nf scanning overstået:( meget skidt resultat,snøft:((

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 nf scanning overstået:( meget skidt resultat,snøft:((

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    CountrymumCountrymum
    Medlem

Hej Anett
    Åhh, du har jo oplevet vores allesammens mareridt. Jeg forstår godt at humøret er i kulkælderen, men der er jo stadig håb for at barnet er sundt og raskt. Sådan en lille pige kender jeg nemlig, en skidt risikovurdering, en fin moderkagebiopsi, og en sund og rask pige i den sidste ende.
    Får du svar i næste uge på biopsien?

HELD og LYKKE med det hele!

Countrymum

sonne38sonne38
    Medlem

ja,så sidder jeg så her og er trist:(
    vi var til nf idag og fik en meget ringe risiko vurdering … hold fast…
    1-14…. selve scanningen var super fin,den lilles nakkefold var 1,9 mm. og den havde næseben og alt så fint og dejligt ud…. lige indtil den samlede vurdering,min blodprøve var så ringe at vi røg ned på 1-14,og direkte i kulkælderen også:(
    og du har ret wexoe man kan ikke se det så tidligt,han var alt for “kvik” ham gynækologen… men det med kønnet betyder intet,bare for søren da at vores lille baby bare er frisk og sund….
    midt i alt dette dårlige,vil jeg dog sige at vi fik en rigtig god behandling på hvidovre,skal til moderkage biopsi på mandag,så skal ugen bare haste afsted så vi kan få et forhåbentlig lykkeligt svar…
    jeg er nu uge 13+3,også der tog han fejl…..
    anett

marabou4marabou4
    Medlem

Åh for pokker da!!
    Sikke en melding, jeg kan sørme godt forstå I er kede af det. Men afvent biopsien, for jeg kender nemlig også til et par historier, hvor risikovurderingen + nf var rigtig grel, men pigerne valgte at gennemføre graviditeterne, og i begge tilfælde kom der sunde børn ud af det.

Det er ikke for at give dig falske forhåbninger, og heller ikke for at sige, man skal gennemføre en graviditet ligemeget hvad, men bare for at sige, at der er håb endnu.

Jeg Xer fingre for et rigtig positivt resultat på biopsien, og sender dig og din familie varme tanker.

Anne

Hej Sonne.
    Krydser fingre for dig/jer. Hvis selve skanningen gik godt er det da et godt tegn, jeg tænker lidt, at det må være slemt hvis selve nakkefolden er for stor da det vel er en af de primære ting?
    Uanset hvad så krydser jeg alt hvad der kan krydses.
    Kh. Moriaugust

sulejma2sulejma2
    Medlem

Det er jeg ked af at høre, Anett. Kan godt forstå, I er kede af det. Men håbet er ikke ude endnu. Det bliver en lang ventetid indtil I får svaret på moderkagebiopsien. Jeg krydser fingre for, at svaret bliver positivt!

Sulejma

Hopla83Hopla83
    Medlem

Jeg føler virkelig med jer. Håber I må få et godt svar! Er elv meget nervøs for NF scanning. Ved ikke endnu hvornår jeg skal, men går ind i 11 uge i dag, så der går jo nok lige et par uger endnu.
    Men omvendt, hvor er det godt, at man kan se det allerede på det tidspunkt, hvis der skulle være noget galt. For det ville da også være forfærdeligt at få et barn med downs eller anden udviklingshæmning…
    Jeg synes det lyder som om I tager det flot, og der er jo heller ikke andet at gøre. Hvis det skulle vise sig helt galt, må man prøve igen..
    Mange håbefulde tanker fra mig

Anonym
    Gæst

hej alle:)
    tunsind tak for alle jeres søde ord,man bliver helt rørt,dejligt med en god mødregruppe:)
    de siger at jeg får svar en uge efter,fik så et tip fra en som skrev at man selv kunne ringe til kennedy centret og få svar efter 3 dage;)) men,ved ikke om hvidovre sender deres prøver derhen.
    det første og hurtigste svar omhandler downs,og efter 2-3 uger er der svar på nogle mere svære og sjældne kromoson fejl….
    vi holder os kørende herhjemme på at selve scanningen var perfekt,ved ikke om det betyder noget,men man har brug for et eller andet at læne sig op ad:)
    da vi fik vurderingen tænkte vi bare at det da ikke kunne være os hun mente,man går lige i sort et øjeblik… det sætter jo tusinde tanker igang,jeg er selvstændig med renseri og vaskeri,og tænker om jeg har været for uforsigtig med kemikalier osv. nå,men man kan jo blive ved og ved… nu vil jeg bare forsøge at holde fanen højt,og tro på at den lille blob som så,så skøn og dejlig ud intet fejler:)vi er dog enige om hejhjemme at skulle det værste ske:( så må vi ud i abort:((
    tak igen til jer alle,det betyder mere end i tror
    kh anett 13+4

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Åh søde, det er jeg virkelig ked af at høre.
    Men hold fast i håbet og tanken om at nakkefolden var slank og baby så fin ud. Den har også næseben, det er også et rigtig godt tegn. Din alder spiller en del ind idet du er over 35, og hvis blodprøven så er bare lidt skæv, så kommer der udslag i resultatet. Det betyder ikke absolut at den er syg!

Mht moderkagebiopsi, så sender Hvidovre prøverne til kromosomlaboratoriet på Rigshospitalet. De er dog også ret hurtige til at analysere dem. Som hovedregel bliver de sat op til rens og dyrkning allerede samme dag og i så fald kan svaret foreligge onsdag eftermiddag eller torsdag morgen.

De fleste får deres brev inden weekenden – men det afhænger indimellem også af posten.

Din termin og kønnet – jeg kan ikke undlade at smile lidt…
    ja, de der gyn’er er indimellem lidt for kvikke, det er ikke så smart.

Afslutningsvis vil jeg sige at jeg har set en del med lavere tal end dig, der alligevel har fået et positiv svar. Så hold fast i tanken at din baby er rask indtil andet er bevist!

Kæmpe kram
    Kristina

morlinda30morlinda30
    Medlem

vi krydser finger for alt er som det skal være… har selv lige været inde og blive scannet fordi jeg blødte, det gør bare noget ved ens humør, så lad os holde os til positive tanker selvom det godt kan være svært…

vi krydser finger og håber på du får hurtig svar

knus herfra

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.