Hvor mange af jer er førstegangsgravide ?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Hvor mange af jer er førstegangsgravide ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Hopla83Hopla83
    Medlem

Hej alle, jeg synes det lyder som om rigtig mange af jer er flergangsgravide, men hvor mange er egentlig førstegangsgravide ligesom jeg ?
    Det er selvfølgelig kun dejligt, at der er så mange sder kan øse af sig af erfaringer til fordel for os andre
    Hopla 11+4

Aller2009Aller2009
    Medlem

Hej Hopla 🙂

Jeg er også førstegangsgravid og er så spændt. Det er bestemt dejligt, at der er så mange, der kan dele ud af deres erfaringer. Men det kan nu også være fint at ‘snakke’ med andre førstegangsgravide, da jeg tror, at man måske har nogle andre bekymringer og måske er spændt på en anden måde. Men det kan jeg selvfølgelig ikke vide 🙂 Jeg har i hvert fald en rigtig god veninde, som også er gravid for første gang, og hvor er det dog rart at kunne dele alle de bitte små ting, som er store for os, men som måske ikke er så store for ens mand eller forældre, som nok ikke kan sætte sig lige så godt ind i det.

Hvordan går det med dig? Du skal vel snart til NF-scanning? Det bliver så spændende, og du skal glæde dig så meget til at se den lille danse rundt på skærmen 🙂 Jeg var vildt nervøs op til scanningen, men det gik så fint og var en kæmpe oplevelse, og jeg græd af glæde, da jeg så den hoppe op og ned på skærmen. Jeg troede, at jeg bestemt ville kunne slappe af efter scanningen, men samme dag begyndte jeg at pletbløde, så jeg blev igen rædselsslagen, og jeg blev checket en masse (på egen opfordring) den kommende uge, og de fandt ud af, at årsagen til blødningen er en lidt lavtsiddende moderkage, som næsten helt sikkert nok skal rykke sig op, og det er ikke alvorligt (hvis den ikke rykker sig op, skal jeg have kejsersnit). Det var så rart at få den forklaring, så nu er jeg endelig begyndt at slappe af og bare være glad 🙂 I morgen skal jeg til første jordemoderkonsultation og er igen spændt og kun en lille smule nervøs 🙂

Nå, det blev en lidt længere besked – beklager! Det var bare for at indikere, at jeg har haft mange bekymringer (sikkert for mange), men nu gør jeg mit bedste for at slappe af.

Knus fra Line (15+5)

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Hej Hopla

Jeg er også gravid for første gang og jeg er glad for det går så godt som det gør.

Knus Anne-Mette

babyQEbabyQE
    Medlem

Hej 🙂

Jeg er også førstegangsgravid – jeg har simpelthen været så nervøs for NF scanning, for tænk nu hvis…! Men alt var som det skulle være (vi var afsted i går) vi fik vurderingen 1:17.351, så det var en stor lettelse…! Og nu går jeg bare og smiler hele tiden ved tanken om billedet af baby på skærmen, det var jo en helt fantastisk oplevelse 🙂

Jeg synes, jeg har haft en masse bekymringer (jeg har et meget stort bekymringsgen i forvejen) – jeg gik jo straks på google efter at have fået en positiv graviditetstest, men det var ikke ligefrem alle de søde og glade historier, der poppede frem – så jeg endte med at sige til mig selv, at nettet (på nær herinde) var off-limit indtil NF-scanningen…!

Jeg er efterhånden også ved at kunne holde kvalmen nede med masser af mad i løbet af dagen, men synes stadig jeg er så forfærdelig træt hele tiden, jeg synes slet ikke jeg har overskud til at gå på arbejde – men det hænger muligvis også sammen med, at jeg keder mig helt enormt, jeg får ikke lov til at lave en hujende fis, selvom alle andre snakker om stress og deadlines – så glæder mig allerede til, at jeg kan gå på barsel midt i juni 🙂

Puha, det blev en lang en, men nøj det var skønt lige at fortælle om mine tanker og frustrationer…!

Mange knus Katja
    13+0

Hej.

Jeg melder mig også under fanen som førstegangsgravid 🙂

Hilsen Karina
    12+0

projbabyprojbaby
    Medlem

Jeg er også gravid for første gang.

Mvh. projbaby 18+3

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.