mærke liv hvornår

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2009 mærke liv hvornår

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    nettekobnettekob
    Medlem

Jeg ved godt det er tidligt… men jeg synes altså at jeg kan mærke noget der ligner boblerne…
    De andre gange har jeg mærket liv i uge 16.
    Har også hørt at man godt kan mærke det i uge 9-10

ttsttsttstts
    Medlem

jeg har også mærket noget som føles som boblerne, men jeg er også kommet i tvivl om om jeg i virkeligheden er længere henne, også grundet boblerne, men man skulle efter sigende ikke kunne mærke før tidligst uge 12, men ved ikke om det holder.
    Tina

4evermor4evermor
    Medlem

Første gang mærkede jeg først rigtigt liv omkring uge 16 … anden gang er det lidt lettere at genkende bevægelserne, så det var allerede i uge 13 … men man kan sagtens føle disse boblende fornemmelser før uden at det er “rigtige” bevægelser fra barnet.

Kh Trine (5+3 tror jeg)

Anonym
    Gæst

Hmm altså jeg tænker lidt at baby jo dårligt fylder 2 cm. og at den allerede skulle have en sådan kraft at daske igennem det hele derinde, således at det faktisk kan mærkes.

Så mit bud er at det er tarmene, for disse kan give selv samme fornemmelse. 🙂

Ja, det er bare mit bud 🙂

nettekobnettekob
    Medlem

jeg har i uge 10 i morgen.
    Men jeg synes at mine tarme giver sig på en anden måde.

Anonym
    Gæst

Der sker en masse med kroppen lige omkring nu. Derfor bliver man meget mere opmærksom på de små ting. Man kan ikke mærke bebs på dette tidspunkt. Det er først omkring uge 14-16 afhængigt af, om man er førstegangsfødende. Andre bobler er bare tarmene.

/Maria

nettekobnettekob
    Medlem

jeg er 3 gangs fødende og jeg kan godt huske hvordan det mærkes fra de andre gange

Anonym
    Gæst

Jeg er 4. gangs fødende og jeg vil stadigvæk påstå at de bobler jeg mærker, så absolut ikke er baby, selv om det føles som om 🙂

I skrivende stund er mit foster ca. 1 cm. og med dette i tankerne er det altså helt utopi at tro at den har kræfter nok til at røre så meget på sig at jeg rent faktisk kan mærke det 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.