dagpenge inden barsel, hvordan bliver barselsdagpengene så regnet ud?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 dagpenge inden barsel, hvordan bliver barselsdagpengene så regnet ud?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Lunte78Lunte78
    Medlem

Jeg bliver arbejdsløs d. 1/3-09. Jeg blev opsagt 2,5 mdr efter jeg kom tilbage fra barsel i en stor fyringsrunde. Og så blev jeg jo gravid og nu har jeg opgivet at finde et arbejde, da jeg alligevel ikke vil blive ansat med strutmave :o(
    Det betyder at jeg går på dagpenge (højeste sats) fra d. 1/3. D. 1/7 går jeg på barsel. (om 4 mdr) det vil sige at jeg får 4 mdr med dagpenge. Hvordan udregner man så min barsels-dagpenge? får jeg automatisk den højeste sats, eller bliver de udregnet efter min -til den tid nuværende indtægt – altså dagpenge? Hvis det er tilfældet synes jeg det er totalt uretfærdigt, men det er der jo så ikke noget at gøre ved.

Håber i kan forstå mit spg, det var en anelse indviklet skrevet, men det er altså bare svært at skrive sådan noget, så det kan forståes klart og tydeligt :o)

-Kristina 15+0

ttsttsttstts
    Medlem

Så vist jeg ved får du højeste sats. jeg var sygemeldt sidst. og havde kontrakt til 23/12 og fødte 10/01 dvs var arbejdsløs og fik fuld sats, og jeg satser på det samme denne gang, er abrjedsløs men sygemeldt og får fuld, og er da ret sikker på at jeg får fuld stadig ellers ville min svigermor ha sagt noget. hun arbejder ved kommuene og har fuld styr på det der.
    Mener at dagpenge og barselsdagpenge bliver beregnet på da man arbejdede og derfor vil det ik ha betydning for dig.
    Tina besøg fra juni

Lunte78Lunte78
    Medlem

Jeg håber dælme du har ret. Jeg har skrevet en mail til min a-kasse og håber de svarer mig snart.
    -Kristina

Jeg mener at man starter på højeste sats, men at man så, ligesom alle andre, falder i dagpenge efter et stykke tid. Jeg ved slet ikke hvornår man begynder at falde, for jeg var kun på dagpenge i to måneder med min datter.
    Lynne

Anonym
    Gæst

Du får samme dagpengesats under barsel som du får før barsel. Dvs højeste sats.
    VH Majs

BettinaMKBettinaMK
    Medlem

og hvor mange penge er det så efter skat?????

kh bettina

Anonym
    Gæst

Jeg får højeste dagpengesats nu: 3626 pr uge

Her giver det ca 10.500 pr måned efter skat i 4 ugers perioder.

Vh Majs 13+5

Lunte78Lunte78
    Medlem

Da jeg var på barsel sidst (nov 07 – aug 08) mener jeg det var ca. 10.000kr. Og ca. 14.000 inden skat. Men det er bare så’n cirka…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.