Barnevogne – hvad køber i?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Barnevogne – hvad køber i?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter

Hej Allesammen:-)

Jeg har nu været på udkig efter den rigtige barnevogn til os i en måned og kan snart ikke finde hoved og hale i barnevognsmarkedet, og som førstegangsfødende og total uvidende om barnevogne synes jeg de ekspedienter kan bilde mig alt ind:-) Så jeg håber i allesammen herinde kan bidrage til at gøre mig klogere med jeres erfaringer:-)

Jeg er lidt forelsket mig i enten en “Emmaljunga big star surpreme” eller en “Odder Olympia II soft”. Har dog hørt lidt kritik af emmaljunga, da den ikke er fuld understøttet. Er der nogle der har oplevet problemer med det?

Synes bare at Odder og Emmaljunga er så dyre man kommer jo hurtigt op i 9000 kr, hvis man skal have alt udstyr med. Kan ikke forstå man ikke kan få en god barnevogn til omkring en 5000 kr.

Og så var det faldt over den der heddder “Trille Dream eller Gigant”, den lyder rigtig god på papiret, men er den også det? Skal man virkelig have en Odder eller Emma for at det er godt nok?

Er der noge der har erfaringer med Trille Dream eller Gigant barnevogne?

Og hvad har i andre valgt og hvorfor?

Håber i kan hjælpe mig, så jeg kan blive klogere:-)

Med venlig hilsen
    Hanne (22+5)

manneMmanneM
    Medlem

Ingen.
    Vi købte en Emaljunga zerox klapvogn til Lisbeth, med en barnevognslift i i starten, og senere en slee bee sovepose fra bilka der kan spændes fast i vognen. Det fungerer fint stadigvæk (17 mdr) og den bruger vi også til lillefisen. Den løsning fylder heller ikke så meget i bilen. Og vi behøver kun have en vogn med på weekendtur.

Vi var tvunget til at købe en sovebarnevogn til vuggestuen i starten, og den kommer ud i haven til Lisbeth når lillefisen melder sin ankomst, så hun har et sted at sove i weekenderne. Her købte vi den billigste fra Bilka, og den er kun smart til at have stående ikke til at pakke i bilen.

mvh Marianne

damgaard29damgaard29
    Medlem

Jeg har været lidt i tvivl om emmaljunga eller toutonia. Men det bliver nok en Brio i stedet. Har fundet en rigtig lækker kombimodel der kan alt det jeg gerne vil have den skal kunne. Med de hjul jeg gerne vil have og svingbart styr. Jeg købte en Emmaljunga klapvogn sidst og var ærlig talt lidt utilfreds med den. Men det er 5 år siden og der er nok sket en del siden der. Generelt er det med barnevogne en smagssag…

nettekobnettekob
    Medlem

DA jeg var gravid første gang tilbage i 2003 havde jeg en veninde med som var blevet mor 2 år før og hun vidste lige hvad jeg skulle se efter. Hun havde gjort sine erfaringer og ja mit valg faldt på en Brio Sport.
    Den har ikke fejlet noget og den står om ikke så længe klar til barn nr 3.

karinanjkarinanj
    Medlem

Min søster købte en Trille barnevogn da de skulle have den første – og sikke en lortebarnevogn… brugt til et barn og ikke til noget specielt, men den er ikke særlig stabil, og her til nr. 2 har hun været ude og købe ny barnevogn igen… Surt… Vi har en gammel brugt Odder som vi har brugt til de to store, og som vi også skal bruge til den lille ny, men ellers har jeg hørt godt om Emaljunga…

Karina 25+0

TetrabrikTetrabrik
    Medlem

jeg vil gerne tilslutte mig lortebarnevognen… Køb endelig ikke en trille, jeg har fortrudt det mange gange. Min er kun 2 år gammel, vi har virkelig passet på den og alligevel er den næsten rusten overalt. Vi skal ud og købe en ny vogn nu, så valget står denne gang på en lidt dyrer vogn med henblik på at den holder bedre. Har hørt at odder holder super godt. 🙂

Anonym
    Gæst

Vi er altså så glade for vores Trille fix. Den har både stået ude i sne og regn, der er ingen rust – kun en bitte bitte smule på et beslag og den fungerer upåklageligt. Det eneste negative omkring Trille – er deres regnslag! Det er noget møg. Jeg kender flere med en Trille vogn – både Fix og Dream som er rigtig glade for den.

Vi har 2006 modellen af Trille Fix og den er vi bare glade for. Den har desuden vundet test i 2005 – og prismæssigt er den bare konkurrencedygtig. Vi gav 3000 inkl. madrasser, lift, pusletaske, insektnet, dyne og pude samt regnslag (som vi fik byttet da det var noget møg – uden bøvl overhovedet).

Jeg syntes altså at Odder og Emmalljunga er alt alt for dyre til vores pengepung. Så valget faldt på en Trille og det har vi overhovedet ikke fortrudt.

Vh Majs

gesinagesina
    Medlem

Ingen!

Vi har en Teutonia Mistral S, som vi køber en babylift til. Den er supernem at komme rundt med. Vi bruger den også nu til den store, som snart er 2 år. Hun sover gladeligt i den, pakket ind i hendes Voksipose. Fungerer super!

Men som en anden skriver, så er det en smagssag. Jeg vil dog gerne pointere, at man ikke BEHØVER en barnevogn. Jeg vil personligt hellere bruge mange penge på en ordentlig klapvogn/kombivogn, som kan bruges til meget mere i længden.

En stor barnevogn er jo bare en stor sovekasse..

Pøj pøj med shoppingen 🙂

Varme hilsner fra Rikke

Hej Hanne.

Vi har købt en Emmaljunga BIG STAR SUPREME barnevogn, da vi kun har hørt godt om den. Vi skal gi 8000 kr. med alt incl. dyne, regnslag, pusletaske osv. vi har så valgt en farve fra 2008 og sparede derved 1000 kr. (der er sku ingen der kan se om den er 2008 eller 2009) så spørg hos forhandleren, og hvis du vælger en lille forhandler er de som regl til at prutte ned i prisen….

Jeg må desværre også sige at det er ikke meget posetivt jeg har hørt om Trille.. Vi kiggede også på denne på nettet. Der var desværre ikke nogle steder i nærheden hvor vi kunne kører ud og kigge og røre den.
    Jeg har kun kigget på nettet (andre forum) og set hvad erfaring andre har med den 🙂

Måske ikke til meget hjælp men jeg tror altså vi bliver glade for Emmaljunga, selvom jeg havde det som dig at 8000 kr er mange penge.
    Held og lykke med købet c”,)

Dorhe 21+0

Anonym
    Gæst

det kommer meget an på hvad vognen skal bruges til.. Hvis du vil transportere barnet meget i den er det vigtigt den er god at køre med. men hvis du ved vognen mest vil blive brugt til at sove i haven i er mit klare forslag at købe en brugt. Bare køb ny madras. Vi har købt / arvet flere gamle vogne. (okey de er ikke vildt pæne od bestemt ikke til at køre rundt på markvej hver dag. Men de kan da sagtens bruges hvis man engang i mellem vil gå en tur) de står hos dagplejen, bedsteforældre, sommerhus og hjemme. Jeg tror vi ialt har givet 5oo kr. og et par flasker rødvin.. Vi har så til gengæld brugt slynge og bære vores børn i samt god klapvogn. helt ærlig en barnevogn er jo bare en sovekasse. BArnet er ligeglad. Jeg synes det er vanvittig at bruge 7000-10000 på en kasse ungen skal sove i.. børnene er jo ligeglade
    Den ene af mine barnevogne er nok snart 20 år gammel. Alle min mors 9 børnebørn har sovet i den.. Det er sgu’ da sjovt.

Vi tager bare madras og voksiposen med rundt, så sover ungerne i deres eget lugt og føler sig hjemme.

Vi har en Emmaljunga fra vores datter, som vi i øvrigt købte brugt. Den er stadig i super stand så jeg kan kun anbefale dem.
    Lynne 19+3

fifi39fifi39
    Medlem

Hej.

Vi har købt en brugt barnevogn denne gang – for 500 kr :o) Den er godt nok lidt slidt, men den virker!
    Sidste gang brugte vi kun barnevognen når vores søn skulle sove i haven, og når vi skulle ud, brugte vi en klapvogn sammen med en duni-pose.
    Jeg kan godt forstå man nemt kan blive forvirret i denne barnevognsjungle, men bare husk (som andre også skriver) så er barnet altså ligeglad med hvad det ligger i.
    Mit råd er at få en barnevogn med stort liggemål (97 cm) for jo længere liggemål, jo længere tid kan barnet ligge i barnevognen.
    Mit andet råd er at holde sig fra Trille. Næsten alle jeg kender, der har haft en Trille, har haft problemer med den. Jeg læste også på en anden terminsgruppe at Ønskebørn der har forhandlet den, ikke forhandler den mere pga. de mange problemer med den.

Held og lykke med det.

Knus fifi

LineHMLineHM
    Medlem

Vi har netop købt en Brio Sport i ønskebørn. Kender ekspedienten og tror hende, da hun forklarede at kvaliteten mm. er samme som Emaljunga, men denne er blot mere kendt og populær og derfor dyrere.
    Har til de to andre købt brugt. Først en brugt Brio til 300 og da nr. to kom knap 12 mdr. efter, en brugt odder til 500. Odderen er stadig super god. Tænker den er 12 år gammel og kun falmet lidt. Stellet og alt andet makanik er tip top. Den er selvfølgelig ikke så smart at se på, men besyemt heller ikke grim. Ville faktisk have brugt den igen- også til byture, det var min kæreste der ikke ville bruge en brugt vogn. Den skal så isteder bruges hos dagplejen eller hos bedsteforældrer. Trille fravalgte vi, synes den virkede for “billig”. Ville i såfald foretrække en brugt Emaljunga, odder el. lign.
    Kh. Line

Vi har en Emmaljunga big star supreme. Vi købte den brugt og har desuden brugt den til vores datter, der nu er 2 ½ år. Den er stadig super fin, og vi har været rigtig glade for den.
    mvh Lisbeth

Anonym
    Gæst

Vil sige at det kommer helt an på hvad vognen skal bruges til. Vi har gået utrolig meget med vores og ud og ind af bilen. Vi har en Emmaljunga fra 2004, vi har ingen problemer haft med den andet end at vores desværre falmede ret hurtigt (er dog blevet malet så den er fin igen). Vi er nødtil at købe endnu en vogn, da vores den mindste endnu ikke kan undværre den, valget er også denne gang faldet på en emmaljunga. Vi har været så heldige at købe en brugt som kun er brugt til ½ barn for 3000 kr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.