Nogen der skal føde på Hvidovre?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Nogen der skal føde på Hvidovre?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej med jer.
    Jeg vil meget gerne føde på Hvidovre, men min læge fortalte at stort set alle som ikke umiddelbart hører til der får et afslag?
    Er der nogle som ved noget om det passer og evt. har fået afslag? Kommer der en begrundelse med, eller? Og hvor skal I så føde henne?
    På forhånd tak for svar.
    Mvh. Purebaby

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Det er rigtigt, at det kan være svært at få lov til at føde på Hvidovre, hvis man ikke hører til…. men det kommer dog an på flere ting.

Antallet af fødsler svinger over året, så hvis man skal føde på et tidspunkt hvor der ikke er så travlt, så kan man godt få lov.

Hvidovres optageområde er ved at blive ændret, så måske kommer du alligevel til at høre til…. det kommer an på hvor du bor.

Jeg hører selv til Hvidovre, har født der 2 gange og skal også føde der her 3. gang. Kan godt forstå man vælger Hvidovre, for jeg har været meget glad for at være der.
    Jeg arbejder der også selv, er Sonograf på ultralydsklinikken, hvor jeg scanner gravide dagen lang 🙂

Kristina 12+0 (NF på tirsdag)

morlinda30morlinda30
    Medlem

da jeg skulle føde min datte sidste år fik jeg afslag i betragtning af at da jeg ringede og snakkede med dem sagde de at jeg sagtens kunne føde på hvidovre fødte min søn der for 5 år siden… jeg gider ikke søge om det igen fødte på roskilde sidst og var fuldt tilfreds.

gs0506gs0506
    Medlem

Jeg fødte på Hvidovre i februar 2007, selvom jeg hører til Herlev. Jeg bor meget tæt på Hvidovre og meget langt fra Herlev, og når man skal med offentlig transport er det vildt upraktisk.

Men denne gang fik jeg desværre afslag, fordi de sagde, der var booket op i den periode. Jeg ved ikke, om jeg egentlig tror på det, for der var en fra denne terminsgruppe, som fik ja efter jeg havde fået nej… Men nu skal jeg desværre til Herlev, og alt er bare kaos derude fordi de lige er fusioneret med Glostrup. Jeg kunne for eksempel først få en tid til jordemoder i 18. uge! Og min tid til NF-scanning, som jeg selv havde booket over nettet, blev flyttet til en anden dag, hvor jeg ikke kunne pga. fusionen (???). Heldigvis kunne de finde en anden tid til mig over telefonen, selvom det næsten var umuligt.

Gitte 11+6

Gitte

Anonym
    Gæst

hej purebaby.
    jeg hører til herlev (før glostrup) men ville meget gerne føde på hvidovre,det var der ingen problemer i,så er heldigvis tilknyttet dem nu:)
    min første datter fra 1990 blev født på glostrup,og mine næste to fødsler 1993-2000 var på hvidovre….. ved ikke om de ser på tidligere fødsler… men vil næsten tro det.. jeg er rigtig glad for at jeg fik hvidovre,jeg har fået en rigtig fin beh. der. og jeg bor på amager så det tager mig kun 15 min. i bil at komme dertil:))
    desuden var det hvidovre der opdagede at min søn (2000) var på vej ud i 4 mdr. så tak hvidovre,hvis ikke de havde opdaget det og tvunget mig på langs,havde jeg ikke haft min skønne søn idag:)
    jeg har kort livmoderhals grundet stort keglesnit i 1993…
    anett 12+6

Hvornår får man at vide, om man skal føde, der hvor man har valgt? Bor i Københavns kommune og fik valget mellem Hvidovre og Riget. Valgte Hvidovre, da det er tættest på. Lægen sagde ikke noget om, at jeg kunne få afslag – er det, er det fordi vi hører til deres område?

Har fået tid til NF derude – til den tid vil jeg være 13+3. Er ikke blevet terminsscannet, så alle beregninger er lavet ud fra min sidste menstruationsdato. Er en lille smule nervøs for, at hvis jeg nu er længere henne, bliver NF lavet for sent… Overvejer selv at betale for en scanning i det private – både for at få bekræftet terminsdato og for at få lidt vished om, at der er liv i maven 🙂

Mvh, projektbebs 9+3

PS. Undskyld purebaby, hvis jeg blander mig for meget i din tråd, men dit spørgsmål ramte lige præcis nogle tanker, som jeg har gået med i de sidste dage.

Hov, jeg er da kun 9+2 🙂

Anonym
    Gæst

hej projektbebs..
    jeg tror at det er ok for dig med hvidovre,nu hvor du er kaldt til scanning derude,jeg fik et brev “tillykke med graviditeten” fra dem,og skulle så selv bestille tid til nf.
    ang. nf,så har jeg det som dig,min termin er kun bestemt ud fra sidste mens,ligesom dig. og jeg er så 13+4 ifølge den når jeg skal scannes,så er da lidt spændt på om det er inde for rammerne:/ men har skrevet mine mens på kalenderen meget grundigt,så tror egentlig at det passer fint;)) men alligevel…
    min scanning er på fredag,så nu tæller jeg dagene
    anett 12+6

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.