Hovedpinepiller???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2009 Hovedpinepiller???

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    karibo19karibo19
    Medlem

Jeg er klar over at man ikke må spise Treo, men en sød bruger herinde har oplyst mig om at man heller ikke må tale Ipren, men hvad må man så. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at spise dem som slik. Men under min første graviditet havde jeg alvorlig tandpine (en weekend æv) nå men jeg fik at vide hos vagt lægen at jeg godt måtte tage 2 panodil og 2 Ipren for at tage smerterne. Det er jo slet ikke den slags smerter jeg taler om nu, men jeg tænkte at et par Ipren nok ikke skadedet. Men er der nogen der ved hvilket piller er mindst skadelige for fosteret??
    Thanks
    kh
    karina

oktober78oktober78
    Medlem

Well, jeg ved bare at man gerne må tage panodiler

Mvh Pia

Anonym
    Gæst

Hej

Der var en artikel her i Netdoktor babyklub d. 15/10-08 ang. brug af Ipren.
    http://premium.netdoktor.com/dk/babyklub/news/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.news.dk_babyklub_article_21295

Og på Netdoktor står følgende:
    Gravide:

Bør bruge mindst muligt smertestillende medicin, og hvis nødvendigt, så paracetamol.

Så tjek hvilket aktivt stof der er i dine smertestillende piller. Panodil indeholder paracetamol ved jeg.

Vh Gry

Hej Karina
    Kan godt forstå din forvirring over det med medicinen, specielt når en læge har udskrevet det under din første graviditet. Jeg har dog lige tjekket alderen på dit første barn, og på det tidspunkt vidste man endnu ikke, at Ipren (i NSAID-familien) kan udgøre en risiko i starten af graviditeten. Jeg ved det kun fordi jeg fik det af vide af min reumatolog lige inden min første gravidtitet i september 2003. Da jeg var hos jordemor i jan. 04 vidste de det ikke og det kom først frem i medierne i foråret 04.

Hvis man er i tvivl om medicin, så kan man altid tjekke http://www.medicin.dk Her kan man finde information om alle lægemidler og det er den nyeste viden om den pågældende medicin, som man kan få.
    Hilsen Maja

karibo19karibo19
    Medlem

Hej Maja
    Hvor er du sød lige at oplyse mig om det og linket. Thanks.
    kh
    karina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.