Julefrokost på arbejdet?

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Julefrokost på arbejdet?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    gs0506gs0506
    Member

Musibal nævnte det også – og jeg har selv tænkt på det:

Hvad gør man lige til julefrokosten på arbejdet mht. alkohol?

Altså, jeg skal bestemt ikke drikke noget – det er ikke det, mit spørgsmål går på – men der vil hurtigt blive lagt mærke til, at jeg ikke drikker noget og hvordan håndterer man lige det?

Jeg er i et meget lille firma, og jeg vil så nødig have at der er nogen, der allerede nu gætter, at jeg er gravid, for jeg ved, at det ikke bliver så populært.

Jeg tænker, at det er lettest at lade være med at gøre et stort nummer ud af det. Hvis der bliver skænket op til mig, vil jeg fx ikke sige, at jeg ikke har lyst til noget, for så tiltrækker det straks opmærksomheden.

Har I nogen tips? Hvad har I tænkt jer at gøre?

Gitte 4+2

lillemy87lillemy87
    Member

Hej,

Jeg var til julefrokost sidste fredag, det gik rigtig fint med ikke at drikke…
    Jeg sagde at jeg havde fået blærebetændelse, og derfor ikke kunne drikke, og så tog jeg bilen med.

Mvh.
    Lillemy

kamillzenkamillzen
    Member

Du kan jo også drikke “fake”-drinks.. Altså sodavand. Når de andre er rigtig godt berusede lægger de ikke mærke til noget. Har selv gjort det med succes, til en tidligere fest da jeg troede jeg var gravid. Ingen lagde mærke til noget. 🙂 Ellers er den med bilen også god – bild dem eventuelt ind at du skal noget tidligt om formiddagen dagen efter. God julefrokost:)

sulejma2sulejma2
    Member

Hej og tillykke!

Der findes noget antibiotika, som virker ligesom antabus. Det vil sige, at man ikke skal drikke, mens man tager det. Man kan jo stikke sine kolleger en lille hvid løgn. Hvis nogen så bliver nysgerrige, kan man jo sige, at det er for privat, hvor man har infektion!

Jeg skal selv køre til diverse julearrangementer, så det giver jo sig selv.

Sulejma 4+4

gs0506gs0506
    Member

Julefrokoster på mit arbejde giver desværre kun mulighed for at drikke vin, og det tages som en selvfølge, at det vil alle naturligvis gerne have til maden!! :-/ Da vi bliver under 10 personer, er der ikke rigtig mulighed for at gemme sig i mængden, så der er ingen tvivl om, at det vil blive bemærket.

Jeg har heller ikke bil, så den undskyldning kan jeg ikke bruge. Den med antibiotika går nok heller ikke, da jeg arbejder i medicinalbranchen, og mine kolleger vil straks stille spørgsmål til produktet, haha.

Det letteste ville faktisk være at melde afbud til julefrokosten, men den slags er også uhørt, idet vi er så få mennesker i forvejen. Ak ak – men det går jo nok alligevel. 😉

Gitte 4+6

elin_melin_m
    Member

…var egentlig også min bekymring, da jeg bare ikke drikker under graviditeter, når ellers jeg ved det 😉

Skulle have været til julefrokost i fredags, men “heldigvis” havde jeg det rigtig elendigt, møgtræt og kvalme, og der blev egentlig ikke sat de store ? ved det, for jeg havde lige haft min store søn hjemme med bræk-syge!

Elin

Hej. Er bare lige på en lurer.

Jeg er ikke typen der drikker generelt, så tænkte på, om dine kollegaer er vant til at se dig fuld, eller at du drikker.

Så vil de ikke lægge mærke til, at du ikke drikker.

Hvis du plejer at drikke, bare en lille smule, kan du bare sige, at du ikke er helt på toppen (at du har haft travlt), og at du skal til famillie tam tam tidligt om formiddagen… Ellers kan du bare sige, at du ikke har lyst til at drikke… Det kommer de flest normale mennesker igennem, gør de ikke???

Håber du kan bruge det til noget.

gs0506gs0506
    Member

Jo, du har ret. 🙂 Mine kolleger har aldrig set mig fuld, og jeg er ikke den der plejer at drikke meget, når vi er samlet. Bare et enkelt glas vin. Faktisk fik jeg for nylig sagt, at jeg ikke rigtig brød mig om øl og vin, men hellere ville have en cola (hvilket faktisk passer). Så det er slet ikke sikkert, at der er nogen, der egentlig vil tænke over det. Det er nok bare mig selv, der tænker for meget over det!

Gitte 5+3

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.