Sommerferie

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    CountrymumCountrymum
    Member

Har I planer for sommerferien?
    Før jeg blev gravid havde vi aftalt at leje autocamper og køre i alpelandene i ca 10 dage med et vennepar. Planen er at vi skal afsted når jeg vil være 36-37 uger henne. Jeg har hele tiden tænkt, fint! Det kan vi sagtens, og det tror jeg også vi kan. Vi skal afsted omkring 19. juli og jeg har termin omkring 18. august.

Mine tanker går selvfølgelig på hvad nu hvis…… Jeg har født barn nummer to i udlandet så det er ikke i sig selv afskrækkende, mere tiden lige efter hvis den skulle være i en autocamper. Jeg føder ikke før tiden 🙂 (ifølge statistikken 39+6 og 40+6) så derfor tror jeg det går.

Er der andre med den slags overvejelser? Eller bliver I hjemme?

Countrymum 12+5

marabou4marabou4
    Member

Sejt at du har mod på det, og sådan skal det da bare være 🙂

Jeg selv ville ikke kunne holde ud at køre så langt, højgravid, men jeg er bare slet heller ikke vant til at køre (altså være passager).

Vi har slet ingen sommerferieplaner, andet end små udflugter á 1-3 dages varighed. Hvis vi skal på ferie, så bliver det nok Kbh, Hamburg eller Berlin hvor vi kan komme til med tog 🙂

Anne
    12+5

Hej Countrymum.
    Jeg synes også at du er sej, men jeg må indrømme at jeg ikke selv ville turde – ganske enkelt fordi jeg allerhelst vil være i hjemlige omgivelser når fødslen nærmer sig.
    Vi holder en tidlig sommerferie i år dvs. ca. i midten af juni måned og så 2 til 3 uger frem.
    Jeg kunne dog godt finde på som sidst da jeg var højgravid at tage en smuttur til Svergie.
    Kh. Moriaugust

elin_melin_m
    Member

…vi er blevet enige om ikke at tage nogen steder, men vi skal til gengæld også til Mallorca den første uge af juni, så det gør ikke noget.

Jeg ved så med mig selv, at redebygger-genet sætter ind hos mig senest en måned før termin, og der har jeg det bedst med at være hjemme og få styr på det hele.

Elin 16+1

wexoebabywexoebaby
    Member

Vi tager en lang ferie her i forbindelse med påsken, skal til USA med mine forældre i 16 dage. Så har hverken økonomi eller trang til den store sommerferie.
    Desuden har jeg det også bedst med at være hjemme når fødslen nærmer sig.

Tager sikkert et par uger til Jylland og besøger familie, men ingen faste planer.

Kristina

Hopla83Hopla83
    Member

Jeg tror også vi tager det stille og roligt denne sommer, eftersom det er første gang vi skal være forældre, og det er nok bedst bare at få slappet af og nydt det op til, uden man skal stresse over og tænke – hvad nu hvis… Det tror jeg ikke jeg ville kunne kapere.

Anonymous
    Guest

puha.. det ville jeg ikke turde,men jeg fødte også sidst 3 uger før tid,og så også det med at gøre klar herhjemme til bebsen,det glæder jeg mig til… vi kommer ikke ud for landets grænser i år,da vi har tænkt os at lægge vores ferie omkring fødsels tidspunktet,da jeg ikke kan tage barsel(selvstændig) så vi håber at kunne forudsige det lidt:)
    men vores andre unger bliver nok meget skuffede hvis vi ikke finde på et eller andet;)

altankassealtankasse
    Member

Mine forøldre har inviteret mig og mine unger til Bornholm, det kommer så til at foregå sådan at de tager min datter med derover midt på ugen og så tager sønnen og jeg derover i weekenden og bliver der weekenden over og så tager jeg datteren med hjem og efterlader sønnike til mine forældre kommer hjem. Det bliver vist vores sommerferie i år 🙂

Gitte 12+6

morigen4morigen4
    Member

Ingen sommerferie her i år, men vi er også mere til vinterferier da manden dyrker svæveflyvning og gerne vil være i Danmark om sommeren. Vi har et sommerhus vi nok tager ud til, men ellers ikke noget. Vi venter til november hvor vi snakker om at tage en måned eller 2 til Florida 🙂 Da vores datter var 5 måneder rejste vi også til Florida hvor vi boede i 1½ år, denne gang bliver bebsen lidt mindre, men det gør det nok bare lettere…. bortset fra at det med at amme offenligt i USA ikke er så vel anset, så det må jeg gøre derhjemme eller i bilen.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.