Hvornår fortæller I det/har I fortalt det?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2009 Hvornår fortæller I det/har I fortalt det?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    2blomster22blomster2
    Medlem

Ville bare høre om I har overvejet hvornår I vil fortælle det?
    Vi har selv snakket om at fortælle det til jul (så er jeg 9+4) – er bare begyndt at blive i tvivl. Skal først til 1. lægebesøg efter jul (29.dec) – og er så bange for at der går et eller andet galt (SA i august) – så jeg ved snart ikke.
    Vi har fortalt det til nogle venner (som også ved om SAen – det gør vores familie ikke).

Anonym
    Gæst

Jeg syntes det er SÅ svært at holde det hemmelig, når det er noget man har ønske i så lang tid. Vi har fortalt det til mor samt svigerforældre og et par nære venner, men ville gerne vente med at offenligøre det til juletid, men tror ikke jeg kan holde det så længe…..:-)

Marie

Anonym
    Gæst

Jeg forstår slet ikke hemmelighedskræmmeriet. Det er da bare at sige det. Jeg var selv tidligt ude og så aborterede jeg spontant – og var faktisk kun glad for jeg havde sagt det for så forstod folk jo godt mit tab istedet for at rumme både oplysningen om at jeg ventede mig og havde tabt det. Selvfølgelig kan der gå noget galt, men så er det jo kun rart at andre kan forstå hvorfor man er nede. Og generelt forstå hvis man er træt eller uoplagt fordi man har kvalme. Der er så mange ting. Så denne gang har vi bare sagt det til vores familie og nære venner og på vores job. Netop fordi den åbenhed vi havde, da vi mistede betød at en masse hjalp og støttede os, da det gik galt.
    kh
    stinna 8+0

SaniasSanias
    Medlem

Her kunne det ikke holdes hemmeligt, da jeg allerede ser gravid ud og ikke kan passe min almindelige bukser. Arbejdet fik det at vide til julefrokosten.

Sabrina

2blomster22blomster2
    Medlem

Egnetlig tror jeg også vi ikke ville holde det så hemmeligt, hvis det ikke var den første. Men det er det. Og vi har bare ikke villet at de skulle gå og overveje om jeg nu var blevet gravid igen eller ej osv. Da jeg havde SA havde vi kun nået at vide at jeg var gravid i 4 dage inden det gik galt. Familien ved ikke at jeg har haft en SA.
    Pt har jeg ikke så mange symptomer, og jeg har hverken lagt mig ud eller taget på – så det er rimelig let at skjule.
    Men som min mand siger, hvis de gætter det, så gætter de det – og ellers får de nok en ekstra julegave 🙂

sosababysosababy
    Medlem

Da jeg ventede mine to drenge (5 og 8 år), fortalte vi det med det samme til familie, venner og kolleger. Det gjorde vi også ved den første SA i 99. Der var både positive og negative oplevelser, efter at folk var involveret i noget så privat.
    Denne gang holder vi det mere hemmeligt. Jeg vil gerne at drengene er de første der får det at vide og vi håber på at kunne holde tand for tunge til den 19. dec, hvor deres juleferie starter. Jeg orker bare ikke at hele skolen, SFO’en, børnehaven, incl. pædagoger, lærere, forældre og børn skal vide det, før jeg er lidt mere sikker på at det hele nok skal gå.

Men det kribler i mig efter at fortælle det til drengene, min familie og mine kolleger.

Venlig hilsen Anette 6 +5

Anonym
    Gæst

Jeg har også altid fortalt det til Venner,familie,arbejdet.. Også da jeg havde den forfærdelige MA i april.. Der forstod de også hvordan og hvorfor jeg var så ked af det…
    Denne gang har vi fortalt det til de aller nærmeste også fordi jeg LIGE har startet nyt arbejde for godt 14 dage siden…
    Og jeg ved jo ikke hvordan de vil reagere, nu hvor jeg ikke har overstået prøvetiden endnu….
    Men jeg har det så dårligt med at holde det skjult… Jeg har så svært ved at holde noget hemmeligt, så der er meget få der ved det..
    Og jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at sige det efter nytår…
    Også selvom jeg ikke har overstået prøvetiden… Men jeg har også allerede MEGET svært ved at holde det skjult ret meget længere…Maven buler godt….

Knus I
    9+6

Anonym
    Gæst

Vi har fortalt det til vores familie og nogle af vennerne, hvor det er faldet os naturligt. Enkelte på mit arbejde ved det også (især fordi jeg bare synes det er SÅ svært af holde mund, når nu hovedet er godt fyldt op med graviditetstanker). I morgen har jeg besluttet at fortælle det til det på et teammøde på arbejdet – det bliver bare så dejligt at få det fortalt.

Mvh Helle (omkring 7 uger henne)

Gry2009Gry2009
    Medlem

Jeg kan slet ikke holde på sådan en hemmelighed… Så venner ved det og familie ved det og skulle der gå hen og gå noget galt har jeg brug for deres støtte.
    Mit arb. ved det ikke endnu, men jeg skal snart fortælle det til min leder, da jeg skal af med mine nattevagter, har jeg lige fået afvide idag ved lægen, pga. mit blodtryk og mangel på søvn.

Kh Gry 6+2

trineeholm29trineeholm29
    Medlem

Jeg har fortalt det til mange både familie og arbejde. Havde egentlig besluttet at vente til jul, men jeg har så meget kvalme og opkast at jeg har måtte fortælle det. Folk omkring mig var meget bekymret for mig!

Trine
    7+6

ajtbtorajtbtor
    Medlem

Vi har ikke fortalt det til nogle endnu. Regner med at vente til jul. Men hvis symptomerne bliver for tydelige siger vi det. Ellers kan vi godt lide at have hemmeligheden lidt for os selv endnu, der kommer masser af tid til graviditet snak med familie og venner senere.

Kh Anne Julie ca 6-7 uger henne ( har første lægebesøg i morgen )

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.