Efterveer…vil jeg bare lige sige til jer 2. gangsmødre!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Efterveer…vil jeg bare lige sige til jer 2. gangsmødre!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Tja, jeg ved ikke, om det bare er mig, men første gang jeg fødte, havde jeg ikke synderligt med efterveer.

2. gang havde jeg sindssyg ondt de første par dage efter fødslen. Tænkte egentlig først, at det var fordi jeg denne gang havde fået kejsersnit – men da det jo faktisk mest var når jeg ammede, gik det efterhånden op for mig (med et lille hint fra en af sygeplejerskerne), at det var efterveer.

SÅ det jeg vil med dette indlæg er bare at sige til jeg flergangsfødende…man tror måske man ved hvordan det meste er når man skal føde 2. gang. Men her var der i hvert fald et punkt, hvor jeg blev noget overrasket. Efterveer kan gøre noget og i den grad ondt…men går heldigvis over i løbet af de første par dage. Be prepared!

Vh Gitte (som har hørt, at det er endnu værre 3.gang!!!)

Anonym
    Gæst

Jeg havde heller ingen første gang, men skal love for at med August var de et helvede. Fuck man havde helt glemt dem. Mange tak for reminderen 😀

Majbrit 35+3

sassie76sassie76
    Medlem

Jeg havde en del efterveer første gang, så jeg er forberedt på smertehelvede ved amningen de første par dage. Har fyldt medicinskabet op med div. smertestillende…. Har hørt at det er slemt 2. gang, især hvis man også led den 1. gang!

Men tak for advarslen…;-)
    Kh Sassie uge 36

Puh, jeg havde også rigtig mange og kraftige (læs smertefulde) efterveer første gang. Ser bestemt ikke frem til dem igen. Ligesom jeg heller ikke ser frem til fødslen, som for håbentlig kommer til at gå lettere og hurtigere denne gang…
    Lynne 33+6

sosababysosababy
    Medlem

Jeg har haft rigtig mange og slemme efterveer ved mine to første fødsler, så denne gang var jeg forberedt med pinex og ibuprofen.
    Men hvor jeg havde efterveer i 7-8 dage efter de første fødsler, så var jeg meget heldig at det ¨kun¨varede i 3 dage denne gang. Jeg tror selv at det er fordi, at jeg denne gang fik ve-stimulerende drop lidt før fødslen og i 1½ time efter fødslen.

Det gør bare så p…. nas, at have efterveer! Jeg har alle tre gange haft meget hurtige fødsler og har født før terminen, så det er ikke pga min livmoder er blevet særligt overbelastet. Jeg er bare så uheldig, at jeg har rigtig ondt, når jeg ellers skal ligge og nyde min nye baby.

Anette og Lucas 22 dage

Anonym
    Gæst

jamen kan kun give jer ret.
    anden gang var slem….3. gang var lidt værre…og 4. gang tog jeg smertestillende i 2 dage før jeg ku holde det ud. (2. og 3. gang tog jeg ikke noget for det)
    men ja, 2 panodil og 2 ibometin (staves?) 3 gange om dagen… så kan man holde kroppen nogenlunde smertefri mens det står på.

LineHMLineHM
    Medlem

1. gang mærkede jeg ikke rigtig til eftervéerne, men det gjorde jeg virkelig 2. gang. Fik ibumetin mv. uden effekt og jeg kastede meget op pga. smerterne, som faktisk var værre end fødselvéer og fik morfin i et døgn. Eftervéerne har da også været det store samtale emne de gange jeg har været ved jm, da man her kommer hjem to timer efter fødslen. Det kan jeg slet ikke overskue at tænke på 🙁
    Kh. Line 35+5, som har været oppe længe og ellers kun kan sidde op og sove…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.