43 år og gravid for første gang, Jeg er så glad og BANGE, HJÆÆÆLP

Alt om Børn Fora Debatfora Gravide over 35 år 43 år og gravid for første gang, Jeg er så glad og BANGE, HJÆÆÆLP

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Forfatter
    Steiner43Steiner43
    Medlem

Jeg er 43 år netop blevet gravid for første gang, havde nærmest opgivet håbet om jeg nogen sinde skulle få lov at opleve den glæde, selv at blive mor og nød til gengæld min mands 2 dejlige drenge på hhv. 11 og 7 år. For en uge siden synes jeg dog der skete mange mærkelige ting med min krop, troede jeg var i overgangsalder, men købte alligevel en test, der viste sig at være positiv, jeg kunne slet ikke tro mine egne øjne og fløj ind for at købe en mere, som også viste sig at være positiv. Jeg var hos min læge i tirsdags og vi regner med at jeg er ca. 8 uger henne. Jeg er simpelthen så utrolig glad, men samtidtig så utrolig bange for at miste barnet. Jeg ved at risicoen er absolut størst ind til uge 12. Er der nogen af jer erfarne mødre der ved om risicoen er størst i starten, midten eller sidst mod de 12 uger, eller lige stor?. Jeg oplever næsten dagligt mindst et toiletbesøg, hvor der en lille bitte smule blod, ikke meget, meget, meget lidt også, men er alligevel så utrolig nervøs. Er der nogen der ved om det er normalt i 8. uge og om det er noget jeg skal være meget nervøs for når det er så lidt?. Håber virkelig der er nogen der har mere erfaring som vil skrive til mig, da jeg er meget nervøs og jo ikke endnu har fortalt det til nogen ud over min mand og derfor savner nogle at dele min enorme angts og bekymring med. På forhånd Tak, kære medsøstre.

man kan godt bløde engang imellem en smule . har du smerter? det er mest i starten. kan være fordi ægget sætter sig fast. .. tillykke med graviditeten krydser fingre for at alt går som det skal for dig. tænk lidt på de tting du laver.. har du et hårdt job f.x.

jeg er selv 43 og gravid i 26. uge dog med nr. 3 men det er lige spændende hver gang. håber for jer at det lykkes jer.

oktober78oktober78
    Medlem

Stort tillykke med graviditeten, det er jo en fantastisk fornemmelse at vente et barn, uanset hvilken alder man har.

Hvis du er meget nervøs kan du jo evt. købe dig til en tidlig scanning på en privat klinik istedet for at vente på nakkefoldsscanningen i uge 12.

Det kan måske give dig lidt ro i sindet, og give dig mulighed for at nyde det hele lidt mere:)

Mvh. Pia mor til 2….indtil videre 🙂

Steiner43Steiner43
    Medlem

Hej Charlottesmor

Tak for svar. Nej jeg har ikke mange smerter, jeg har lidt ondt i underlivet ind i mellem, men har læst det er helt normalt, når det er midt for og ikke trækker ud i siderne. det er mest de bitte små blødninger der virkelig bekymrer mig, det er virkelig kun et par eller tre dråber en til to gange om dagen, men de burde vel slet ikke være der, eller – ???. Har også læst der godt kan være lidt pletblødninger i starten, men hvornår er det ikke i starten mere, er der nogen der ved det, og evt. hvornår der bare ikke MÅ være blod at spore længere. Er virkelig bange og pyldret :-).

Knuzz MS

man kan godt bløde engang imellem en smule . har du smerter? det er mest i starten. kan være fordi ægget sætter sig fast. .. tillykke med graviditeten krydser fingre for at alt går som det skal for dig. tænk lidt på de tting du laver.. har du et hårdt job f.x.

jeg er selv 43 og gravid i 26. uge dog med nr. 3 men det er lige spændende hver gang. håber for jer at det lykkes jer.

Steiner43Steiner43
    Medlem

Hej Pia

Tak for svar. Ja det ku da godt være jeg sku overveje at købe en scanning. Ved du hvor meget man vil få ud af en sådan. Evt. hvor meget ro den vil kunne give mig.

Knuzz fra den bekymrede

Anonym
    Gæst

hej steiner:)

og lige et kæmpe tillykke til din og din mand.. hvor er det bare dejligt for jer at det endelig er lykkedes:)

i må da være ovenud lykkelige;)

de fleste af os har været møg hamrende bange de første 12 uger (jeg har)

det er helt naturligt,der findés ikke lige en rettesnor om hvornår det går mest galt,men jeg vil sige at mellem 5 til 8 uger sker det tit lidt oftere end senere,hvis man har fulgt med herinde har det været mest i det tidsrum…

mange bløder igennem hele graviditeten,og nogle mest bare de første 12 uger..

jeg synes helt sikkert også at i skulle betale jer fra en scanning,så kan du slappe lidt bedre af,jeg vil tro at de kan se et lille hjerte slå,men måske er det først i uge 9,er i tvivl.

gå ind på graviditets kalenderen og klik på uge 8 så vil du få svar på om det lille hjerte slår allerede:)

helt ro får man desværre aldrig,øv øv ,men sådan er det at være gravid,jeg er dog selv ved at slappe meget mere af nu og er sikker på at det hele nok skal gå,men jeg er også 20+3 nu:)

når man ønsker noget så højt så er man også utroligt bange for at miste …

er selv 37 og venter nr 4

kh anett

Steiner43Steiner43
    Medlem

Hej Anett.

1000, 1000 tak for dit svar. Min mand og jeg blev inviteret over til et hold venner at spise aftensmad i går, og da vi kom hjem så jeg dit søde svar. Det gav mig faktisk lige så meget ro at jeg kunne få mig en god og rolig nattesøvn. Hvor var det bare dejligt. Nej, vi ved jo alle at der kan støde noget til, og som du selv skriver, så er man utrolig bange for at miste noget man elsker så højt. Jeg synes jeg har været i stand til at tackle min nervøsitet nogenlunde, men i går var jeg virkelig ekstrem bange og nærmest lidt nede, så hvor var jeg glad for jeg måtte dele min bekymring med jer, I er bare så søde alle sammen. Selvfølgelig bekymrer det at jeg bløder lidt ind i mellem, men det er også dejligt at læse der faktisk er andre der har gjort det, så nu vil jeg prøve om jeg ikke kan finde optimismen frem igen.

Endnu engang anett, du skal vide jeg blev så uendelig glad for dit meget,meget søde svar. Og til I andre der har skrevet til mig, også en stor, stor tak fordi I tog jer tid til at skrive med mig.

Jeg ønsker også jer ALLE, al mulig held og lykke med jeres børn og graviditeter. Glæder mig over at måtte skrive sammen med jer alle.

Kæmpe, kæmpe knuzzer MS

oktober78oktober78
    Medlem

Hej igen – var lige tilbage i mine dagbogsindlæg og tjekke – vores første er lavet vha. IUI behandling, og dér blev jeg scannet da jeg var 6+6 og så hjerteblink, så det burde du også SAGTENS kunne nu hvor du er i uge 8 🙂

Det gav ihvertfald mig rigtig meget ro dengang at vide at der var liv i den lille reje derinde, og at alt forøvrigt så normalt ud:)

Mvh. Pia

ring til din læge og fortæl hvordan du har det. så kan du få en henvisning til en scanning på hospitalet i stedet for at skulle betale for det. og i 8. uge er det rimelig meget du kan se

knus herfra

charlottesmor

Anonym
    Gæst

hej steiner:)

håber at du vil få glæde af siden herinde,jeg har personligt haft meget glæde af den:)

du kan også melde dig ind i den mødregruppe som skal føde samme måned som dig (hvis du ikke allerede har gjort det)

jeg er medlem af mødregruppe august herinde og vi har utroligt meget glæde af hinanden:)

samtidig bruger jeg også siden her,da det er super at møde andre som er lidt deroppe af:)

alle tanker og spørgsmål er velkomne,selv os som har flere børn kan sagtens blive lige så usikre som førstegangs fødende,det er et mirakel hvergang at en lille bebse er på vej;)

har selv to piger på 17 og 20 og en dreng på 9,og venter så en lille dreng igen,så der bliver ligevægt i kønnene herhjemme;)

inden du ser dig om er de 12 uger gået,og så kan du ånde mere lettet op igen:)det bliver også spændende for dig til scanning så du kan få af vide præcis hvor langt du er henne…

kh anett 20+5

Steiner43Steiner43
    Medlem

Hej igen alle sammen.

Endnu engang 1000 TAK for jeres hjælp. Jeg er rigtig, rigtig glad for at have fået kontakt til jer. Jeg har en tid hos min læge onsdag efter påske, hvor jeg vil blive henvist til scanning, hvis jeg forhåbentlig stadig er gravid der. Jeg tror jeg klarer mig frem til den 7. april. Har som sagt fået lidt mere ro på mig selv igen, bl.a. takket være alle jer søde medsøstre. Jeg plejer som sagt også at kunne styre min nersvøsitet nogenlunde, men i fredags gik det altså helt galt, og så var det bare så fantastisk at kunne skrive med jer og få så mange søde ord fra jer alle.

Men jeg er godt nok spændt på at komme lidt nærmere hvor langt jeg egentlig er henne.

Med hensyn til siden her, er jeg helt sikker på jeg vil få glæde af den, har allerede haft meget. Jeg glæder mig også over at kunne følge jer alle. Det er simpelthen skønt at der sådanne steder, hvor man kan skrive sammen med ligeværdige. Endnu engang 1000 tak for alt ind til videre, glæder mig til at skrives ved med jer senere.

Kæmpe, kæmpeknuzzer MS

KrondalKrondal
    Medlem

Hejsa Stiener

Jeg har selv lige født en datter for 7 uger siden, jeg er 44 år. det er vores andet barn. hvis du vil kan du ringe til mig. 24471292. har selv været bekymret

Steiner43Steiner43
    Medlem

Hej Krondal.

1000 tak for din mail. Jeg er på job i aften og i nat, men jeg vil utrolig gerne ringe til dig, hvis du virkelig mener det, hvor er det uendelig sødt af dig. Må jeg måske prøve engang i morgen først på eftermiddagen?. Endnu engang 1000, 1000 tak.

Kæmpeknuzzer MS

KrondalKrondal
    Medlem

hejsa steiner. du kan bare ringe, glæder mig til at høre fra dig.

KH

AT

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.