Male.. ?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    morogkonemorogkone
    Medlem

Jeg mangler et svar fra nogle kvikke kvind-folk…

Jeg ved at det frarådes at man maler når mån er gravid, men her tænker jeg så at det er pga. dampe og hvis man står indenfor og maler.
    Jeg skal nemlig helst i gang med et større malerprojekt udenfor (mit hus!)
    Tænker i at det er ok ? og uden fare for den lille haletudse?

molly23molly23
    Medlem

det kan man godt, evt brug maske… det er pga dampene.. men de er jo heller ikke sunde selvom du ikke er gravid.

bandit04bandit04
    Medlem

det kommer an på, hvad der er i malingen. Du må kun male med vandbaseret maling – og kun i begrænset omfang…

molly23molly23
    Medlem

med fare for at få en over nakken…!!!!!

selvfølgelig vil man beskytte barnet inde i maven mod alt muligt. det er da klart.

men hvad så med frisører, malere, fabrikant- arbejdere, der arbejder med kemikaliere osv. skal de syge meldes når de finder ud af at de er gravide..???

altså hvis man sørger for at bruge maske når man maler og lufte godt ud hvis det er indendørs, bruger handsker hvis man er frisør, og igen sørger for god udluftning… skal ens liv gå i stå fordi man er gravid? man skal passe på sig selv det er klart, men det skal du jo også om du er mand, eller du ikke er gravid.

kan man så heller ikke gøre rent, fordi dampene fra rengørings midlerne er for kraftige og ikke er sunde… ? hvem skal så gøre det for en???? (hvis man er alene feks) arbejdet gør jo ikke sig selv.

i mit hoved kan man sku gøre alt, så længe man husker lige at passe på sig selv, feks i form af maske, handsker, udluftning mm.

det samme med folk der er bange for at bruge sæber med parfume, cremer mm. ja selvfølgelig skal man da holde igen med alt det der kemikalie l… men faktum er at det har ophobet sig i din krop, i løbet af dit liv og forsvinder da ikke af den grund af at du stopper med at bruge det i løbet af din graviditet… bare lidt at tænke over…

man skal altså ikke blive alt for fanatisk…
    har sågar hørt om kvinder som bliver bange for mobil tlf, computere, microbølgeovne mm. fordi tænk hvis det nu skader barnet..?

ja det kan nok virke lidt som et surt opstød, men det jeg ville frem til er at selvfølgelig kan man gøre de ting man gjorde førhen, bare man passer på sig selv…

og denne sang fik jeg altså af min egen læge i min første graviditet, da jeg selv gik og spurgte om jeg nu også måtte gøre det ene, eller det andet…

og det er som sagt ikke for at ramme nogen…

og heldigvis har vi alle forskellige meninger, og dette var bare min 😉

nettekobnettekob
    Medlem

Jeg har lige malet stuen…. og det var vandbaseret… og jeg havde døre og vinduer åbne…

Anonym
    Gæst

Før os har der været generationer af kvinder, der ikke på samme måde som nu havde overskud eller mulighed for at tænke på spiren i maven, og alligevel er der kommet sunde, velfungerende mennesker til verden. Så længe man tænker sig om, så skal det nok gå fint med spiren.

Kast dig bare ud i malerprojekt – men husk, at det skal helst være vandbaseret 🙂

pellefantpellefant
    Medlem

så vidt jeg ved, bliver malere rent faktisk, eller de må i hvert fald ikke male…

pellefantpellefant
    Medlem

kunne ikke lade være med at tjekke det på malerforbundets hjemmeside. der står bl.a. følgende omkring malere og graviditet:
    “Når du ved, du er gravid
    …er det vigtigt, at du straks kontakter din mester, så der kan blive fremstillet en handlingsplan for dit videre forløb. Sammen med din mester skal du udfærdige en liste over de produkter, som I anvender i firmaet, og som du kan komme i kontakt med under graviditeten. (Selv blandt vandige produkter, der er kodet 00-1 findes materialer, der ikke er velegnede for gravide).”

Så selvom malingen er vandbaseret er det ikke sikkert at det er ‘godt’ alligevel

Anonym
    Gæst

Faktisk er kvindelige malere nogle af dem der abortere mest … 😉

Men når det er sagt, så er det klart at man ikke kan bevæge sig i en klokke hele graviditeten igennem.

I øvrigt så er min kæreste maler og han køber for det meste sådan noget halv økologisk maling… Måske det er værd at kigge ind på ?

Mvh. Camilla som endnu engang er ved at blive sygemeldt fra hendes job.

pellefantpellefant
    Medlem

selvfølgelig skal man ikke leve i en osteklokke, mener bare, at man ikke uden videre skal regne med at bare fordi det er vandbaseret er det ikke skadeligt. Vedr. rengøring, så er der visse ting der heller ikke er gode at bruge mens man er gravid. Man må feks. helst heller ikke tømme en kattebakke under graviditet. At det nogen gange så ikke kan undgåes helt, tja, så må man jo tage sine forholdsregler.
    Under 1 graviditet blev en stor del af feks shampoo og vaskemidler til tøj skiftet ud med feks Derma og Neutral, og er det stadigt. Så det at man tænker over hvad man gør ved sig selv under graviditeten kan da sagtens gøre at man ændrer sine vaner frem over. Parfume er også en begrænset ting for mig nu, savner det egentligt ikke rigtigt, og når jeg gør, så bruger jeg det. Gravid eller ej.
    Samtidigt malede jeg da lidt under graviditet 1 gang, så fanatisk er jeg altså heller ikke…

maria_h_hmaria_h_h
    Medlem

hvis lægen vurderer at det er farligt for fostret det arbejde man har. jeg arbejder f.eks i landbruget og jeg blev forbudt tunge løft. her er det arbejdsgiverens ansvar at finde andet arbejde der ikke beláster den gravide eller fosteret, hvis han ikke kan det kan han vælge at sende en hjem ´MED løn

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.