Hvor mange har allerede taget på?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Hvor mange har allerede taget på?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    sassie76sassie76
    Medlem

Hej allesammen

Dette er min anden graviditet, og jeg er i uge 9. Jeg har allerede taget 5 kg på! Det er frygteligt!
    Men jeg spiser og spiser og spiser igen og igen…
    Det værste er, at jeg overhovedet ikke nyder at spise, har simpelthen sådan en madlede, og kan slet ikke udstå lugten af mad.
    Spiser kun for at holde kvalmen nede.
    Er der andre der har taget ligeså meget på?

Det håber jeg der er…Det er min eneste trøst..:-)

I min første graviditet tog jeg også hurtigt på, men det udligende sig heldigvis. Tog kun 7 kg på under graviditeten.

Kh Sassie

ikke her, jeg har som i min sidste graviditet igen tabt mig, da jeg ikke kan spise noget… ved ikke hvad der er værst. Lægen sagde til mig i går, at jeg ikke måtte tabe mig i denne graviditet. I min sidste graviditets første tre måneder tabte jeg mig 8 kg. Dengang havde jeg lidt ekstra på sidebenene, så det gjorde ikke noget, men det har jeg ikke længere… Prøver at tvinge mad i mig, men som dig har jeg også total madlede!
    Lynne 8+5

BettinaMKBettinaMK
    Medlem

ALTSÅ der jeg var ved 1. lægebesøg har jeg taget 5 kg på, på deres vægt. det er nogen uger siden.
    jeg fik vejet mig i går og den siger 3 kg på 3 mdr. (min vægt)
    min kopsform siger noget andet, hehe men 3 kg kan åbenbart være ret meget eller meget lidt..

så jeg har tabt mig 2 kg. men spiser heller ikke så meget mere som lige i starten.. der fik den ikke for lidt. er bange for at tage helt vild meget på men holder mig ikke tilbage af mad og sunde sager, for bebsens skyld, men jeg tænker over hvad jeg spiser..
    1.graviditet tog jeg knap 17 kg på, og det vil jeg prøve at undgå denne gang… vejer os mere en der jeg blev gravid 1.gang, der var start vægten 53kg..
    nu er startvægten 58 kg…

kh bettina
    12+2

LineHMLineHM
    Medlem

Havde en start vægt denne gang på 49 kg og havde ved 1. lægebesøg taget 5 kg på. Har bestemt heller ikke holdt mig tilbage med mad. Spiser ofte-også om natten! Har altid kunne indtage alt uden at tage på, men når jeg er gravid bliver det anderledes. 1. graviditet tog jeg 25 kg på, start vægten var her 47 kg, 2. gang 23 kg. har haft temmelig meget væske de forgående gange.
    Synes selv jeg ser ud til at have taget ti kilo på, min kæreste kaldte mig igår for sin lille hval. Blev faktisk sur på ham:-))
    Kh. Line 10+6

Mostertil3Mostertil3
    Medlem

Hej
    Så var jeg på vægten her til morgen og efter min beregning er jeg i uge 9 og har taget ca. 1 kilo på. Ved slet ikke hvad der er normalt på dette tidspunkt, men ved at med den appetit jeg har haft er det vist meget nådigt sluppet. Synes jeg kan spise hele tiden, og det er desværre ikke kun grøntsager og salat min krop skriger efter. Den vil meget gerne have nogle tungere ting som brød osv. Så jeg er egentlig ret godt tilfreds. Men da jeg har et bmi på lige over normal, så skal jeg helst heller ikke tage mere end 9 kilo på – efter hvad jeg kan læse mig frem til. Håber det holder nogenlunde, så man ikke skal til at kæmpe en kamp bagefter.. 🙂
    Nå, men nu skal vi jo iøvrigt også bare huske at nyde at være gravide og ikke tænke konstant på vægten. Det er jo en vidunderlig tid og vildt imponerende hvad vore kroppe er i stand til ik?
    Kh. Mia

GeenieGeenie
    Medlem

½ kg på her, har også spist en del, blodsukkeret går helt i bund ellers. Sidste graviditet tabte jeg mig 8 kg det første trimester, og tro mig det er langt bedre at tage på istedet.

Det er jo meget forskelleligt hvor meget man tager på og hvornår i graviditeten man gør det. Hvis din eneste måde at holde kvalmen væk på er at spise, så er det jo bare sådan det er, kvalmen stopper igen, og så kan du begynde at spise fornuftigt og trave nogle lange ture, og på den måde undgå at tage alt for meget på.

Nanna

damgaard29damgaard29
    Medlem

Jeg ved det ikke. Har ikke været på vægten i 2 år (for deprimerende), men jeg kan ikke mærke noget på mit tøj endnu. Men synes det ser ud som om der er kommet en del ekstra på.

fifi39fifi39
    Medlem

Jeg har taget et enkelt kg på, men jeg er også en af dem der ikke behøver at tage alt for meget på i denne graviditet ;o)
    Tilgengæld er alt hvad der hedder talje helt væk. Jeg havde ellers lige fået en.

Fifi

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.