viklet ind i den og vågnede.

Hun ligger pænt/roligt, så tænker det går uden at hun falder ud :o)

Knus

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.