Har I gjort jer overvejelser angf barnevogn?

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Har I gjort jer overvejelser angf barnevogn?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    altankassealtankasse
    Member

Jeg havde en emmaljunga til mine to fra første “kuld” men jeg vil ikke have sådan en igen den var total ledløs da vi skulle bruge den til nr 2.
    Er lidt forelsket i en odder og har fundet et lidt sjovt program hvor man selv kan designe farverne 🙂 men de er bestemt heller ikke billige.. Men ved ikke hvordan de nye odder er, havde en altanvogn som var odder og den var 20 år gammel, den var god endnu selvom den var blevet brugt hos en dagplejer i 15år.
    Gitte

marabou4marabou4
    Member

Jeg er også gået i tænkebox. til vores den 1. havde vi en gammel Oddervogn, som nu har været brugt til 5 børn, I ved én af dem med hård kasse, og den var så god og flot. Men jeg tænker, at nu hvor den skal kunne rumme et lille barn + den store, som til den tid vil være næsten 4, enten på stå-bræt eller søskende sæde, så stilles der lige lidt større krav til sikkerheden, end hvad den gamle vogn kan leve op til.

Det bliver helt sikkert en brugt, men hvilken én, ved jeg endnu ikke.

Vores klopvogn er en Trille, og den har vi bare slet ikke været glade for, så jeg vil ikke købe en Trille barnevogn.

Anne

lillemy87lillemy87
    Member

Nu er det vores den første, jeg synes det er en jungle, jeg har ikke tænkt over hvilket mærke det skal være eller noget… Men nu er det begyndt at vælte ind med januar udsalgsreklamer, og både ønskebørn og babysam har nogle fine tilbud, men er det for tidligt at begynde at shoppe barnevogn???

Katrine

LajsensmorLajsensmor
    Member

Hewj Kathrine,

Måske lidt tidligt, men jeg hører nu ikke selv til den overtroiske type 🙂 Men mht. udsalg, er der løbende gode tilbud både i Babysam og Ønskebørn. Man kan blandt andet få sådan nogle pakketilbud, hvor der er samlet forskellige ting (barnevogn, puslebord, tremmeseng, badekar mm.). Det kunne måske være en ide.

Vi har selv en Simo-barnevogn, som vi købte som ny fra en anden, der ikke havde fået den brugt. Vi har været rigtigt glade for den og den er absolut i topform til nummer to også (ser ud som ny) – så den kan godt anbefales. Den ved jeg er med i Ønskebørns pakketilbud!

Hilsen Lajsenmor

6+6?

wexoebabywexoebaby
    Member

Vi hae en Emmaljunga big star supreme fra 2005.
    Denrskal nu rumme nr 3, og jeg hører til dem der har været helt ubeskrivelig glad for min barnevogn. mine børn har stort set boet i den vogn da de var helt små!
    Er ikke i tvivl om at vi valgte den rigtige til os og den er hverken leddeløs, falmet, rusten eller andet. Det eneste minus ved den er at den ligesom mange andre barnevogne i dag er født med lufthjul, og sådan nogle de punkterer altså ind i mellem!

Så vi skal bare ud og have en ny madras til lift og barnevogn, samt nyt myggenet og regnslag, så er vi godt kørende med nr 3!

Kristina

morigen4morigen4
    Member

Hej
    Jeg havde en Odder til de første 3 børn ( ældste barn er fra 2001). Havde passet rigtig godt på den, og solgte den for 3 måneder siden for 2500 kr. for vi skulle jo ikke have flere børn og den stod og fyldte !!!!

Har nu været ude og købe en brugt Odder x- dream til samme pris. Nu skal vi jo have plads til 4 børn i bilen ( skal have større bil) så er det rart med en barnevogn, som ikke fylder så meget. Vognen jeg har købt er lidt falmet i kalechen, men har primært valgt den pga stellet. Har altid været glad for min Odder barnevogn.

Klapvognen fra 2001 har vi stadig, Emmaljunga Classic. Den er falmet og grim, men den duer ! Den har været på så mange flyveture at jeg ikke har tal på det. Vi har boet i Florida i 1½ år hvor den har været meget ude, det kan ses på stoffet ! For 3 år siden fik den nye hjul og har på et tidspunkt også fået nye led på knækstyret, men ellers fejler den intet. Super kvalitet ! Pyt med hvor grim den er, den får lov til at blive brugt til nr. 4 også… der er nok at bruge penge på når alt babyudstyr i øvrigt er givet væk fordi vi jo ikke skulle have flere børn !

🙂

CountrymumCountrymum
    Member

Vi har en Odder X-dream tror jeg modellen, eller stellet hedder, fra 2003. Den fremstår meget fin, vi fik nemlig nyt stof på kalechen og et nyt overlæder i 2007, pga en reklamation på stoffet. Den holder helt sikkert til nummer tre, men en ny madras vil da være fint. Tilgengæld vil vi have en ny klapvogn, vi har en meget brugt Teutonia som har klaret 20-25 flyveture, men også er blevet skæv.

Countrymum

gs0506gs0506
    Member

Vores Odder fra første barn er i god stand, så vi skal ikke ud at købe ny, men jeg må indrømme, at det var lidt svært at finde rundt i det hele, dengang vi købte den. Det var vist lidt tilfældigt hvilket mærke vi endte med. Men den har været god og vi bruger den gerne igen. 🙂

Gitte 9+1(?)

Hej Venter barn nr. 2 nu købte en simo som er et dansk produkt, det skulle man jo tro var produceret til de danske vejrforhold, men efter 2 måneder (sommer måneder / tørvejr) var alle dele som er forkromede fulde af rust incl. fjedrene, da jeg kom ind og viste dem det fik jeg svaret at det var fordi metallet skulle holde til noget mere at de var nød til at lave det i den type metal som ruster… Dårligt svar, de tre i min mødregruppe har Odder og Emaljunga og ingen rust, så de må siges at være et godt køb i det vestjyske, men hovedstadsområdet og midtjylland, har jo ikke samme problem med havgus…. 🙂 Held og lykke i vognjunglen, regner med at bruge min rustne simo til næste bebs også.

LajsensmorLajsensmor
    Member

Vi har som nævnt kun været glade for vores Simo-vogn 🙂 Den har været ude i al slags vejr (har dog stået inde, når den ikke er i brug), og den er nærmest som ny, uden det mindste rust. Så måske I bare har været uheldige 🙂 Bor lige op ad Limfjorden, så har også godt med salt i luften 😉

Et link jeg tror kunne give lidt inspiration til jer, der er på jagt http://www.babybusiness.dk/barnevognsguide-naar-du-skal-koebe-barnevogn.html

Anonymous
    Guest

Vi har en emmaljunga big star supreme fra nov 2007. Den har vi været meget glade for, vi købte dog en ny madras da jeg syntes den der hørte til var meget tynd.
    Nu venter jeg jo tvillinger!!!
    Ja, så emmaljunga barnevognen skal sælges (hvis der er nogen der er interesseret)
    Og jeg er ved at undersøge markedet for brugte tvillingevogne.
    Det blir nok en klapvogn med lifte i, da den skal kunne komme rundt her i byen.

babyfixbabyfix
    Member

Til mine tvillinger havde/har jeg en Teutonia S4 kombivogn.
    Den har jeg virkelig været glad for. Det er den med det bredeste siddemål uden at selve stellet er bredere. Desuden er der svinghjul foran, hvilket er en stor fordel med så stor en vogn. Mine tvillinger bruger stadig vognen uden problemer selvom de er 3 år.
    Da de var helt små var der også plads til hårde lifte i vognen, hvorimod de fleste andre mærker kun har plads til bløde lifte.

Held og lykke med jagten.

KH
    Anette

LisinkaLisinka
    Member

Ja, jeg er helt klart på Odder-holdet!
    Kan varmt anbefale den, vi har været superglade for den til vores første.Vi syntes da også det var mange penge, men valgte at se det som en investering, da vi jo gerne ville have flere end ham. 🙂

Min svigermor, som er dagplejemor, brokker sig nogle gange over at kalecherne i Emmaljunga med tiden kan blive så bløde at de ikke bliver stående, hvis hendes børn af og til har haft deres egen vogn med.

Mvh Louise

Anonymous
    Guest

Vi købte en BrioSport 05 da vi ventede vores ældste i 2005. Den er siden blevet brugt hver evig eneste dag (!!!) af først den store og nu af lillebror. Begge har haft den med i dagplejen i hverdagene og bruger den hjemme i weekenden. Den har nok været skilt ad og pakket i bilen tæt på 100 gange, og alligevel køre den som var den ny. Den er også dejligt let at håndtere.

Knus, Nynne

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.