Køn

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    marabou4marabou4
    Medlem

Uh din heldige rad, at du sådan har mulighed for at følge med 🙂

Jeg regner med, at maven gemmer på en pige denne gang, fordi min graviditet er så meget anderlees end den første, men intet er jo sikkert, og jeg vil lige gerne have en pige og en dreng, så jeg bliver ikke skuffet.

Min søn ved ikke noget endnu, men hvis scanningen i morgen viser, at alt er ok, så fortæller vi ham det. Men i går kom vi til at tale lidt over os, han fattede det ikke heltt, men der blev snakket om piger og drenge, og hvad vi regnede med der lå derinde, og så sagde min søn på 3 år: “jeg vil gerne have en pige, eller en istap” -så vi håber vi kan honorere 😉

Anne
    12+5

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Uha, det fylder meget denne gang.
    Vi har en af hver og ønsker os selvfølgelig blot et sundt og raskt barn. Men jeg er meget spændt på kønnet – især fordi vores datter så brændende ønsker sig en lillesøster.

Så har selvfølgelig kigget lidt på baby og især de nedre dele af den – har jo muligheden qua mit job.
    Det er meget tidligt at sige noget om kønnet – især piger!
    Men mine øjne og min fornemmelse siger nu alligevel at vores datters ønske går i opfyldelse. Den ligner mest en pige.

Vi ved det nok om et par uger med sikkerhed, men vi hejser forsigtigt et lille lyserødt flag her i lejren.

Kristina

altankassealtankasse
    Medlem

Jeg har hele tiden været skråsikker på at det var en pige jeg venter da jeg har meget mere kvalme end de 2 andre gange, havde lidt kvalme med min datter og intet med min søn. Så havde jeg pludselig et par dage hvor jeg tænkte at det var en dreng og til NF så vi en lille tap selvom hende der skannede mig forsikrede mig mange gange om at det var for usikkert at regne med. Jeg tror nu jeg hælder mest til en dreng nu, til stor glæde for min søn og ærgelse for min datter for hun vil have en lillesøster.

Gitte 12+6

Anonym
    Gæst

her ved vi at vi får en dreng;)
    to af mine børn og min kæreste ville helst have at det blev en dreng,men min yngste datter (16 år) ville have at det skulle være en pige,så hun er stadig ikke helt tilfreds;)
    men det kan jeg nok ikke lige lave om på nu:)
    har to piger og en dreng så det passer jo fint..
    jeg har ikke turde ønske mig noget bestemt,da jeg bliver lidt overtroisk,og bildte mig selv ind at det køn jeg ønskede mindst ikke ville føle sig ligeså elsket,jeg ved at jeg er lidt gak;)
    men det vigtigste er at babyen er frisk og rask.. kan sagtens forstå dem som ønsker sig det modsatte af hvad de har,det er jo skægt at prøve begge dele,og jeg personligt synes at der er stor forskel,begge dele dejligt,men meget forskelligt;)
    kh anett 14+6

Hopla83Hopla83
    Medlem

Jeg siger det samme: Bare den er sund og rask, så er kønnet udnerordnet 🙂 Men det er nok også fordi det er vores første, så har man ikke de store præferencer for hvad det skal blive.
    Hilsen mig 11+3

Hej Kristina.
    NØJ hvor er det splændende. Passer det egentlig at man somme tider kan se barnets køn allerede i 13 uge eller er det en skrøne?
    Og: Hvornår ville du vurdere at man med stor sandsynlighed kan konstatere barnets køn? Jeg spørger fordi jeg har bestilt en kønsskanning om ca 2 uger.
    På forhånd tak for dit svar! 🙂
    Klem Moriaugust

Aller2009Aller2009
    Medlem

Det er også min første, så vi har ikke de vilde præferencer. Men lige omkring undfangelsen drømte jeg, at vi fik en pige, så jeg har lidt svært ved at abstrahere fra det. Men skulle det vise sig at være en dreng, så bliver vi lige så lykkelige for det – men billedet i hovedet skal selvfølgelig lige omstille sig 🙂

sulejma2sulejma2
    Medlem

Vi har både en pi´ge og en dreng, og jeg har ingen præferencer denne gang. Jeg hartilgengæld heller ingen anelse! Jeg håber, man kan se det til gennemscanningen om fem uger. Ellers tror jeg, vi køber os en kønsscanning.

Sulejma 14+3

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Mit skøn er, at drenge godt kan ses fra ca 16 uger og piger skal helst være noget ældre…. også derfor det er en meget forsigtig udmelding herfra mht pige…
    Men det handler utrolig meget om hvordan barnet ligger og hvilken kvalitet billeder man kan fremstille.

Maskinen skal i sig selv være god, men det er ikke altid nok. Kraftige kvinder er svære at scanne og der skal man altså være forsigtig med at udtale sig om tidligt køn.

I langt de fleste tilfælde kan man se køn ved gennemscanning 18-20 uger. Men fordi vi er en offentlig institution må vi ikke lave fejl mht kønsbestemmelse og derfor udtaler vi os ikke så tit om piger.
    Der er nemlig risiko for at tage fejl helt op til 24 uger. Dette skyldes at pigers kønsdele kan være meget opsvulmede i den tidlige graviditet og derfor kan være svære at bedømme.

Hej igen igen.
    Det er altså virkelig dejlig med en professionel herinde.
    Tak fordi du svarede 🙂
    Kh. Moriaugust

Anonym
    Gæst

Hej Kristina!

Jeg tilslutter mig selvfølgelig de andre, det vigtigste er at den lille er sund og rask. Men herhjemme har vi to skønne drenge, og både min mand og jeg kunne frygtelig godt tænke os en pige ;o) Hvis ikke vi kan se noget til den almindelige gennemscanning i 18.-20. uge (misdannelsesscanningen), vil det så sige at den ekstra scanning vi får i uge 25 er det bedste bud på at få kønnet at vide? Vi får også en i uge 32 men så er pladsen vel ved at være lidt trang?

Knus, Nynne 13+5

wexoebabywexoebaby
    Medlem

jeg vil mene at man i 25. uge godt kan udtale sig om en pige, såfremt barnet samarbejder og viser sig frem…

Ellers er det også muligt i 32. uge… selvom pladsen er trang.

morlinda30morlinda30
    Medlem

altså vi er også lige glade hvilken køn det bliver men praktisk ville det være bedste med en pige da vi har en lille pige på 5 måneder.. men kan vi ikke se det på scanningen i uge 20 skal vi have en køns scanning vi vil vide kønnet vi har 3 børn i forvejen og den sidste gør en kæmpe forskel i vores lejlighed… så derfor er vi nød til at være vel forberedte smiler.. min kæreste vil jo helst have en dreng da han kun har en pige i forvejen( har de to andre med en anden)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.