Hjælp…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    damgaard29damgaard29
    Medlem

Jeg fik lige kigget mine tænder i spejlet igår aftes da jeg børstede tænder. Og ved siden af min ene fortand har jeg en stor blodfyldt lomme i tandkødet. Min kusine er klinikassistent og siger at det er helt normalt for gravide. Men er der andre der har problemer med gummerne? Det gør ikke ondt, men bløder når jeg børster tænder og jeg synes jo ikke det er så rart at smile når der sidder sådan en bandit. Jeg køber noget klorhexidin idag og håber det hjælper. Men er der nogen andre gode ideer fra nogen af jer??? Jeg er lidt desperat

Lunte78Lunte78
    Medlem

Jeg har ikke en desideret blodfyldt blære, men bare elendige tænder og et meget blødende tandkød. Og det er i den grad forværet under mine graviditeter.
    Efter min sidste graviditet, fik jeg konstateret paredentose. Ikke særligt fedt, når jeg ikke engang var fyldt 30 dengang. Men fik at vide at det var helt normalt, når man havde været gravid.
    Jeg børster mine tænder grundigt 2 gange om dagen og bruger tandtråd HVER dag og har gjort det de sidste 6-7 år. Og det er jeg (ikke overraskende) blevet opfordret til at blive ved med, resten af mit liv. :o( Så det gør jeg. Jeg er i øvrigt ikke ekstra forsigtig, hvis mit tandkød begynder at bløde, men børster bare videre som jeg plejer.
    -Kristina

Hej Piger
    Jeg har ikke dette i beskriver, men blev selv meget overrasket over et “lille” besøg hos tandlægen.
    Jeg har ikke værdens bedste tænder, men gør at hvad jeg kan for at holde dem pæne og rene, som de skal på en 27årig.
    Sidst jeg så var til tandlæge havde jeg 2 huller, 3 begyndene huller og skulle overveje at få hivet mine sidste 3 visdomstænder ud HVAD FANDEN ER DET……jeg havde hørt at det godt kunne betale sig at gå en ekstra tur til tandlæge når man er gravid, men havde da aldrig forestillet mig dette.

Så alle der læser dette: Lad mig foreslå en tur til tandlægen 🙂

Et gammelt ordsprøg: 1 graviditet koster 1 tand (sagde man i gamle dage)

dorthe 24+6

Anonym
    Gæst

Var afsted for at få en tandrensning som blødte helt ekstremt meget…hvilket hun sagde var normalt…
    Mht klorhexidin, så skal du ikke blive forskrækket hvis du får lidt sorte tænder af at bruge det. Det forsvinder igen med en tandrensning….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.