Amning er en kemikaliebombe..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Amning er en kemikaliebombe..

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    gesinagesina
    Medlem

Det er da skræmmende læsning…

http://fpn.dk/liv/born_unge/article1707009.ece

Mon verden nogensinde bliver sund igen?

Varme hilsner fra Rikke

Jeg tror nu stadig at amning er bedst.
    Mit værste skræmmeeksempel på flaskebarn er vores nabos, hun var overdrevet fed lige fra hun var helt spæd. Kunne ikke noget som helst selv. Lærte først at rulle og kravle, da hun var 10-11 måneder. Jeg er sikker på at det er erstatningen, der har gjort det. Nu hvor hun får alm. kost, så er hun blevet lidt slankere, men er stadig overvægtig. Tænk at have et barn der er overvægtigt allerede når det er et år!! De kommer formentlig til at kæmpe med hendes vægt resten af livet.
    Lynne

Anonym
    Gæst

Flaskebørn behøver nødvendigvis ikke at blive tykkere end børn der er ammet fuldt ud. Jeg har aldrig fået amningen til at køre på fuld styrke og har derfor måtte ty til flasken – og bestemt ikke af god vilje – -men af nødvendighed..
    Begge mine børn er slanke og ikke mere syge end andre børn – trods de er flaskebørn fuldtud fra 1 1/2 måneds alderen.

Bettina – der lige blev stødt på kanten… Måske det bare er hormoner 38+1

mwmom77mwmom77
    Medlem

Jeg er bestemt ikke imod modermælkserstatning – det er fuldt ud lødig ernæring til småbørn – MEN jeg mener stadig at amning er det bedste for spædbørn… Jeg tror måske også at man skal tænke på at begrænse sin omkang med kemikalier frem for at stoppe amningen..
    I øvrigt så er der vist ikke helt så meget ekspert over ham Jesper…? som han gerne vil fremstå som.

Viana 32+0

Det var ikke for at støde nogen, bare hvad jeg selv har oplevet. Desuden er jeg på virkelig dårlig fod med min nabo, så jeg kan godt have lydt lidt ekstra aggresiv… sorry.
    Jeg tror desuden også, at hvis man selv prøver at passe på med hvad man kommer i nærheden af, så kan der ikke være så mange kemikalier i modermælken. Jeg bruger fx. aldrig shampoo, vaskepulver, opvaskemiddel eller andet i den dur med parfume i. Køber altid svanemærket og gerne også med mærket fra astma og allergiforbundet. Også vil mig selv og manden, ikke kun til de små.
    Lynne

luna08luna08
    Medlem

Jeg sys altså alt det her, man må og ikke må, er ved at gøre mig sindsyg og jeg bliver voldsom provokeret. Jeg går ind for alt med måde…. Man skal bruge solcreme ellers får man kræft, men hvis man bruger solcreme får man også kræft….. hmmmm hvad skal jeg vælge….

Vi tænker dog her hjemme over hvad vi putter i kurven når vi handler, og jeg vælger de svane mærket vare og gerne øko vare. Men jeg har for noget tid siden besluttet mig for, at jeg ikke vil lade mig styrre af alle de her voldsomme debatter om hvad der er godt eller ikke godt. For jeg vil ikke gå rundt med dårlig samvittighed og frygt for at skade mine børn hele mit liv. Det er svært og jeg øver mig stadig i at sortere i de mange indput…..

Jeg sys det er fedt der bliver forsket i alt det her, der bidrager til højere sundhed, men det kan altså, efter min mening også blive formeget. Sys måske også man skal tænke på at den gennemsnitlige levealder er forholdsvis høj, i forhold til for 50 år siden… Så det kan jo ikke alt sammen være skidt…..

Jeg drømmer om at amme mit barn i ½ år og håber og ber´ til det vil lykkedes uden den kamp jeg var gennem sidst, hvor netop alle disse anbefalinger var ved at rive mig helt i stykker…. Jeg er ikke nogen dårlig mor hvis jeg kun ammer 1 uge eller hvis jeg ammer 1 helt år.

Undskyld det blev lidt langt, blev vist revet lidt med:) håber det giver mening… Og det er jo 100% min holdning, så i andre har lov til at tænke jeg er total mærkelig:)

Mette

swnswn
    Medlem

Ja, du lød vist lidt ekstra aggresiv. Jeg blev lige lidt gal ingen jeg læste dit næste indlæg. Har nemlig selv haft to flaskebørn, amning ville bare ikke virke. nr. 1 en dreng var ok stor og fin, men det var dog ammebarnet i mødregruppen der var størst. Nr. 2 en pige var lille og er det stadig den dag i dag lige meget hvor meget MME jeg forsøgte at give. Igen ved nr. 2 var det et ammebarn som slog alle recorder i mødregruppen. Så børn er jo forskellige.

mvh Susanne

damgaard29damgaard29
    Medlem

Jeg orker simpelthen ikke alle de retriktioner der er på alt efterhånden. Så må man ikke male, spise rødt kød, chokolade, drikke for meget kaffe osv. Jeg er stoppet med at ryge (og det tror jeg absolut ikke er for evigt, jeg rører ikke alkohol (det gør jeg nu egentlig heller ikke når jeg ikke er gravid) og manden skifter kattebakken, Men lige præcis med amning, der har tænkt mig at følge mit hjerte. Sidst ammede jeg til Marius begyndte at gå da han var 9 mdr, så synes jeg at han var for stor. Og jeg håber på at jeg kan amme MINDST et ½ år denne gang, mere hvis jeg har lyst til det.
    Er jeg den eneste der efterhånden render rundt med en følelse af, at ligemeget hvad man gør er det noget møg, fordi at så står der noget helt tredje i en artikel i morgen…

Hej Lynne

Nu er det jo mig der er din nabo med det ekstremt overvægtige barn som du beskriver. Nu skal du nok lige huske på hvem der konstant har måttet rende til kontrolvejning med sit eget barn fordi hun var undervægtig og ikke fik fedt nok til hjernen. Det er jo heller ikke vores barn der konstant fejler det ene eller det andet og så var det vist også vores barn der gik først, men lad nu det ligge. Husk at dette er offentlige sider og alle også din arbejdsgiver kan læse hvad du skriver, så måske du skulle skrue lidt ned for charmen og dine mange mere eller mindre sande historier. Hilsen Michael

jaffelafjaffelaf
    Medlem

Jeg har da aldrig hørt at flaskebørn bliver større end ammebørn, er det virkelig rigtigt?

Jeg troede faktisk det var omvendt… min dreng blev ammet fuldt ud som den eneste i mødregruppen og var da den største. ikke fed, men den største. Og min veninde som er en lille tynd en, har ammet sig til nogle rigtigt dejligt fede babyer, som i dag er slanke som deres mor.

Men jeg tror altså ikke at amning lige pludseligt er farligt, og har da bestemt tænkt mig at gøre det igen, hvis det kan lade sig gøre.

Var dog lidt misundelig på dem med flaskebørn i mødregruppen, for de sov altså igennem langt tidligere, det må være dejligt….

Kh Maja på besøg fra dec. 09

Anonym
    Gæst

vil bare lige sige at de behøver ikke sove igennem tidligere bare fordi de er flaskebørn. Emma fik flaske fra 2½ måned og sov først rigtigt igennem ved 18-19 måneder…..

Og bare lige et hip: hun er bestemt ikke for stor eller for lille 🙂 Hun har akkurat samme højde og drøjde som de børn på hendes alder i vs…..

Vh Majs

DC1975DC1975
    Medlem

Jeg bliver også lige nødt til at kommentere på denne…

Rune bliver hysterisk, så snart han ser et nøgent bryst, så her har vi opgivet amning til stor lettelse for både mor og barn. Så jeg pumper så meget jeg kan og supplerer op med erstatning. Flasken har så den fordel, at når SP ikke synes, at trolden har taget nok på (læs flaskebarnet er ikke ligefrem overvægtigt – tværtimod), ja så putter vi da bare mere i flasken eller fodrer ham oftere, og så ved vi nøjagtigt, hvor meget han får. Og han skal stadig have mad midt om natten – vi kan nærmest stille uret efter ham for tiden.

Hilsen Diana og Rune på 3 uger og 1 dag, som stadig døjer noget med maven (barnet altså)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.