nogen der har børn med børneeksem?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2009 nogen der har børn med børneeksem?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    bentebigumbentebigum
    Medlem

Nu har jeg fået nit 3 barn(5/8) lille rasmus, og det er så 2. barn med børneeksem. bruger locobase repair, men rasmus alene kan bruge en tube på 1måned( 1tube =200 kr), og har spurgt på apoteket om man ik kan få den på recept, men det lyder til at være umuligt. hvad gør i andre ved eksemen og betaler i det hele selv eller nogen der får tilskud?

hilsen bente( rasmus knap 3 mdr)

Tonto78Tonto78
    Medlem

Jep, begge mine er også ramt. Vi bruger A-Derma crema fra apoteket når det ikke er slemt. Når det bliver sår (kun på den store indtil videre) smører vi hende med Hydrocortison (håndkøb) morgen og aften. A-Derma laver også en zinksalve der er god til eksem i ansigtet. Locobase Repair får hun på kinderne i frostvejr. Vi betaler selv, og synes ikke 200 kr om måneden på creme er voldsomt i forhold til alt det andet, vi bruger penge på :-).
    Tror heller ikke man kan få tilskud medmindre det er receptpligtigt.

🙂 Tina

Anonym
    Inaktiv

Jeg bruger også A-derma fra apoteket til min store på 5 år – den er ret drøj i brug og rigtig god. Når det ikke helt slår til, bruger vi lidt hormoncreme, som vi får på recept…

Jeg har dog for nylig hørt, at A-derma har en masse skidt i sig, når har nu prøvet at købe den nye Dexem – også fra apoteket, den er god, men ikke lige så drøj som A-derma (og ret dyr!)

Rikke (heldigvis kun ét ud af tre børn, der har børneeksem – og efter 5 år kun i meget mild grad *S*)

Tonto78Tonto78
    Medlem

Er det ikke den der Dexem der skulle være fuld af alt muligt skidt? A-Dermas creme er da uden parfume, parabener osv, så hvad skulle den være fuld af? Den fåes i øvrigt til ca halv pris i England, så hjemmesiden escentual.com. Der handler vi stort ind et par gange om året, jeg bruger den også som bodylotion for den er super god (og så får jeg ikke fiskeskæl-ben :)).

🙂 Tina

hej tina kunne man evt købe med når i bestiller så kan vi jo dele fragten??? bruger også A-derma til mine unger og mig selv da jeg har astmaeksem og tror at de også har en mild grad:(
    /lea

Tonto78Tonto78
    Medlem

Sæfoli :-). Ellers er de altså billige med fragten, det koster kun 5 £ at få det sendt uanset mængden. Og så ca 80 kr for cremen og det samme for milken.

🙂 Tina

ok:) kommewr du onsdag?

Anonym
    Inaktiv

Øhmm, jeg må indrømme jeg ikke har undersøgt det nærmere – men det er udtalt af én fra min første mødregruppe, som plejer at have styr på dén slags ;O)

Men tak til link til hjemmeside, hvis vi ender med at gå tilbage til A-derma vil jeg bestemt benytte dén, for der er da mange penge at spare!

Rikke :O)

Tonto78Tonto78
    Medlem

Nej, jeg kan ikke om onsdagen, da har jeg mødregruppe…

Tonto78Tonto78
    Medlem

Der var vist et indslag om det der Dexem den anden dag, og så vidt jeg hørte (så det ikke selv) er der bl.a parfume i, hvilket jo ikke er så rart på eksemhud. Og det var vist ikke det eneste. Jeg kan simpelthen ikke se på indholdsfortegnelsen på A-Dermacremen hvad der skulle være i af møg. Der er parabener i nogle af deres produkter, men hverken i cremen, lotionen eller shampooen (der også er helt fantastisk!).

KH Tina med en lille savlegris der er tre måneder i dag!

filomena1filomena1
    Medlem

Men kommer der ikke et eller andet told på når det er fra UK? det roede jeg ellers er det da ekstremt billigt!

filomena1filomena1
    Medlem

er ret sikker på at du kan søge om tilskud prøv at spørge hos egen læge, det kan man jo også hvis man fx skal tage ikke repeceptpligtig smertestillende hver dag pga kronisk sygdom. Men tmåske skal udgiften være højere – men prøv dog du kan jo højst få et nej!

Tonto78Tonto78
    Medlem

Niks, så længe det er inden for EU er der ikke told på. Det er også derfor det kan betale sig at købe autostole i enten England eller Tyskland (man sparer ca en tredjedel).

filomena1filomena1
    Medlem

Det var da genialt så kan man jo bestille a-derma til hele vinteren – tak for tippet 😉

TrinescTrinesc
    Medlem

Jeg bruger Aloe propolis creme

Til at starte med smurte jeg min søn både morgen og aften, efter 7 dage var det så meget under kontrol at jeg kunne nøjes med 1 gang om dagen – nu kan jeg holde eksemen helt nede ved kun at smøre ham når han har været i bad, så cremen holder til ca 2 måneder.

Den er meget “tyk” og jeg har fået anbefalet at blande den med en Aloe vera gelly, men er ikke kommet så langt endnu, da jeg ikke synes det er et problem pt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.