Status-runde

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter

Lige som sidst – fyld selv på, hvis der mangler noget!

Uge: 20+0
    Vægt: +5 kg (avs!)
    Liv: Ja, siden uh, 18+noget. Faktisk er der liv at mærke næsten hver dag.
    Køn: Lillebror (så det er dreng nummer to)
    Influenza-vaccine: Indtil videre nej – men jeg er sgu lidt i tvivl. Mangler at blive overbevist om det ene eller andet fuldstændigt, tak!
    Gener: Træthed og HAMRENDE grim og bumset hud – ganske som sidst.
    Nedtur1: At det vist bliver obligatorisk for flergangsfødende at føde ambulant – og jeg ville så gerne have et døgn på sygehus, hvor jeg kan koncentrere mig om lillebror, inden storebror skal have sit igen.
    Nedtur2: At jeg skal tage tre jerntablet-piller i stedet for én, som jeg gik ud fra. NU gør maven for alvor bøvl. Suk.
    Optur1: Min specialemakker er også gravid, så jeg er ikke den eneste, der er supertræt 😉
    Optur2: At jeg ikke kaster op længere.
    Navne: Vi har vist snævret det ind til 3-5 stykker. Vist nok, altså…
    Mad/drikke: Jeg er gået amok i humus og falaffel. Alt med kikærter. Og så tørrede bananstykker med yogurt-overtræk. Cocio er stadig et hit (men det er alt chokolade – desværre).

Det dækker vist nogenlunde det hele!

/diekaiserin – 20+0 og (udover træthed) i godt humør

babySFCbabySFC
    Medlem

Uge: 16+4
    Vægt: +1½, er temmelig stolt, men så tjekkede jeg lige min vandrejournal fra sidste gang og der tog jeg 8 kg på mellem 1. og 2. jordmoder besøg, hvor der var 8 uger imellem, så det er ikke endnu slaget skal slås
    Liv: Ja, mærkede bebs første gang i 12. uge og har siden mærket liv mere eller mindre hver dag! Det er dejligt!
    Køn: Vides ikke endnu, men jeg vil meget gerne vide det! Jeg siger stadig det er en pige, alle andre siger det er en dreng så nu får vi se d. 7. dec.
    Influenza-vaccine: Jeg har besluttet at jeg vil vaccineres, så nu skal jeg bare bestille tid
    Gener: Nederste del af min ansigt ligner jeg ved ikke hvad. bumser bumser bumser værre end da jeg var i min alleværste teenperiode! Træthed og humørsvingninger – life is good!
    Nedtur1: Lige nu er vi i tvivl om min svigerfar lever lang tid nok til at opleve vores nummer 2.
    Optur1: Jeg skal til jordmoder imorgen! Har ikke de store forventninger, men jeg synes bare det er dejligt at blive bekræftet i at jeg er gravid!
    Optur2: Ja, jeg kan få op til 2 døgn på patienthotel!
    Navne: Vi snakker og alle navne bliver vendt – men vi er ikke rigtig gået igang, jeg kan ikke overskue det får jeg ved hvad køn vi venter!
    Mad/drikke: Sjov nok er humus også på hitlisten hos mig, ellers har jeg lyst til vindruer, ananas, knækbrød med ost og skinke (mærkeligt!) når ja også lakrids helst piratos, men ikke super piratos!

Ellers synes jeg det går hurtigt med maven denne gang, jeg tror jeg var så stor i 25. uge sidste gang bum bum bum – hvad skal det ikke ende med. Jeg synes også at min krop siger hurtigere stop denne gang. Vi var i haven og fælde træer i søndags og jeg kunne ingenting i går, jeg lå på sofaen. Så jeg skal blive bedre til at passe på mig selv!

Sif (16+4) og forresten er havde jeg termin idag for 3 år siden. Det er da lidt sjovt!

Uge: 19

Vægt: Suk? jeg har taget 6 kg på, så jeg ender nok med 18 kg ligesom første gang. Denne gang havde jeg dog et ret fornuftig BMI før graviditeten (det var på 20), så mon ikke det går? Jeg ligger i hvert fald stadigvæk indenfor den normale BMI for ikke-gravide. Det trøster mig lidt.

Liv: Jeg har følt liv siden uge 13, kun afbrudt af en uge i Disneyworld hvor jeg stressede mig selv halvt ihjel. Er nu blevet ganske afhængig af de små spark, og bliver uforholdsmæssigt nervøs efter en halv dag uden tegn på liv.

Køn: Ved det ikke endnu. Skal til scanning om 2 uger. Storesøster vil kun høre tale om en lillebror.

Influenza-vaccine: Nej. Jeg tror vi har haft svine-influenza herhjemme, og det gik egentlig ok. Jeg tager det som det kommer.

Gener: Jeg er træt, har kvalme (Damn you, Jern!!) og er allerede meget forpustet.

Nedtur1: Herlev er blevet sammenlagt med Glostrup og der er derfor ikke rigtig ?plads? til andengangsfødende på patient-hotellet. Suk.

Nedtur2: Jeg er meget træt. Sover 10-12 timer i døgnet og er, for første gang i mit liv, ved at blive vinter-mørke-træt. Plejer at elske denne tid på året.

Optur1: Jeg er gået i redebygnings-selvsving. V farer rundt i Ikea og køber hylder, kommoder, skuffer og kasser. Vi får ordnet hus, have og renset tagrender som aldrig før. Det synes jeg er skønt. Især fordi det kun sker hver 5 år…

Optur2: At jeg er freelance og kun behøver at arbejder 4-5 timer i døgnet. Det hjælper altså en del på alting.

Navne: Vi har et drengenavn, men ved ikke hvad en pige skal hedde? nu har vi jo ligesom brugt de bedste navne til den store.

Mad/drikke: Jeg drikker mælk i store, ukontrollerbare mængder. Gerne 2 l. om dagen! Er i det hele taget glad for alt med mælk i. Kan ikke udstå vand (mærkeligt!) og broccoli. Bare at skrive ?broccoli? giver mig kvalme? årh? nu skrev jeg det to gange.

-Maya, uge 19.

Anonym
    Gæst

Uge: 19+4
    Vægt: +3 kg (svinger lidt synes jeg…)
    Liv: Ja, siden ca. 16+0
    Køn: finder vi forhåbentlig ud af på tirsdag 17/11.
    Influenza-vaccine: TOTALT i vildrede!
    Gener: Træthed træt træt OG træt!!!
    Nedtur 1: Vores sexliv fungere ad helvede til…. tog snakken i aftes:-( øv øv øv
    Nedtur 2: Dårlig samvittighed overfor sønnen at jeg bare ikke kan hænge sammen og hygge optimalt med ham når vi kommer hjem fra job. Der bliver ofte sat en tegnefilm på og så putter vi under tæppet sammen, hvilket også er hyggeligt, men jeg ville jo gerne fare rundt og bygge klodser og bage olign….
    Optur 1: At jeg endelig ser gravid ud og ikke bare TYK!!!
    Optur 2: At min kæreste bare er super forstående og kæmper en brav kamp for at få hele familien til at fungere og hænge sammen.
    Navne: Alberte og Benjamin indtil videre
    Mad/drikke: Pebermynte bolcher, de hvide og rødstribede!!! jo også vanille shake fra McD…… pyhhhhh en synder!!!!

hyg Jer

barnnr01 19+4

Mutti5Mutti5
    Medlem

Halløj allesammen (o;
    Er ny herinde, men vil da gerne lige oplyse om status og alt det der.
    Det skal siges, at det er vores 1. barn, som blev til i en pause mellem inseminationsbehandlinger, så det er bare vores lille mirakel. Er 31 år ung.
    Uge: 17 +2
    Vægt: +2 kg (med tøj og det hele)
    Liv: Jeg kan da mærke at der sker noget, men det er måske ikke ligefrem de der bobler folk skriver om….Glæder mig til at mærke mere.
    Køn: Ved det ikke endnu
    Influenza halløj: Ingen vaccine til mig
    Gener: Ikke rigtig andet end at alt lugter (o;
    Nedtur: Ikke rigtig noget, måske mere en irritation: alle spørger om vi skal giftes nu.
    Optur: At vi bare er så mega glade over at det endelig lykkedes at blive gravid.
    Navne: Tja….det kommer nok når vi kender til kønnet.
    Mad: I hvertfald ikke blomkål…det stinker af gammel prut. Makrel er jeg blevet helt vild med, helst på ristet toast med mayo (o:

Meca10Meca10
    Medlem

Uge: 20+2
    Vægt: +4 kg
    Liv: Ja har mærket siden uge 12 – efter uge 17 næsten hver dag. Har også fået nogle gevaldige nogen når den ligger sig helt oppe. Skønt
    Køn: venter spændt- ville da være dejligt med en pige når nu jeg har en dreng.
    Influenza-vaccine: Nej – Klarer den uden – Det er jo bare en influenza og man kan jo behandles hvis det ikke bare går over.
    Gener: INTET overskud overhoved, Millioner af hormoner og maven er ikke helt i orden.
    Nedtur1: at have så mange hormoner at vi tog et skænderi om et skab.
    Nedtur2: At jeg tuder over alt. Er snart lidt pinligt at være så følsom.
    Nedtur3: At jeg ikke kan bære Oliver mere når han har brug for det.
    Optur1: At mærke den sparke hver dag gør det lidt bedre
    Optur2: At vi snart har fået tømt værelset til den lille.
    Navne: Min mand har valgt – men jeg har mange navne.
    Mad/drikke: Åh faktisk bare lidt af det hele. Har ingen særlige tvang – så alt kommer ned – bare lidt mere af det hele.

Mette 20+2

siffpige1siffpige1
    Medlem

Uge: 19+6 ( halvvejs i morgen..jubii)
    Vægt: +3,5 kg
    Liv: nej… fik af vide at moderkagen ligger som en buffer til MD
    Køn: Desværre ikke endnu…. lå forkert til at se det.. men har en scanning mere 23 dec.
    Influenza-vaccine: Nej – Klarer den uden , får normalt ikke influenza og passer meget på.
    Gener: ondt i lænden, træthed, alt lugter for meget…
    Nedtur1: at have så mange hormoner at jeg begyndte at tude da jeg ikke kunne bruge dankort i svømmehallen og ikke havde kontanter med.
    Nedtur2: at mine hormoner går lidt ud over min stakkels kæreste.
    Nedtur3: At jeg har sådan lyst til blød ost ( gyldenrød og brie) og så siger de kloge at det må man ikke spise 🙁
    Optur1: At vi igår fik besked om at vores helårstilladelse på sommerhuset er godkendt, så nu skal der bygges om! 🙂 vi bor der i forvejen men nu er det lovligt!
    Optur2: Er halvvejs i morgen… fantastisk!
    Navne: Isabella eller ??? er ret uenige om drengenavn.
    Mad/drikke: Spiser det meste.. dog ikke stærk mad, hvidløg og spegepølse…ad bad! Har meget lyst til brie…men må jo ikke!

minimuminminimumin
    Medlem

Uge: Utroligt men jeg var faktisk i tvivl. Tiden forsvinder virkelig lige nu? men 17+6
    Vægt: -/+ 1, tabte mig lidt de første måneder, men det vender langsomt tilbage. Har dog 5-10kg ekstra så det er fint med langsom vægtstigning.

Liv: Ja, den sidste uge. Ikke så tit som jeg gerne ville, men det bobler og tumler nogen gange især når jeg sidder og strikker om aftenen?(eller forsøger at lære migselv at strikke) men det er sikkert fordi ellers har jeg for travlt til at mærke det. Jeg ved også at moderkagen sidder inderst, så jeg kan godt regne med kunne mærke sparkerne rimelig godt. Kæresten venter meget utålmodig på at kunne mærke noget.

Køn: Ved det ikke, men tror vi vil gerne vide det. Alt for langt til skanningen d. 30.nov.

Influenza-vaccine: Ja, allerede fået den. Ingen paranoia, men efter store overvejelser og snak med forskellige er jeg overbevist at det ikke er farligt, og er bedre for mig som tit bliver syg og skal til island snart hvor sygdommen har været meget udbredt. Da jeg er timelønnet og afhængig af at arbejde vil jeg også gerne undgå længere sygdomsforløb hvis jeg kan det.

Gener: Ondt i lænden, meget træt og madlede, har ikke særlig meget lyst til mad overhoved. Rigtig mange plukveer også når jeg holder mig i ro som er ubehagelige, selvom det måske ikke gør ondt. Lidt bekymret.. Overvejer om jeg har fået blærebetændelse igen (fik penicillin i uge 12) så måske skulle jeg lige forbi lægen. Men måske er det bare stress.

Nedtur1: At vi er midt i at flytte, hele sidste weekend skulle vi male hele lejligheden (ja og bekymre mig for usundt kemi..) den her uge pakke ned om aftenen efter arbejde og flytter næste weekend. Har MEGET svært med at ikke løfte og gøre lidt for meget, men vil forsøge at bede om hjælp? Kan godt mærke at jeg har været fuldstændig færdig efter de lange dage.

Nedtur2: At jeg stadigvæk får hovedpine et par gange om ugen og er for træt til at tage mig sammen til at træne.

Optur1: Har fortalt arbejdspladsen at jeg er gravid og de var søde. Lidt problemer med økonomien, da jeg er ansat som student og har ikke ret til SU ? men de har lovet mig at jeg får flere timer efter jul, så jeg kan få flere barseldagpenge fra kommunen. Så må jeg håbe at jeg forsætter med at være frisk nok til at arbejde.

Optur2: I vores nye lejlighed har vi en lille terrasse og gård, så jeg glæder mig utrolig meget til blomster i foråret, at den lille kan sove udenfor og morgenkaffe i solen.

Navne: Det går langsomt? vi har næsten besluttet os for to, men begge som mellemnavne.

Mad/drikke: Tidligere rimelig madglad, nu flere ting som jeg ikke kan lide end dem som jeg bare skal få – kan jeg slet ikke lide tanken om det som indeholder fløde, chokolade eller for sødt. Kål er ude, æbler inde. Spiser dog for meget brød fordi det er nemmest. Elsker supper. Og nu er jeg sulten igen ohhh hvad skal jeg spise. Evigt problem.

Asta/minimumin 17+6

BananneBananne
    Medlem

Uge: 17+3

Vægt: + 2 kg.

Liv: Ja. Jeg er blevet sparket hver dag siden uge 15. Min mand har også mærket den, og efterhånden sparker den så hårdt at man kan se maven bevæger sig lidt. Det er så sødt!

Køn: Håber at få svaret i uge 20 til skanning.

Influenza-vaccine: Nej. Jeg tror vi klarer en influenza, hvis jeg skulle blive smittet 🙂

Gener: Smadder træt. Grim hud. Ingen motivation til mit studie.

Nedtur 1: Trætheden er meget dominerende.
    Nedtur 2: de mange forestående eksaminer, som jeg hverken er motiveret til eller forberedt på.

Optur 1: Masser af liv fra maven.
    Optur 2: Oplever en helt ny side af min mand og vores forhold.

Navne: Har et par stykker, men beslutter os først når vi kender kønnet.

Mad/drikke: Har altid juice i køleskabet. Elsker bagt laks og fisk generelt. Har lidt svært ved de grønne grøntsager, som ellers er så sunde. Masser af appelsiner og melon. Kan altid få lidt chips og chokolade ned. Har desværre lyst til mørk, mørk juleøl 🙂

Nille36Nille36
    Medlem

Uge 15+6 (barn nr. 3)
    Vægt: + 4-5 kg. lang tiden siden jeg har vejet mig. Så gæt.
    Liv. Ja, mærket 3 små puf forleden dag. Skønt..
    Køn: Har på fornemmelse at det er en pige, men ved det ikke endnu. Skal scannes d.15/12 og en 3D scanning engang i jan-feb.

Influenza-vacc. Nej tak.. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft influenza. Jeg er stort set aldrig syg.. 7-9-13…:o)

Gener: Uren hud, meget træt.
    Nedtur1: mistet sexlysten, gjorde det også med de 2 andre, men prøver på at hænge i..;o)
    Nedtur2: Træt træt træt…
    Nedtur3: Ved stadig ikke om jeg bliver sat igang før tid. Jeg håber og krydser alt.

Optur1. Har det alt i alt godt.
    Optur2. tager det mere roligt denne gang, end med de 2 andre. Nyder det mere.. Det er også den sidste nu..

Navne: Kun et pige navn. Mathilde. Kan slet ikke komme i tanke om et drengenavn.

Spise/drikke: Vand og vand. Elsker chokolade/slik og det er blevet lidt værre nu.. Elsker en roastbeef mad med remo og ristet løg.
    Ellers bare mad.. Min appetit er blevet noget større.. ØV. Havde lige tabt mig og trænet min mave til at spise mindre. Men tror min baby er sulten.. God undskyld ikke..;o)

Kobbel11Kobbel11
    Medlem

Uge: 18+0
    Vægt: +6-7 kg
    Liv: Har mærket den et par gange i løbet af den sidste uge, glæder mig til det bliver regelmæssigt.
    Køn: Vides ikke endnu, vi skal til MD-scanning d.25.
    Influenza-vaccine: Nej.
    Gener: Grim hud, især på hage/kæbe og øverst på ryggen. Holder det lidt i ave med rensemaske og noget scrub/rens. Træthed. De sidste par dage ømme led i fingrene – er bange for det kan være sådan en graviditets-gigt? Skal måske spørge lægen.
    Nedtur1:Kort lunte ind imellem – sikkert hormoner og træthed.
    Optur1: Jeg får sagt undskyld til min kæreste, når jeg uretmæssigt vrisser af ham.
    Optur2: Kvalmen er forsvundet, jeg har det generelt rigtig godt.
    Navne: Vi har et drengenavn, intet pigenavn. Det er svært fordi min kæreste er udlænding, så mange ærkedanske navne, jeg ellers godt kan lide, er udelukket.
    Mad/drikke: Spiser stort set normalt nu. Kan dog ikke udstå fisk – synes det er ulækkert. Spiste ellers meget fisk før. Er helt vild med citrusfrugter- spiser mange appelsiner og clementiner eller pomelo hver dag.

Hej Kobbel!

Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste der ligger på de 6-7 kg! Du har lige reddet min fredag 😉 Tak for det 🙂

-Maya. (uge 19)

Kobbel11Kobbel11
    Medlem

Haha, Maya – er da glad for, det er godt for noget 😀

Jeg tog dem meget hurtigt på de par måneder hvor jeg havde meget kvalme – og stort set bare lå helt stille og spiste hvidt brød og drak kakao 😉

Havde håbet, det ville regulere sig lidt, nu hvor jeg lever mere normalt igen – og det har det faktisk også. Har kun taget meget lidt og meget langsomt på de seneste uger, selvom maven er vokset betydeligt….

Nå, men kan så sige i lige måde, er da også glad for, det ikke kun er mig…fniiis!

FidelinFidelin
    Medlem

Uge: 18+2
    Vægt: +4 kg
    Liv: Ja, siden uge 15+. Mærker den lille hver dag.
    Køn: Gætter på en dreng, har en pige i forvejen og har det helt annerledes den her graviditet.
    Influenza-vaccine: Er blevet vaccineret
    Gener: Store problem med migræne, er sygemeldt og håber at det snart bliver lidt dejligt at være gravid, dette er rimelig træls…
    Nedtur1: Det må være mit hoved som ikke er min ven mere…
    Nedtur2: Min datter har lige haft svineinfluensa og manden har været ude at rejse med arbejde, det er hårt at passe på en lille syg toåring når man selv ikke er på top.
    Optur1: Den lille giver tit et puf når jeg har det skidt og gør det hele værd!
    Optur2: Mit arbejde som er meget large
    Navne: Vi har ikke helt begyndt at diskutere det for alvor. Jeg er svensker og kan godt lide gamle svenske navne, manden er mere til lidt modernere navne. Vi har en Astrid i forvejen, så noget i den stilen.
    Mad/drikke: Ostemadder og varm kakao!

Anonym
    Gæst

Uge: 17+7
    Vægt: Det finder vi ud af hos jordemoder i morgen 😀 Men spiser ret meget, så det er nok ikke så lidt.
    Liv: Ja, nej, måske. Der er da aktivitet men jeg aner ikke om barn, luftbobler eller hva :S
    Køn: Det ved vi ikke endnu. Vi skal til anden scanning d. 3 dec.
    Influenza-vaccine: Har besluttet at jeg ikke vil have en. Men har været meget i tvivl.
    Gener: Har kastet meget op indtil for en uge siden og det er så skønt det er stoppet. Har været meget træt og følt at jeg kunne sove for evigt men synes energien er kommet retur.
    Nedtur1: At jeg ikke kan lade være med at spise usundt..
    Nedtur2: Jeg har haft nogle bekymringer om alt nu var okay – da kvalmen forsvandt var der ligesom ikke rigtig nogle “tegn” på at der var liv og baby derinde.
    Optur1: At jeg tror jeg har mærket den lille spjætte – det har hjulpet på bekymringerne.
    Optur2: At min familie og venner er så dejlige og glade på vores vegne.
    Navne: Vi snakker stadig lidt frem og tilbage om drengenavne. Det står vist mest mellem William eller Victor. Hvis det bliver en pige, skal hun hedde Kaya.
    Mad/drikke: Isvand og kager. 😀

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.