jeg,den tykke;)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    sonne38sonne38
    Medlem

nå,nu er jeg så lidt inde på vægt igen:)

jeg har taget ca.5 kg. på indtil videre:( synes faktisk at det er meget,det mærkelige er at resten af min krop ser stadig helt normal ud,jeg har ikke fået tykke kinder,lår,numse.. min mave er pænt stor,og selvfølgelig er brysterne også vokset,ca. en størrelse…

vi spiser normalt herhjemme,hverken super sundt eller det modsatte…

har aldrig været overvægtig…

min jordemoder sagde at jeg bare skulle spise hvad jeg havde lyst/behov for,har haft en normal appetit de sidste 14 dage efter et gigantisk æde flip der varede ca.3-4 uger.. der havde jeg en voldsom appetit og spiste som en voksen mand..

kan bare ikke forstå at jeg har taget så meget på allerede,måske har jeg en kæmpe fedt byld inde i maven;)

skal jeg være bekymret eller tror i at det retter sig til nu hvor min appetit har normaliseret sig?

tager imod alle jeres erfaringer tak;)

hilsen anett +5 kg 16+5

marabou4marabou4
    Medlem

Uha, jeg har slet ikke været på vægten siden starten af januar. Jeg tør ikke 😀 Jeg tror faktisk, at jeg har taget mere end 5 kg på. Jeg har altid bøvlet med elevator-vægt, har dog aldrig været overvægtig, men min krop ændrer sig fra dag til dag. Den enedag er jeg stor som et hus, og den næste, virkelig slank men med en fin rund mave. Min mand kan også se det.

Jeg tror ikke du skal være bekymret, men bare tænke over, at få rørt dig lidt, og så bare spise som I plejer. Min appetit har også rettet sig nu, skal dog have noget at spise et par timer efter aftensmaden, og det har jeg ikke skulle før. Og så er jeg begyndt at gå til skole i stedet for at cykle, og det kan virkelig mærkes.

Da jeg var gravid med min søn, tog jeg 25 kg. og var slet ikke blevet tyk andre steder end på maven, så hvor de kg. har været opbevaret er lidt et mysterium. Hverken JM eller læge var bekymrede. Jeg har dog ikke lyst til, at tage så meget på igen, og tænker mere over at spise det jeg ved er godt for mig og den lille. Sidst spiste jeg virkelig mange liter skilpaddeis (kunne jeg se, da jeg ryddede op i køkkenskabene) 😀

Anne, glad & tyk 🙂

antoanto
    Medlem

Hej

Ja første gang jeg var gravid tog jeg også en del på og det var også især de første måneder. Jeg tror vi er indrettet forskelligt og at vi ikke skal sammenligne os med andre, bare det ikke tager over hånd. Det bedste er at spise lidt flere gang om dagen istedet for meget få gang og så selvfølgelige tænke på det det grønne og gerne frugt. Jeg prøver selv at spise frugt, når jeg har lyst til slik og kage – nogle gang hjælpe det andre ikke. – du skal ikke bekymre dig endnu. Bare glæd dig over at du er gravid og noget smukt er sket  – faktisk et lille mirakel – vil nogen sige!

anto 16+4 

Anonym
    Gæst

tak for jeres svar tøser:) så er jeg rolig lidt endnu og holder lidt øje:)

kh anett 16+6

Anonym
    Gæst

jeg har lige været ved jm i dag, og var der på vægten, og ud fra den har jeg tabt ½ kg siden jeg blev gravid, men 1½ kg siden lægebesøg.. så det er ok.. men har også døjet meget med kvalme og opkast…

da jeg var gravid første gang var jeg +3-4 kg da jeg var højgravid, fordi jeg tabte mig 6 kg de første 3 mdr. da jeg så var gravid sidst var jeg +5 kg da jeg fødte, så begge gange har jeg været i minus kilo mæssigt når jeg har født.

Alle tre graviditeter indtil videre har min appetit ikke været den største.. øjnene og maven er vildt sulten, men når det først er vi skal spise, spiser jeg mindre end vores børn….

tror også bare vi er indrettet forskelligt, nogle tager meget på andre tager ikke på, nogle tager meget på i starten, og tager så ikke ret meget mere på gennem resten af graviditeten..

Pernille 14+4

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.