Nu kan læge/JM rende mig #¤%!!”%&

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2009 Nu kan læge/JM rende mig #¤%!!”%&

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa.

Jeg er altså lidt træt af alt hvad der har med min gvraviditet at gøre. De sidste 3 uger har jeg gået til kontrol på sygehuset hver fredag pga leverbetinget graviditeskløe. Jeg skal møde fastende til blodprøver og derefter CTG strimmel og scanning.

Da jeg startede for 3 uger siden kom jeg i behandling med ursofalk og fik af vide at jeg ville blive sat igang når jeg var 38+ fordi jeg fik ursofalk. Ugen efter havde jeg fine levertal og galdesalt tal (hvilket er godt) så derfor lavede de om på planen, jeg bliver sat igang senest til termin (d.13.4). Så igår var jeg igen til kontrol og alt er super fint, baby stor trives i min mave og mine tal er fine. Nu vil de først se mig om 14 dage og der skal vi så tale om jeg bliver sat igang til termin, hvis jeg ikke har født inden.

Det er selvføldig dejligt at alt er perfekt og det må jeg ikke klage over og godt at de holder øje med mig og baby, men når man som jeg har været sygemeldt siden uge 8 og haft problemer i hele graviditeten må det godt snart være slut.

Puhaaa det blev et lidt surt indlæg, sorry 😉

Knus Nina 36+5 der aldrig har gået over tiden og håber heller ikke at det sker denne gang.

AnneKWAnneKW
    Medlem

Hej Nina

Det lyder da som lutter gode ting, MEN jeg kan godt forstå, at du ser frem til at det er overstået. Samme her. Jeg er klar til at føde og frygter, at de lader mig gå langt over tiden. Vil maks acceptere ca 4 dage, da jeg sidst gik 8 dage over hvor vi kunne se, at Kirstine havde tabt sig inde i mig. Det vil jeg ikke risikere igen.

// AnneKW (termin 1/4)

oktober78oktober78
    Medlem

Hej Nina – ja selvom det jo er super dejligt at det går godt, så kan jeg nu godt forstå at det er ved at være frustrerende at det skal trække sådan ud….så må vi jo håbe at du selv får sat gang i tingene inden så længe;)

Her går vi også bare og venter og venter nu……er lidt underligt faktisk for sidst fik jeg jo PKS og vi kendte datoen på forhånd. Denne gang får jeg lov til at prøve at føde selv, så nu må vi bare vente og se hvad der sker.

Held og lykke – jeg krydser fingre for at ingen af os 3 skal vente alt for længe….Helle var jo hurtig og føde 10 dage før;)

Mvh. Pia 38+3 /termin 2. april

PS. Ja og Xander begyndte at GÅ sidste weekend – dét er bare dejligt!

Anonym
    Gæst

Kan godt forstå du bliver frustreret !

Måske du skal tage din mand med til næste undersøgelse/ samtale. Min erfaring er at det bliver faktisk taget noget mere seriøst når det er manden der banker i bordet og forklarer at nok må være nok…..

;o)Lena

Anonym
    Gæst

Så vær du bare glad for at du nu er så ‘rask’ at man kan vente og se…. sætter man folk igang før terminen er det jo faktisk fordi at man er oprigtigt bekymret for mor el barn – og det ville jo sådan set være rigtig træls, ikk???

majbasmajbas
    Medlem

Selve igangsættelsen er heller ikke verdens sjoveste ting….. vedrop er ihvertfald på min top ti liste over ting jeg IKKE skal prøve igen!!!!!!!

Majbritt og Johannes (der blev født ved kejsersnit fordi man ikke må være i vedrop i mere end 10timer og der skete ligesom bare ikke noget….. fedt!)

karibo19karibo19
    Medlem

Jeg blev godt nok ikke sat i gang sidste gang men jeg fik vedrop i 3½ timer og udvidede mig derfor 10 cm på 2½ time og jeg skal lige hilse og sige at det vil jeg for en hver pris ikke prøve igen. Jeg ved ikke helt hvordan det er at blive sat sådan rigtig igang men vedrop er ikke at anbefale ;-). Dog har jeg hørt at de har andre “regler” for anvendelsen af vedrop i dag end for 6 år siden… Men ondt det gør det.. hyg kh karina

AnneKWAnneKW
    Medlem

Vandet gik spontant for mig sidst 5 dage efter termin, men veerne udeblev, så jeg kom på stikpille, vedrop, der endte i vestorm, og begyndte første endelig at udvide mig ordentligt, da jeg fik en blokade.

Sættes i gang eller ej. Min sidste fødsel tog 56 timer fra vandet gik. Det var ikke sjovt, men jeg vil hellere sættes i gang igen, end at bebsen ligger for lang tid inde i maven, og får det lidt skidt. Min datter havde nemlig tabt sig lidt inde i mig, og det vil jeg helst undgå denne gang.

// AnneKW

Anonym
    Gæst

Hejsa.

Tak for jeres svar. Jeg vil hellere sættes igang end gå over tiden da jeg er blevet meget hæmmet af min BL. Jeg blev sat igang med vores datter og den fødsel tog ca. 3 timer, så jeg er ikke bange for en igangsættelse.

Knus Nina 36+6 skal til JM imorgen.

Anonym
    Gæst

hvis man bare har det SÅ skidt, er en igangsættelse måske et bedre alternativ.. Jeg er ihf glad for mine to igangsættelser, da jeg havde det virkelig skidt pga bl og begyndende depression og for mig var alternativet fuldstændig immobilitet de sidste 3-5 uger og endnu mere smertestillende medicin.. Så hellere en igangsættelse, så det kan blive “overstået”!

Så, enig: en igangsættelse er næppe nogen dans på roser, men hvis ens fysiske og mentale helbred er i fare, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge!!

Cristina, igangsat i uge 39 med stikpiller i okt 06 og med kontrolleret hindesprængning og ve-drop i uge 37 i feb 09.

hmbabyhmbaby
    Medlem

Hejsa

Jeg har helt den samme følelse som dig …de kan rende mig..Jeg har været sygemeldt siden 15 december pga bækkenløsning som kun bliver værre og mere smertefuldt, og jeg er ved at brække mig af at gå hjemme(altså fordi jeg ikke kan lave noget uden det gør avsindig ondt) skal til vægt scanning på onsdag men læge og jordmoder er da enige om at babyen er VIRKELIG stor, mine 2 drenge har også været store (4700 g og 57 cm født i 40+0 og 4080 g 54 cm født i 38+2) men da havde jeg sukkersyge begge gange og det har jeg dog været forskånet for denne gang, min jordmoder vil ikke snakke igangsætning før en scanning ligger klar med størrelse da jeg er en stor pige og med bækkenløsning siger hun det kan være svært at få ordenlig fat på barnet og mærke godt nok efter barnets størrelse, glæder mig for vildt til onsdag for så kan jeg da snart se en ende på mine smerter og få normalt liv igen….Jeg er blevet igangsat begge de andre gange med vedrop og jeg frygter det slet ikke det har taget ca 6 timer begge gange fra drop blev startet til fødsel.

knus hanne

amowDRamowDR
    Medlem

Jeg er journalist hos DR NYHEDER og er ved at undersøge, hvordan man igangsætter kvinder i Danmark. Man bruger ofte stikpiller eller giver nogle kapsler, hvorefter man sender kvinder hjem, indtil deres veer går i gang. Men ind i mellem får kvinder bivirkninger af det. F.eks. kan det fremprovokere en såkaldt ve-storm. Vi vil gerne undersøge, hvor risikabelt dette er.

Hvis du derfor har oplevet at blive sat i gang med stikpille eller kapsler, og har oplevet nogle bivirkninger eller en ve-storm, så vil vi meget gerne høre fra dig. Send gerne en beskrivelse og dit telefonnummer, hvis jeg må ringe og spørge ind til din historie.

Mvh Asger Mow,

journalist DR NYHEDER, amow@dr.dk,

28543058

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.