Hvordan sover jeres små i løbet af dagen??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Hvordan sover jeres små i løbet af dagen??

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    BettinaMKBettinaMK
    Medlem

Nå nu prøver jeg at skrive et inlæg i den nye ND nå nej da, AOB hedder det jo nu.

har lagt mærke til at Stella´s søvnrytme har forandret sig. til fordel om natten vil jeg sige, hun bliver puttet 18:30 og så sover hun med sutgivning i ny og nå til sådan ca. 02 -04 stykker.

så får hun en flaske på 150ml den sluger hun bare og sover vider, heldig for mig til ca 6:30, ( hvor før det var 05 ) pyha det var / er tidligt.

så står vi op, her i leas vinterferie har vi ikke tralvt så vi hygger lidt med morgenmad og andet og efter ca. 2 timer er hun klar til barnevognen. 

forandringer kommer her hvor hun nu kun sover knap en time, og en lille time til middag.. thats it…..

og det er lang tid fra kl 13 ca til natputning.

har prøvet i dag at ligge hende et par gange men uden held.

hvordan og hvor meget sover jeres i løbet af dagen??

nå lidt tanker her fra har os lagt nogen billeder in i galleriet af begge piger.

stadig lidt forrvirrende på denne ny hjemmeside men det kommer nok

kh bettina og stella 6½mdr.

Hej Bettina.

Vi har også rykket lidt på rytmen herhjemme – så nu kommer han i seng ved 21-tiden (før ved 23-tiden).

Han får mælk et par gange om natten og vågner ved 7 tiden. Efter godt og vel 2 timer er han træt, så han sover ca. fra 9.30-11 hvor jeg vækker ham. Det skyldes at han skal nå at sove næste gang INDEN jeg skal ned at hente de 2 andre i børnehave. Så sover han igen fra ca.13-14.45 og så kører vi ned og henter.

Og SÅ er det jeg ikke lige har fundet ud af, om han bør have en lille lur mere ved 17-tiden – kan godt lægge ham ud igen, men skal så passe på at han ikke sover mere end et kvarters tid, for at han ikke igen kommer til at være alt for længe oppe. Vil gerne have lidt aften for mig selv. Sommetider får han bare lige 5 min. lur v.19-tiden, når han får bryst.

Kan godt se at Stella ikke sover ret meget om dagen – men hun går jo også noget tidligere i seng.

Vh Gitte og Rasmus 7 mdr. på lørdag

mmajssmmajss
    Medlem

Herhjemme sover theresa 2-3 lure: en om formiddagen på 1-2 timer afhængig af hvor hun er puttet henne (i sin seng eller mens vi går tur) og så en lur på 2 timer om tidlig eftermiddag  ca 2½ time efter første lur er slut (afhængig af hvad vi laver – er vi ude holder hun i lidt kortere tid) og hvis jeg kan og det passer med lur tager jeg hende med op og henter Emma – så får hun en lille lur der og er lidt friskere om aftenen. Hun bliver puttet – afhængig af sen lur – mellem 18.30 og 19. Sover så i 45m (og får så flaske) til 2 timer og så kan jeg give sut hver 30-45 min indtil ca 22.30 hvor hun så er sulten igen og får flaske og så sut hver 45 min medmindre hun sover der hvor manden burde sove. Theresa sover råddent! om natten pt. Det er så forfærdeligt. Jeg aner ikke mine levende råd, men jeg laver lige en ny tråd om det!

Vh Majs

sassie76sassie76
    Medlem

Her er der også skåret lidt ned på søvnen i dagtimerne.

Rasmus vågner ca 6.30 og bliver puttet igen kl 8.30. Han sover som regel en time.

Han blir puttet igen ca kl 12 og vågner mellem 14 og 15. Sover igen ca 40 min fra ca kl 16 (alt efter hvornår han vågnede af middagsluren)

Han blir puttet til natten ca kl 19.30. Hvis vi er heldige vågner han først kl 3, men ellers kan han godt finde på at vågne ved midnat og kræve mad. Hvis han gør det, vågner han desværre alligevel kl 3 og skal have flaske at falde i søvn på igen..

Men jeg er glad for at han ikke sover mere om dagen, da det helt klart også har hjulpet på nattesøvnen. Har lige haft en hård periode hvor han vågnede ca hveranden time…

Kh Sassie og Rasmus 6 mdr

Hej Hej…

Helt ny mor her på siden.. Men kommer da gerne med lidt glimt fra min hverdag med min søn fra den 10 August 09

Han kommer i seng alt imellem kl 19-20.30 (alt afhæning af dagens forløb) og så sover han hele natten, kun afbrudt af 1-2 gange sutgivning og det er det. Han vågner alt imellem kl 6 og 7.30, så er han vågen nogle timer 3-3½-4 timer, kommer ud i barnevogen og sover 1½ time op igen og er klar til rugbrødsmadder, er vågen igen 3-5 timer og napper en lur på ½-1½ time og er så vågen igen til han skal i seng.. Så jeg klager ikke… Dog kunne jeg godt tænke mig at han sov lidt længere ude i barnevogen, så man kunne nå at lave lidt.. Jeg glæder mig dog over at han sover om natten..

mwmom77mwmom77
    Medlem

Arthur sover som regel til kl 7.30 om morgenen og kommer derfor først ud mellem kl 10 og 11 og så tager han en god lang lur til ca 14

Han er så træt igen omkring kl 16 og får en kortere lur der- alt mellem 20 minutter og en time.

Han puttes som regel til nat kl 19.30-20  og sover stort set igennem, han får bryst 1-2 gange

Viana og sovetrynen Arthur

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.