Håndcreme…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    thearamsthearams
    Medlem

Mine hænder er så ufattelig tørre, og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre… Så gode råd modtages!!!

Jeg vasker hænder noget oftere, end jeg hidtil har gjort (dels fordi jeg skal oftere på toilettet… men også fordi jeg er blevet mere opmærksom på at få vasket hænder jævnligt, for at undgå diverse smitte…)

Jeg har noget ganske almindelig håndcreme, men det er baer ikke nok. Så imorgen vil jeg ud og købe noget nyt. MEN… der findes ud et utal af cremer, så hvilken skal jeg vælge???

Nogen gode bud???

Jeg har tidligere brugt “urtecreme, til hænder og hud” og været glad for den, men hvis der findes noget bedre, så tager jeg gerne den…

hilsen
    Thea 19+0

dot1976dot1976
    Medlem

Jeg har også tørre hænder og ja også i ansigtet er jeg meget tør.

Jeg bruger Aderma- exomega (tror det staves sådan) fra apoteket og det er jeg glad for. det kan bruges til ansigten og kroppen, også er det ikke tilsat alt muligt skidt.

Hilsen Dorthe 17+

FrkEH74FrkEH74
    Medlem

Mine bedste råd er:
    -køb en fed creme uden vand
    -køb svanemærket (og evt atsma allergimærket) for dit barns skyld.

VH Elisabet

Miranda26Miranda26
    Medlem

Jeg lider også af tørre hænder med tendens til eksem, hvis ikke jeg passer på. Jeg bruger Decubal om dagen, da det ikke fedter så meget og Locobase om natten, da den er meget fed. Begge kan købes på apoteket og ingen af cremerne indeholder parabener og parfume.

starshinestarshine
    Medlem

Hvis ikke, du var gravid, ville jeg anbefale clinique’s håndcreme watertherapy. Men jeg vil helst selv undgå at bruge cremer i det hele taget under graviditeten – clinique har dog trods alt den fordel, at de er parfumefri, men derfor kan de jo sagtens indeholde alt muligt, der ikke er godt for den lille i maven.

Berit0708Berit0708
    Medlem

Jeg har selv problemer med tørre hænder, og det samme har min søster. Begge har vi prøvet mange forskellige billige og dyre cremer og mange er da også ret ok.

Min anbefaling er cremen FAJACO. Det var min søster der fik den anbefales på apoteket en dag hun gik ind og sagde hun bare skulle have den allerbedste creme og prisen var underordnet. Den venlige dame på apoteket sagde at den allerbedste creme var faktisk også den billigste. Knap 20 kroner koster tuben, og jeg må indrømme at det er det bedste scoop man kan gøre, for den VIRKER altså!

VH Berit

Miranda26Miranda26
    Medlem

Blev helt glad, da jeg hørte om denne creme, da jeg er rimeligt tilfreds med Locobase og Decubal men de er ikke det endegyldige svar på tørre hænder.
    Undersøgte lidt med FAJACO. Det indeholder desværre både parfume og parabener. Øv.

Berit0708Berit0708
    Medlem

Nu har jeg lige læst bagpå, og du har ret mht parabener, men kender desværre ikke umiddelbart forskel på de “farlige” parabener og de parabener der tilsættes næsten alt (også mange fødevarer) for at varen kan holde sig…
    Måske man lige skulle slå det op, for jeg har da en liste liggende et eller andet sted…

Berit

DamsebabyDamsebaby
    Medlem

På ovenstående kan du finde rigtig meget information.

/Susanne 20+1 (over halvvejs – jubiiii)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.