Influenca A

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    ciana34ciana34
    Medlem

Har lige fået et opkald fra min veninde, hun har til morgen fået af vide at hun er smittet med influenca A. nu bliver jeg jo så lidt bekymret hvad med mit ufødte barn, hører jo i medierne at fosteret kan ta skade og blive hjerneskadet, og hvad med min dreng på 10 mdr? hører jo også at små børn kan dø af det, er selvfølgelig også bekymret for mine store dreng, men de har ikke været i så meget kontakt med hende som Gustav har, hvordan ville i reagerer på det? er jeg bare enormt pylret?
    Knus Ciana 30+1

FROVINFROVIN
    Medlem

Hej!! Hvis jeg var dig så vil jeg kontakte min læge og snakke med ham om hvilke forhåndregler man skal tage. Det er det bedste råd jeg kan give dig….og nej jeg syntes ikke at du er pylret.
    Hilsen Lisbeth 29+6

grenaakatgrenaakat
    Medlem

Tag kontakt til din læge. Hvis du får symptomer på influenza kan du få behandling med eks. Tamiflu.

Risikoen for den lille er i øvrigt ikke større end ved “almindelig” influenza. Men jeg syntes heller ikke du er pylret.

Sanne 29+2

jesmonjesmon
    Medlem

Nej du er absolut ikke pylleret!!! Har du været i tæt kontakt med hende? Min læge sagde at jeg skulle henvende mig med det samme, hvis jeg eller nogen i mit nærmiljø fik symptomer… Så skulle jeg have tamiflu (skal man vist helst have indenfor 48 timer)… Jeg synes også du skal ringe til lægen, hvis du er i tvivl eller gå ind og læs på sundhedsstyrelsens hjemmeside… Håber ikke du eller vi andre får grund til bekymring…

ciana34ciana34
    Medlem

Hejsa. Fik snakket med min læge i går, skulle ned og podes og er samtidig kommet i behandling med Tamiflu får nu svar på mandag om der er noget indtil da skal min familie og mig holde os indenfor det er rigtig hyggeligt… Så nu håber jeg selvfølgelig bare at testen er negativ..

Ciana 30+2

sofielouisesofielouise
    Medlem

Hej Cianna,
    håber også at testen er negativ, men du må endelig holde os underrettet. Men hvad siger lægen mht. Tamiflu og den lille, kan det skade barnet?
    Mvh
    Sofie

ciana34ciana34
    Medlem

Hej.

Fik svar i morges fra lægen, testen var heldigvis negativ, så nu kan jeg slappe af igen..

knus Ciana 30+5

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.