Hvor fysisk aktive er I?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Hvor fysisk aktive er I?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    CountrymumCountrymum
    Medlem

Jeg er gået helt i stå siden jeg blev gravid, har slet ikke haft energi til at komme ind i træningscentret om aftenen. Det er super ærgeligt for jeg løb 3x om ugen hele sommeren og havde håber at jeg kunne vedligeholde formen i træningscentret. Nu må jeg igang igen. Håber dælme snart at få noget energi igen.

Min plan er gåture i rask tempo af 30 minutter, og så komme ind og træne om nogle uger, jeg er helt i bund og efter to trælse infektioner er jeg slatten og træt.

Hvor meget motionerer I? Jeg tænker at jeg sakl have mig meldt til noget gravid pilates eller lign. men det er nok først om en måneds tid.

Jeg kan kun træne om aftenen, da min mand mand først er hjemme kl 17.30 hver dag, når vejret bliver bedre vil jeg cykle ind og hente børn en tur på 6 km ialt. Jeg har prøvet at tage børnene med, men tempoet er for langsomt og pulsen kommer slet slet ikke op. Så det er hyggeture ikke motion!

Kh Countrymum, som hader at være i dårlig form……….
    Mor til pige fra 2003 og dreng fra 2006, og ca 10-12 uger henne

marabou4marabou4
    Medlem

Jeg får heller ikke lavet noget hvor pulsen kommer op, men jeg har et aktivt arbejde (sygeplejestud. i praktik) og jeg cykler til og fra arbejde, vel ca 6 km i alt.

Jeg er faktisk i rimelig dårlig form i forhold til min sidste graviditet, hvor jeg løb min. 3 gange om ugen. Og det kan mærkes! Min plan er nu, at jeg vil igang med at svømme 2 gange om ugen, og så, ligesom dig, gå ture på 30 min. i raskt tempo et par gange om ugen. Og så er jeg endelig kommet igang med pilates igen. Jeg laver det på stuegulvet foran dvd’en -det er lige til at holde ud, og jeg laver kun de øvelser, jeg har det godt med.

Anne
    vel ca. 9+5

Asa2010Asa2010
    Medlem

Jeg får desværre heller ikke dyrket så meget motion som jeg burde. Jeg er stadig meget træt og har kvalme, så det er ikke lige lysten der driver værket..
    Jeg har dog en fast aftale om ugen, hvor min kæreste og jeg løber sammen med svigerfamilien. Det er hyggeligt og gør det lidt nemmere at komme ud af døren.
    Jeg regner dog med at jeg vil igang med at svømme når vi når ind i februar..

Rart at være optimist!

Anonym
    Gæst

ja,jeg melder mig ind i klubben for dem med dårlig form:( jeg løb 3 gange ugentligt 5-6 km. før jeg blev gravid,men det tør jeg simpelthen ikke mere… jeg har en ultra kort livmoderhals,grundet et stort keglesnit tidligere…. jeg fødte min søn i 2000 3,5 uge for tidligt,efter at de akut opdagede at drengen var på vej ud i 5 måned…
    jeg blev sygemeldt med det samme og skulle holde mig totalt i ro,hvilket gjorde at jeg blev rimelig depri,da jeg absolut ikke egner mig til at holde mig i ro,+at man har det jo godt,jeg havde ingen anelse om at noget af foster hinden hang ud af livmoder halsen:( vil denne gang insistere på at få lagt en cerclage,som er en tilsnøring af livmoderhalsen. den er dog ingen garanti,men da jeg står og går hele dagen på arbejde tør jeg absolut ingen løb ell. andet….. selvom at jeg da savner det,jeg tager revence senere;))
    jeg sad lige og læste på debatten”tidlig født” og er lidt i chock over hvor mange der har mistet deres små pusser,grundet livmoderhalsen:( stakkels alle dem:(
    så jeg vælger denne gang at tage det slask der måtte komme på min krop,og så er det op på hesten igen bagefter;)
    anett 12+0,den magiske dag

morigen4morigen4
    Medlem

absolut på nulpunktet lige nu, øv 🙁

Før jeg blev gravid løb jeg ca hver 2. dag og var i øvrigt altid i gang.. det er man jo med 3 børn i huset i alderen 2-8 år, men nu ligger jeg brak. Når jeg laver lidt, fx støvsuger, bliver kvalmen endnu værre og jeg kaster op. En gåur er dejlig forfriskende men kræver også en pose med i lommen for jeg får det dårligt af at lave noget fysisk. Det går mig virkelig på, jeg gider ikke være mega fed som jeg var under 1. graviditet hvor jeg tog 25 kg på. De andre gange holdt jeg mig under de 15, men nu må vi se hvad jeg ender med her. Jeg ved godt man ikke skal hænge sig i sin vægt, men jeg vil gerne være sund og i form, men det er ikke let. Synet af grøntsager får min mave til at vende sig. Jeg er stadig til brød med smør og ost eller bare en ristet bolle eller knækbrød. Drikker masser af juice og er begyndt på cocio da alternativet var energidrik fra sygehuset som smager forfærdeligt. Jeg skal have noget kalk.

Da jeg ikke kaster så meget op mere pga medicinen tager jeg enormt meget på af alt det hvide brød og manglende motion, så jeg håber godt nok snart jeg er på benene igen, så skal vi igang med grøntsagerne og motionen !!!!

Mvh C 11+4

Anonym
    Gæst

Jeg er også bare super træt om aftenen så det blir ikke til ret meget.
    Jeg har dog et job hvor jeg er rimeligt meget i gang.
    Jeg har meldt mig til noget bevægelse i vand for gravide der starter til marts, men satser på snart at få energi til at cykle nogle lange ture.

10+3

Jeg løber 1 gang 30-45 min og går til spinning en gang i ugen + gåture med hunden på 15-20 min hver dag. Jeg har et job hvor jeg går meget. Det virker selvforstærkende for mig at træne også selvom jeg er dødtræt, så bliver jeg frisk bagefter. Min kvalme har været væk de sidste par dage, dejligt håber det også sker for jer snart. 11ca.

gs0506gs0506
    Medlem

Jeg får heller ikke motioneret så meget. Min motion foregår på min Wii – og det kan man også få sved på panden af. Men jeg må indrømme, at det ikke er hver dag, jeg får taget mig sammen til det, fordi jeg er så træt om aftenen, at jeg ofte bare falder i søvn på sofaen i stedet for.

Min søn på næsten 3 år har svært ved at falde i søvn om aftenen i øjeblikket, fordi han stoppede med at bruge sut til jul. Så det kræver også lidt energi, inden man kan komme ind i stuen og slappe af.

Gitte 11+2

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.