Venter utålmodigt på indkaldelse til NF

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Venter utålmodigt på indkaldelse til NF

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    sulejma2sulejma2
    Medlem

Ih, altså nu synes jeg snart ikke, det er sjovt mere. I morgen er det to uger siden, jeg var til læge, som henviste mig til diverse undersøgelser i forbindelse med graviditeteten.

Nu er jeg 11+4. I mandags ringede jeg til sygehuset. De har fået mine papirer, så det er bare at slå koldt vand i blodet og vente. Men nu er der altså kun 16 dage tilbage at foretage scanningen i. Dertil kommer jo weekender. Og jeg har en del ting på mit arbejde som, gør, at jeg ikke bare kan smide alt, hvad jeg har i hænderne på hvilket som helst tidspunkt.

Fik i øvrigt at vide af sekretæren, at NF foretages mellem 11+4 og 13+6. Det undrer jeg mig over, da jeg har læst og hørt alle mulige steder at det man kan scanne fra 11+0. Men det kan jo være helt ligegyldigt nu!

Er der andre, som er ligeså langt henne, som heller ikke er blevet indkaldt til NF endnu?

Sulejma, 11+4

sulejma2sulejma2
    Medlem

Jeg skal føde i Holbæk. Og jeg har som sagt ringet dertil for at høre, om de havde glemt mig, men det havde de altså ikke, jeg må bare vente.

Sulejma

morlinda30morlinda30
    Medlem

hvilken kommune bor du i… for i greve kommune kontakter man selv hospitalet og får en tid til scanningen…

gs0506gs0506
    Medlem

Jeg bestilte tid over nettet og fik en tid 28/1, hvor jeg er 12+5. Men så fik jeg brev om at de var nødt til at rykke min tid til 27/1. Der kunne jeg altså bare ikke, så jeg måtte ringe og få en ny tid, og nu skal jeg først scannes 2/2, hvor jeg er 13+3. Lidt irriterende, når jeg nu selv havde booket en tid, der passede mig. Det var ikke min mening, at jeg ville scannes så sent, for man siger jo, at det er mest optimalt omkring de 12 uger, men heldigvis er det da stadig inden for det tilladte…

Gitte 11+4

morigen4morigen4
    Medlem

Hejsa,
    Jeg var til scanning i dag og troede jeg var 11+6 hvorefter sygeplejersken sagde jeg var lige på grænsen til at det var for tidligt, at jeg måske skulle ind igen i næste uge… men scanningen viste at jeg var lidt længere henne, så det gik. Tror du skal tage det helt roligt. Der gik omkring 3 uger fra jeg var ved læge til jeg fik indkaldelsen, men til gengæld skulle jeg så også til scanning allerede ugen efter indkaldelsen ! Vent et par dage og så ring og ryk, det ville jeg gøre.

Kh C

LisinkaLisinka
    Medlem

Jeg har det nøjagtig lige som dig, går også og tripper om postkassen hver dag.

I mit job booker mine kunder sig ind hos mig, og derfor synes jeg ærlig talt det er lidt træls at man ikke får større mulighed for at planlægge lidt.

Sidste gang (i 2006) blev jeg også scannet i uge 12, så jeg er da ved at være pænt utålmodig..

Nå, vi må se hvornår der sker noget..

Mvh Louise, 11+2

Anonym
    Gæst

I Roskilde hvor jeg hører til booker man selv tid over nettet, skal scannes 2/2 😉

Håber snart du får brev, de kan jo ikke forvente man kan rykke alle aftaler med mindre end en uges varsel bare fordi det passer dem. Bliv ved at gå dem lidt på klingen, så får du nok hurtigt en tid :o)

Knus, Nynne 11+0

Anonym
    Gæst

hej sulejma…
    jeg skal først til nf når jeg er 13+4, har haft det som dig,man venter bare spændt på det første ægte livstegn fra bebse,og tålmodighed har man slet ikke;( men nu mangler jeg bare 1 uge og 1 dag,så går det løs,jubii……
    anett 12+3

sulejma2sulejma2
    Medlem

Det hjalp åbenbart lidt at skrive et frustreret indlæg – selom det kun var her i terminsgruppen… Da jeg tømte posten i dag lå en kæmpe brev med indkaldelse til NF på næste fredag. Da er jeg 12+6, så det passer jo super godt. Og det kan også lade sig gøre for både mig og min mand rent arbejdsmæssigt, så det er dejligt. Jeg er godt nok lettet over, at det er på plads, ja det er lidt fjollt, sådan en lille ting.

Fik i øvrigt også tid til gennemscanning, når jeg er 19+2 og til JM i 14. uge. Der er meget at glæde sig til. Nu kan tiden indtil næste fredag kun gå for langsomt! Er så spændt på at se, hvad der gemmer sig derinde.

Tak til jer alle for svarene!

Sulejma, 11+5

morigen4morigen4
    Medlem

Det var godt at høre 🙂

Kh C

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.