Overtøj?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    SifAnnikaSifAnnika
    Medlem

Jeg er nu gået igang med at pakke tasken til hospitalet og jeg har købt den finest lille dragt, jeg regner med der skal en lille body inden under dragten, men hvad med overtøj?

William er jo fra november så der var han jo pakket ind i flyverdragt de første mange måneder.

Så hvad har I af overtøj?, Er en fleecetrøje/uldtrøje nok eller skal jeg ud og investere i en fleecedragt? Vi skal i løbet af foråret/sommeren være en del ude da vi sejler og så er det måske ikke nogen dårlig ide med en fleece dragt eller hvad?

Erfaringer, tak? 😉

FrkEH74FrkEH74
    Medlem

Hm, har ikke lige tænkt på overtøj….

Halfdan er fra juni – det var ikke specielt varmt den dag han kom til verden (og skulle hjem fra sygehuset – det var under strejken, så vi blev sendt hjem efter 4 timer), så vi havde et tæppe over ham i autostolen.

Havde egentlig bare tænkt, vi tog en dyne med til at pakke baby ind i på turen hjem denne gang…. Men en fleecedragt lyder da også som en god ting – især hvis man HAR en.

Kh Elisabet.

Anonym
    Gæst

Hej Sif

Sidst fødte jeg i juli så der var ikke brug for så meget tøj men denne gang har jeg arvet en fleecedragt som jeg vil give ham på. Umiddelbart mener jeg at den vil være god at give ham på til hjemturen. Men hvis jeg ikke havde arvet den tror jeg egentlig bare jeg havde givet han en jakke og et tæppe på. Nu er vejret jo endelig blevet lidt lunere så jeg tror begge dele vil være fint.

April7, 38+4

IZA1984IZA1984
    Medlem

Hejsa..

Jeg har gået med de samme tanker – og har nu valgt at købe en fleecedragt til vores dreng.. Har købt en brugt på nettet til billige penge, så at han kun skal bruge den i kort tid gør ikke så meget, men nu er vi i hvert fald på den sikre side.. 🙂

Line 35+2

Kobbel11Kobbel11
    Medlem

har også tænkt over det… håber på, det ikke er så koldt – og vi skal køre hjem i bil, så det går nok.

Men vi har arvet en flyverdragt i lille størrelse, min kæreste kan køre hjem og hente, hvis det skulle være helt hysterisk vejr….jeg har nu ikke tænkt mig at tage den med på hospitalet.

Jeg satser på, vi kan klare os med lidt varmt tøj og så dynen over i autostolen. Noget med strømpebukser og body med lange ærmer under en sparkedragt – og så har jeg en lille trøje/jakke-agtig ting jeg også har arvet, som ser lun ud uden at være vintertøj. Og så selvfølgelig en hue. Håber, det kan gøre det 🙂

TulleGRTulleGR
    Medlem

Kære Sif

Umiddelbart tror jeg ikke, at det vil være nødvendigt i det daglige med en fleecedragt, alt afhængig af transportmiddel – men derimod måske nok en meget god idé til jeres sejlture. 

Jeg kan se på en af mine veninder, som har en datter på 3 mdr., at hun ikke længere bruger flyverdragt/fleecedragt til hende. Hun var her på besøg i går aftes og blev transporteret i lift nede i klapvogn, hvor hun var indpakket i babydynen.

Her er hvad hun havde på: bomulds strømpebukser, små bomuldspludderbukser ud over, bomuldsbody, langærmet t-shirt, en trøje i bomuldsstrik og en strikket uld/bomulds babyhue. Da hun vågnede og kom ind tog hun så trøje og hue af hende. 

Så vidt jeg husker, er det også vigtigt, at man ikke pakker babyerne alt for godt ind, fordi de kan have svært ved at komme af med varmen. Dog i starten er det vigtigt at de ikke har bare hoveder.  

Vil dog også sige, at det nok kommer lidt an på, hvordan man transporterer baby. Jeg kan forestille mig, at hvis det f.eks. er i autostol nede i en ladcykel, så ville jeg helt klart bruge flyverdragt/fleecedragt i april måned. (påtænker selv at købe sådan en)

Til transport i bil i autostolen ville jeg bare give baby en tøje på, og tæppe/dyne på vej ud og ind af bilen. Til transport i barenvogn/klapvogn/lift under dynen, vil jeg tro, at en lille tøje og hue er nok.

Måske I evt. kunne ønske jer en fleecedragt i barselsgave, hvis I føler I får brug for den på jeres sejlture. 

Håber det hjælper dig.

Knus P 

XmarenXXmarenX
    Medlem

Vi har et lille slåomtæppe til autostolen og det tænker vi at bruge. Havde jeg stadig haft de fleecedragter fra den store, som min svigerinde desværre ikke kan finde igen, efter at have lånt dem *suk*, så havde jeg nok brugt dem i løbet af april/maj.

Men i kombination med lift/barnevogn syntes det ikke kan svare sig for os at genanskaffe, for de bliver også ret hurtigt for varme – og det ER ikke ret meget nyfødte som regel kommer ud den første tid. Så en lille trøje til barnevogne er rigeligt for os.

Men når i skal være ude og sejle, så kan jeg absolut se det smarte i en lille fleecedragt… for jeg regner da ikke med i triller rundt med en barnevogn på dækket 😉

Både bilka og fotex har stadig nogle hængende til omkring 100 kr, så det koster jo ikke alverden.

Anna4760Anna4760
    Medlem

Hey

Meluka (midt oktober) kom hjem i en blød bamse/bjørn ligne dragt, fra H&M, ved ikke helt om det er fleece, men pels er det ikke, smiler, og den skal den lille også hjem i, ren og skær pga tradition, hehe. Selvfølgeli hvis det bliver helt vildt varmt må jeg nok have noget andet med, en lille overtrøje eller ligne, men tror nu nok den ene lille tur går. Der efter har vi en lækker strikket dragt med et tyndt lag fleece som fór. I barnevogn til gåture vil det nok bare være en overtrøje, ellerfanthue eller hue og halsedisse.

Men med vejret vi har her i Danmark så venter jeg at se når vi nærmere os.

Anna 35+4

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.