Risgrød

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    AesbjergAesbjerg
    Medlem

I dag var jeg ude for at købe rismel til at lave grød af. Jeg var to steder, hvor de kun havde økologisk fuldkornsrismel. Er der nogen, der ved, om det kan bruges i stedet for almindelig rismel (fra 4 måneder) – er i tvivl når det hedder fuldkorn?

Anne (Jeppe 130409)

Anonym
    Gæst

Vi har brugt det selvsamme fuldkorns-rismel, og det fungerer fint. Tror slet ikke, det er noget problem. De må jo også gerne få øllebrød. Det eneste de ikke må få lige nu er kornsorter, der indeholder meget gluten. Og det er der ikke (så vidt jeg ved) mere af i fuldkorns-rismel end i almindeligt rismel. Dit barn får så bare lidt mere fuldkort – og det er jo bare godt.
    Mvh. Lilleny2

Anonym
    Gæst

De må først få fuldkorn fra 6 mdr, pga fiberindholdet. Øllebrød er først fra 6 mdr, netop pga glutenindholdet!! Brug majs- eller boghvedemel eller hirseflager i stedet.

Cristina og Jeppe 6 mdr

PepperPepper
    Medlem

Har vist læst et eller andet sted at de skulle have alm. rismel i rema1000 men er ikke sikker, ellers prøv et af de rigtig store sup. markeder, bilka eller kvickly extra.
    Fuldkorn er først fra 6 mdr, det samme gælder for øllebrød og havregryn – den første pga for mange kostfibre, de andre bl.a. pga glutenindhold (der er dog kun begrænsede mængder gluten i havregryn og byg.
    /Pepper

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.