Hvor meget spiser babyen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Hvor meget spiser babyen?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    luna08luna08
    Medlem
    Hvor meget grød og andet godt mad spiser jeres børn??? Jeg sys godt nok Theo har været noget besværlig i den her overgangsperiode. Vi startede første gang lige efter han blev 4 mdr. røg tilbage til mors babser fordi barnet blev syg og sådan er det gået on and off indtil for ca. 14 dage siden.(han er pt. ca 6½md). Nu er nakken super, ikke flere spændinger og selvom han er en smule forkølet vil han godt spise. Men jeg sys ikke han spiser så meget, så jeg ville bare lige høre hvad jeres spiser. (et forkert tryk og kan nu ikke rette det her skrå noget op igen….flot)

Theo spiser grød til morgenmad laver ca. 1-1½ dl. og tilsætter frugt mos, de fleste dage spiser han max 1 dl, i dag var det max ti små ske fulde. (men laver jeg kun 1 dl. så vil han selvfølgelig have mere… men bliver mega sur inden mor kan nå at lave det og nægter så at spise 2. portion, så moren laver lidt ekstra hver gang, for hvad nu hvis det var nu han ville spise meget…..)

ca. tre timer senere får han rugbrøds smagsprøver og grød, laver samme mængde, og igen spiser han de fleste dage ikke mere end max 1 dl. og spiser pt. ca. ti små hapser.

når han står op af sin lur og nok igen ca. 3-4 timer efter sidste måltid, får han frugtmos hvilket han spiser rigtig meget af 1-2 dl. og efterfølgende ammes han.

Til aften laver jeg kartoffel og grønsags mos, igår aftes fik han 3 skefulde og så blev munden lukket i. Jeg prøvede at give ham lidt grød, men det var heller ikke et hit.

Han bliver så ammet lige inden han bliver puttet. Har lige kæmpet mig ned på 1 nat amning.

Han sover ½-1½ time om formiddagen, ½-3 timer til middag og ½ time seneftermiddag. bliver puttet omkring kl 19. roder rundt en times tid omkring midnat, her har jeg trukket ham, så i nat spiste han først lidt over 3. Og sov så til lidt over 6. Kæmpe fremgang og jeg er ikke længere en omvandrende zombi, så jeg er lykkelig;0)

Jeg tænker at han nok bare ikke er mere sulten og selv regulere mængden, hvilket jo er helt okay sys bare det er lidt svært, den store spiste rigtig meget da han gik over til grøn/mos mv. Så jeg søger lige lidt at samligne med, bare for forhåbentlig at give min hjerne fri på den konto….

Og hva sker der lige for babyens frie arm under amning, jeg får da nogle tæsk, den flyver rundt og laver ballade. Kan bestemt ikke lige sende en hurtig sms midt i det hele mere, for min tlf og fjernbetjeningen har åbenbart indbygget sensor, Han kan fange det i søvne… også selvom det er bag ham…

Mette og Theo det nyder farmand har afleveret storbror. (sker kun onsdag)

Hej Mette.

Synes det lyder helt fint – tror ikke han er mere sulten, når han når aften…

Rasmus spiser:
    Ammes tidlig morgen – hvis han græder efter 5…og ellers når han vågner ved 7 tiden.
    Havregrød af 1 dl gryn til morgen.
    1 skive rugbrød u. skorper til frokost (gulerods-, “levebrød” som er ret små skiver) + ammes derefter
    Ammes sidst på eftermiddagen.
    Kartoffel-grønsagsmos af ca.2-3 kartofler + lidt grønsagsblanding
    Ammes ca.19.30 og går i seng omkr.20.30 OG AMMES IKKE om natten mere HURRA!

OG Rasmus er jo altså en ret stor dreng vejede 10½kg, før han rundede 7 mdr. – mine andre børn har ikke spist helt så meget kartoffelmos.

Mvh Gitte

mwmom77mwmom77
    Medlem

Jeg startede så med at give grøntsagsmos før han fik grød, og det er det største hit stadig.

Arthur spiser havregrød om morgenen, får tilbudt ca 1½ dl og nogen dage spiser han rub og stub, andre måske kun halvdelen

til frokost får han hirse eller risgrød eller rugbrødssmagsprøver – det er stadig grøden der glider bedst ned

til aften spiser han forskellig kartoffelgrøntsagsmos – portionen svarer til hvad der kan være i et af de store glas babymad, og nogen dage kan han sagtens spise mere – så får han fx bananbidder til dessert.

Ud over de 3 måltider ammes han vel ca 5 gange i døgnet

Viana og nysgerrige Arthur

Ikke rigtig nogen kommentarer til madmængden – min lever stadig primært af modermælk. Får grød (ca. 1½ dl) en gang om dagen og er lige startet på mos om aftenen (indtil videre ikke meget mere end ½-1 dl).

Men armbevægelser…. jeg er også ved at få fnidder, når jeg ammer (som jeg jo så stadig gør mange gange om dagen). Armene flyver rundt, banker mig på brysterne, niver i maveskindet/bag på armen eller hiver i halskæde, snore eller hvad der nu lige er at få fat i på mors bluse. Hvis han sover, plejer jeg at stikke ham hjørnet af en stofble – det er nogen gange nok. Så holder han fingrene væk fra alt det andet.

Mor og William – 7 mdr.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.