ammebrikker fra begyndelsen af?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 ammebrikker fra begyndelsen af?

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af ingerningern.
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg brugte dem fra dag 2 – og amningen kom aldrig rigtig igang og vi stoppede efter 2½ måned. Men har hørt om flere der har brugt dem hvor det har fungeret fint under hele ammeforløbet, også fra starten.

Vil dog sige at selv med suttebrikker fik Emma suttet hul så det blødte. Så det er ikke sikkert at det helt kan undgås. Men hvem ved hvordan dette barn bliver?

Mine brystvorter var desuden lige som dine tror jeg. De struttede fint, men når Emma lagde tungen på forsvandt de helt.

VH MAjs

28februar28februar
    Medlem

Jeg skal helt sikkert ha’ ammebrikker med på sygehuset, men prøver lige at ligge ham til uden i starten – så må jeg se hvordan det går. Jeg havde et meget forfærdeligt ammeforløb med fuldstændig ødelagte brystvorter og et stort blodbad hver gang jeg skulle amme sidste gang – så jeg skal helt klart ha’ dem ved min side. Jeg brugte ammebrikker i ni uger sidst, men endte heldigvis på grund af min stædighed, at amme helt normalt….weeehaa:-) Ved godt at det kan hæmme mælkeproduktion, men hvis det er alternativet for at din bebs kan få ordentlig fat må det jo være løsningen. Du kan evt. ligge baby til med ammebrik og nå så mælken løber kan du tage ammebrikken væk så det værste “sug” er overstået.(forstår du?)

Hilsen en stor fan af ammebrikker;-)

ingerningern
    Medlem

Hej
    Da jeg var til jordemoder skulle jeg udfylde nogle papirer om ammeforløb ved sidste barn og ønsker til dette barn. I den forbindelse kom jeg til at tænke på en ting. Er der nogen af jer, der har brugt ammebrikker helt fra begyndelsen af amningen?
    jeg har hørt historier om, at det kan bremse mælkeproduktionen, men på den anden side tror jeg ikke jeg kan gennemføre amningen på naturlig vis (det kunne jeg ikke sidst)

Sidst skulle jeg bruge ammebrikker, da det var gået galt. Min ene brystvorte var helt løstsiddende i den ene side, så meget havde han suttet hul, og så stod det ikke til at redde med ammebrikker, da de bare lavede såret større, når han sugede til. Derfor overvejer jeg at bruge dem fra begyndelsen, så der ikke går hul. Mine brystvorter har nemlig ikke ændret sig siden første barn, og de er sgu ikke til at få fat på.

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer.

KH Inger

fifi39fifi39
    Medlem

Jeg brugte ammebrikker fra dag 3. Min søn kunne overhovedet ikke tage fat, da han sugede underlæben ind når han ammede. Jeg fik også læst og påskrevet, af diverse sygeplejersker på barselsgangen og af min sundhedsplejerske, men der var ikke rigtig så meget at gøre, min søn kunne jo ikke uden ammebrik.
    Jeg ammede ham i 7 måneder med ammebrik og jeg tror jeg havde mælk nok til flere børn :o)
    Så her er der ingen tøven, ammebrikken kommer med i barselstasken – just in case.

Fifi.

BettinaMKBettinaMK
    Medlem

uha sikke nogen skræmmende historier i kommer med.
    jeg brugte os ammebriketter, og nope der var IKKE gang io mælkeproduktionen oh lea kunne ikke sutte meget ud af dem eller mine bryster.
    nu er mine vorter godt nok bleven lidt størrer så der er håb forude, men håber da ikke min drøm om at kunne finde ud af at amme rigtig denne gang går i vasken og ender i et blodbad???
    kh bettina20+2

mwmom77mwmom77
    Medlem

Jeg er en af dem med et vellykket ammeforløb!
    Jeg fik suttebrikker efter 2 dage, da Bertram havde rigtig svært ved at få ordentligt fat især i det højre bryst da mine brystvorter er næsten helt flade. Efter 2 uger lagde jeg ham først til med brikken, og tog den så af efter han havde suttet lidt og langsomt kunne jeg helt undværre brikkerne – og Bertram blev fuldammet til 8 måneder og delvist til 2½ år.
    Viana på besøg fra juli-termin

sunmaidsunmaid
    Medlem

Hej.

Har ammet i 7 mdr. med ammebrik første gang, da min pige havde dårlig sutteteknik. Det var et længere forløb med indlæggelse – og det var først da jeg fik enammebrik hun fik nok næring til sig! Kunne sikkert have vænnet hende af med den – men det fungerede ganske fint.

Andet barn suttede med samme dårlige sutteteknik og derfor ammebrik fra dag 2 – det fungerede fint men efter 3 uger forsøgte jeg uden – stille og rolig afvænning – mest for min egen skyld, fordi jeg gerne ville slippe for alt det bøvl med skoldning osv. Det gik også fint.

Denne gang skal jeg helt sikkert have købt ammebrikker inden fødslen, vil helst klare mig uden, men to børn der har haft den samme “suttefejl” – så kan nr. 3 jo også være sådan – og denne gang undgår vi gerne en genindlæggelse..

Mvh. Sunmaid besøg fra sep.

GrandAbelGrandAbel
    Medlem

På besøg fra Januar09.
    Jeg fik en ammebrik på hospitalet (Viborg) da han havde lidt svært ved at få fat/holde fast, og det var efter 1,5 døgn ca. Det var en stor hjælp og gjorde ikke at mælken ikke løb til – det har jeg dog hørt at det ofte sker! Jeg har dog hørt så mange fortælle at selv om de havde store problemer med amningen første gang så gik det super nemt anden gang, så jeg ville da klart give det en chance inden brikkerne hvis jeg var dig – men have dem med i baglommen så de kan hives frem inden det går helt galt hvis det næste barn suger lige så voldsomt!
    Kh
    Birgitte
    P.S. Som jeg fik det at vide var det ofte ikke noget problem at vænne de små fra brikker til brystvorter igen hvis man gjorde det inden der var gået forlang tid!! Jeg havde så en masse andet bøvl så så langt nåede jeg deværre ikke og endte med at måtte droppe amningen efter tre ugers kamp…

ttsttsttstts
    Medlem
    ttsttsttstts
    Medlem

Jeg er lige på besøg fra juni. Jeg tænker hvis det er pga små eller indadvendte/flade brystvorter, skulle sådan nogle niplette fra avent (mener jeg de hedder) så ikke kunne hjælpe på det.. Mener de skal bruges inden fødslen, og man så på den måde får dem “rettet” op så de strutter fint, ved ikke om det var et forsøg værd eller om jeg har misforstået.
    Tina

Hejsa, er de der ammebrikker noget man kan købe online eller skal man i Babysam eller lign? Ved I det?
    VH Heidi

Anonym
    Gæst

Jeg købte mine på apoteket. De var fra babynova – der fås flere forskellige mrker bl.a. Medela, Pigeon osv.

Vh Majs 19+5

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.