PIS….. To små hjerter blinkede så sødt til mor!!!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2010 PIS….. To små hjerter blinkede så sødt til mor!!!!!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeps, jeg er sgu svært bange for at jeg venter tvillinger! Eller rettere det VED jeg jo egentlig godt, at jeg med sikerhed gør, for jeg har jo selv set det i dag… Vi er totalt i chok herhjemme og kan slet slet ikke tænke rationelt lige nu. Vi synes helt ærligt bare slet ikke det er særlig sjovt eller hyggeligt… Måske tiden arbejder med det for os…
    Men nu ser vi tiden an, for disse uger jo kritiske i sig selv, og åbentbart især når man venter tvillinger…

update på min/vores hysteriske tilstand kommer senere

God weekend til alle jer derude

barnnr01 7+2

Ja, jeg kan så udmærket forstå din choktilstand! Jeg tror, jeg ville have det på samme måde.

Men nu venter du så altså to små basser, og så er det nu, du har brug for alle de positive meldinger om tvillinger.

Fx har jeg set masser af tvillingeforældre på Frederiksberg – og tænk, de ser faktisk ikke mere trætte ud end forældre til ‘ene’børn. Nårhja, og så tænk på, at de altid har hinanden – og at tvillinger jo efter sigende skulle få et stærkt bånd sammen.

Et eller andet sted, så er du jo også enormt heldig. Jeg kender mange, som gerne vil have tvillinger, enten fordi de synes, det må være godt for børnene eller fordi de tænker, at de så ikke behøver at få flere, men kan nøjes med een graviditet.

Uanset hvad, så held og lykke. Jeg er sikker på, det nok skal gå godt 🙂

HOLD DA KÆFT!!! Men hvor fantastisk – glæder mig til at følge med!
    Hilsen frujensen (jeg er ny, har lavet familiestatus længere nede…)

XmarenXXmarenX
    Medlem

🙂 Jeg kan godt forstå at I lige i første øjeblik tænker “hjæææælp!” Lige pludselig går i jo hen og bliver en relativt stor familie med 3 børn. Heldigvis har i jo mange månder til at vende jer til tanken og til at høre alle de positive tvillingehistorier der findes.

Min studieveninde fik også tvillinger “naturel”, og de to er bare de skønneste unger. Jeg har altid beundret at de var sådan nogle søde, veltilpassede unger og min veninde fik det til at se ud som om det er verdens nemmeste ting at være tvillinge mor. Ifølge hende, kræver det bare lidt ekstra god planlægning o;)

thiemer06thiemer06
    Medlem

Tillykke med hjerteblink!
    Kan SAGTENS forstå at det må være noget af en besked at sluge at der pludselig er to … Tror ærlig talt min hjerne ville eksplodere af tanker og bekymringer som fx, hvor skal vi bo, økonomi, amning af TO babyer, hensyn til større søskende osv osv.
    Nu “kender” jeg dig jo fra dec.06, og min umiddelbare tanke er at det skal du sgu nok klare! Jeg ved at Pernille (per0412) fra dec.06 også venter tvillinger denne gang, og det endda om en mdr. Måske du kunne læne dig lidt op ad hende, i forhold til tanker, erfaringer m.m.?
    Håber i når chokket har lagt sig lidt, kan se det helt fantastiske i det mirakel i har skabt 🙂

De varmeste tanker fra Kathe

Stort stort tillykke

Ja to stykker er lidt af en mundfuld. Jeg har en veninde som fik et par piger. Pigerne ved at de må skiftes om mors opmærksomhed og er to virkelig tålmodige børn. Nemme og søde. De ved at de skal deles.
    Da der er andre tvillinger i den familie, ser det ud til at det er fælles træk. Man bliver ikke dobbelt så træt af to børn, men det er en dobbelt glæde

TulleGRTulleGR
    Medlem

Hej Barn nr 01

Stort tillykke med det. Jeg kan godt forstå, hvis I lige bliver lidt skræmete ved tanken, men det er jo fantastisk og meget stort.

Ingen blår i øjnene her – selvfølgelig bliver det hårdt, men noget noget helt særligt, og de to vil jo have et helt specielt bånd, og de vil også have hinanden at lege, hvilket kan gøre nogle ting meget nemmere.

Jeg mener også, at der i mange kommuner bliver oprettet særlige tvililngemødregrupper, så man kan dele det med nogen, som er helt i samme båd. Det tror jeg alt andet lige er en stor hjælpe og trøst.

Kan forstå på tråden, at I har et barn i forvejen, hvilket jeg tror er meget godt, så bliver I ikke lige så overraskede over omvæltningne i jeres liv, som en førstegangsfødende ville blive.

Nu er jeg meget nysgerrig, er det ikke ret tidligt at blive scannet 7 uger henne?

Glæder mig til følge dig/jer.

Knus P

Anonym
    Gæst

Et stort tillykke herfra.

Se det positive i at få to børn og en fødsel. De får da SÅ meget glæde af hinanden når de bliver lidt større.

Kan godt forstå at I er chokket over det men jeg er sikker på at det nok skal ende godt.

Filipsenmor 7+4

annaluiannalui
    Medlem

Kære barnnr01;

Stort tillykke!
    Det er selvfølgelig en udfordring! Min kæreste er også nervøs for, om vi venter tvillinger, da der er mange tvillinger på min mors side.
    Det bliver da hårdt, men man kan jo ikke ændre på det.
    Min mor er tvilling; jeg har en fætter som har fået tvillinger, og hans bror og søster er tvillinger.
    Som han sagde, så skal man smøge ærmerne HELT op med tvillinger. Men det går jo!
    Har I familie og gode venner i nærheden, der kan hjælpe? For det bliver helt sikkert vigtigt.

Jeg håber, at du får det bedre med tanken om tvillinger.
    Ellers prøv at finde nogle mødre herinde, som er mødre med tvillinger; de kan sikkert hjælpe meget.

KH Louise (6+3 + Alexander 22.07.07)

Sille1984Sille1984
    Medlem

EJ hvor er det fantastisk – jeg venter min første, ved ikke om der er to eller en, er ikke blevet scannet endnu – MEN jeg kunne da håbe at det var tvillinger, dobbelt glæde. To smukke liv du har skabt, det er simpelthen det smukke ved at vi kan føde 🙂

Anonym
    Gæst

Jeps, jeg er ok med tanken om tvillingerne nu her efter et par dage…

Vi har fortalt familien at vi venter os og at der er to på vej, og alle har stort set smidt hvad de har i hænderne allerede nu, for at hjælpe os på allerbedste måde, så vi kan kun være dybt taknemmelige og trygge ved fremtiden…

barnnr01 7+6

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.