Fleregangsfødende: Hvornår fødte I? Før termin, efter eller på terminsdagen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Fleregangsfødende: Hvornår fødte I? Før termin, efter eller på terminsdagen?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

Hej med jer.
    Bare en lille rundspørge af ren og skær nysgerrighed – med det forbehold at fødsler er forskellige. Hvornår fødte I? Til termin, før eller efter?
    Nr. 1 her blev født 9 dage efter termin – jeg er bare så spændt så spændt med nr. 2. Hvad er jeres erfaringer? Bliver det før, eller efter – eller lige til tiden?
    Kh. Moriaugust

marabou4marabou4
    Medlem

Min 1. (og indtil videre eneste) valgte at komme til verden 11 dage før termin. Han har alle dage været en utålmodig sjæl 🙂

Anne

elin_melin_m
    Medlem

1. – 12 dage over tid
    2. – blev sat 8 dage tilbage og gik 14 dage over tid
    3. – blev sat 10 dage tilbage og gik 2 dage over tid

…nu venter jeg nr. 4, og termins- og nakkefoldsscanning har ikke sat mig tilbage, men holder min beregnet termin, det kan i jo så nok forstå, at det tror jeg simpelthen ikke på, bl.a. derfor bliver jeg også her i aug. gruppen, selvom min beregnede termin hedder 24. juli.

Jeg har selv en forventning om, at føde omkring d. 5. aug.

Elin 14+5

CountrymumCountrymum
    Medlem

1. barn født i uge 39+6, dejligt og uventet!
    2. barn født uge 40+6, ulideligt, det føltes som et helt år! Havde jo forventet at gå MAX 40+0 uger!
    3. barn – bestilles til at komme til tiden tak! 🙂

Kh Countrymum, 11+1, trejde barn.

Anonym
    Gæst

Ved mit første barn blev terminen sat 4 dage frem fra 5 til 1 dec, jeg fødte d. 23 nov altså 8 dage før.

Nu venter jeg tvillinger og blir sat igang når jeg er fulde 38 uger hvis ikke jeg har født inden !

12+3

sulejma2sulejma2
    Medlem

Med barn nr.1 fødte jeg af mig selv da jeg var 42+0. Min verden var på det tidspunkt gået helt i stå, og jeg havde sådan set opgivet nogensinde at få et barn ud af det…
    Nr. 2 kom på den oprindelige terminsdagen, men officielt, var jeg 39+6, da jeg fødte.
    Nu bliver det rigtig spændende at se, hvornår bar nr. 3 melder sin ankomst. Man siger jo, at 3. fødsel godt kan drille lidt.

Sulejma, 12+5. NF i morgen!!!

Anonym
    Gæst

Mine drenge er født:

39+4 (Noah juli ’05)
    40+6 (Oliver juni ’08)

har termin 12. august denne gang, og håber bebse blir derinde til minimum d. 8/8, da vi skal til stort bryllup dagen før. Vi har mange fødselsdage i den allernærmeste familie i dagene omkring min termin, og der er kun én af dem jeg ønsker at ramme, nemlig min mands fødselsdag d. 9/8 (de andre er d. 6., 10. og 14. august, min bror og min mands brødre).

Knus, Nynne 12+0

LisinkaLisinka
    Medlem

Nikolaj valgte at komme til verden 5 dage før termin efter forårets første tur i haven.. Ved ikke om det havde noget at sige..

Så jeg vil nok også blive utålmodig hvis jeg skal gå længere end de 40 uger denne gang.. 🙂

Mvh Louise

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Vores føeste kom 40 + 5, ikke særlig sjovt at gå over tid i maj / juni 2005, for der var hedebølge så det baskede…

nr 2 kom 39 + 5 så det var meget tæt på terminen.

Jeg tænker ikke så meget på det med at gå over denne gang, men på fødslen. Fødte på 8 timer 1. gang og 3 timer anden gang, så ved ikke om jeg kan forvente lynfødsel, eller om det vender helt og bliver et langt forløb.

Kristina 13+0

gs0506gs0506
    Medlem

Jeg fik planlagt kejsersnit med min første pga. underkropsstilling, så det blev 10 dage før termin.

Gitte 12+5

liniiiliniii
    Medlem

Jeg fødte min den første i 37+1, så nåede desværre kun 4 dage på barsel;-) Han kom af selv der var ingen komplikationer som årsag til denne tidlige ankomst – kun utålmodighed.. håber på at kunne holde bebsen derinde lidt lægere denne gang.

Anonym
    Gæst

Jeg kom lige i tanke om, at det at der er nogen skrøer om at man blir meget aktiv i dagene op til fødselen….det passede på mig.
    Her er hvordan ugen før så ud:
    Tirs: var til gravid svømning og bagte muffins
    Onsdag: cyklede en lang tur og pudsede vinduer i hele lejl
    Torsdag: vaskede tøj og var i juletivoli til kl 21 om aftenen.
    Kl 02 natten til torsdag gik vandet og kl 08.32 fredag morgen var han født

(lidt sjovt at jeg kan huske ugen så tydeligt når det er 2 år siden)

Maria 13+4

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.