Andre der havde lynfødsel sidste gang?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2009 Andre der havde lynfødsel sidste gang?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    ingerningern
    Medlem

Hej
    jeg fødte min søn for knap 3 år siden. Fra vandet gik (det første jeg overhovedet mærkede til fødslen) til han var født gik der 4 timer. Da jeg havde født, sagde min jordemoder, at jeg skulle være opmærksom på, at jeg kunne komme til at føde utroligt hurtigt som andengangsfødende. Det tænker jeg meget over nu, min kusine fødte fx i bilen på vej til hospitalet. Nogle der har erfaringer?
    KH INger

gesinagesina
    Medlem

Jeg har fået samme svar som dig. Fra mit vand gik, til vores datter lå på min mave, gik der kun et par timer. Jordemoderen sagde også, at jeg derfor skulle komme tidligere næste gang.

Det er jeg lidt spændt på pyyyha!

ingerningern
    Medlem

Jeg er da vældig glad for, at jeg ikke skulle ligge der i halve og hele døgn, men hvis det går meget hurtigere denne gang, kan man jo ikke en gang nå at skaffe pasning, hvis det nu fx er om natten.
    Vi er lige flyttet og bor derfor halvanden time væk fra de nærmeste, man sådan lige vil vække fordi jeg er gået i fødsel.

Jeg var til lægen i mandags. Hun sagde, at hvis jeg går i fødsel tidligere end terminen (det gjorde jeg sidst), så skal jeg have sikret mig, at hovedet står fast ved det sidste jordemoderbesøg. Hvis jeg ikke har været ved jordemoder, når vandet går og dermed er i tvivl om, hvorvidt barndet står fast, skal man åbenbart ligge sig ned med det samme og ringe 112, hvis man har født så hurtigt som os før. Hvis barnet ikke står fast og bliver mødt med vestorm og dermed følgende turbofødsel, er der større risiko for at det får navlestrengen om halsen. Var du klar over det?

VH Inger

Puh.. jeg er på lidt under 30 timer! det er heller ikke sjovt kan jeg godt hilse at sige.. men fra de tog vandet på sygehuset gik der under en time og så var hun ude. Det overraskede vist jordmoderen lidt 🙂
    Lynne

Anonym
    Gæst

I må lære at styre jer ;-)))

Fra min første ve, og til junior kom, gik der 14 timer, og det syntes JEG var hurtigt

damgaard29damgaard29
    Medlem

Nej, det kan jeg ikke påstå… 46 timer tog det. Så jeg håber det går lidt hurtigere denne gang. Jeg ønsker dog ikke at det skal gå for hurtigt.

Anonym
    Gæst

Sidste gang tog den 1 time.

Anonym
    Gæst

Jeg venter mit 3 barn og har haft to lynfødsler, hvor der ikke har været tegn på noget forud, ingen slimprob eler vandet der gået. første gang tog det 4 timer fra første lille tegn til prinsessen var ude, anden gang 2 1/2 time, med smerter i kun en halv time, mærkede kun mine presse veer, nåede kun lige ind på føde afd op på briksen hvor de to vandet og 5 min senere var vores 2 prinsesse født. Så denne gang er især min jordemor meget obs på at det noki bliver en endnu hurtigere fødsel denne 3 gang, så har fået bud på at ringe til føde afd med det samme jeg mærker noget hvor de så kan sende falck hvis det blir nødvendigt!
    Held og lykke med graviditeten

3guldklumper uge 21 (venter os en dreng :0) emma 4 år, freja 2 år

Lunte78Lunte78
    Medlem

For hulen hvor har i været heldige! Jeg ved godt at man siger det gør mere ondt at føde hurtigt, men en lang fødsel er såååååå udmattende at det bare er ulidligt. Jeg håber bare jeg kan komme under 26 timer med veer!
    :o) Kristina

theajakobtheajakob
    Medlem

Hej Inger
    jeg må lige kommentere din læges udtalelse om det med vandet går, barn stå fast og navlestreng, for at du ikke skal gå og blive nervøs 😉
    det er rigtigt nok at man førhen sagde at hvis fosteret ikke stod fast når vandet gik, så skulle man lægge sig ned med det samme, så barnet ikke fik navlestrengen om halsen men,
    det er flere og flere gået væk fra at anbefale idet der faktisk ikke skulle være noget forøget risico for kvælning, ved at fortsat bevæge sig efter vandet er gået, selvom barnet ikke stod fast.
    Frederiksberg hospital, anbefaler det f.eks slet ikke, så vidt jeg husker så var det noget med, at barnet alligevel gik ned og satte sig fast , når vandet gik ( men hæng mig ikke op på forklaringen 😉
    min yngste søn stod heller ikke fast i bækkenet da vandet gik ( min 2 fødsel, som tog knap 2 timer fra første ve ) og jeg fik gentaget beskeden fra hospitalet om at jeg roligt kunne rende rundt og pakke og selv tage afsted
    nå nu bliver det vist lidt langt , men min pointe er, at der vist er flere sandheder over det samme emne, så hvis vandet går og du står i netto, skal du ikke være bange for at tage hjem og lægge dig ned istedet 😉

theajakobtheajakob
    Medlem

Jeg lå 30 timer ( fra første ve ) med min ældste søn, men nr 2, tog knap 2 timer fra første ve (jordemoderen mente , at hvis vi var kommet 5 min senere ud af døren, havde jeg født hjemme :-0 )
    gad vide hvad man kan vente sig med nr 3 ?, min kæreste er ihvertfald meget bange for endnu en lynfødsel

Thea, dreng fra okt-03 og dreng fra aug-06

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.