dejligt at ha´overstået nakkefoldscanning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2009 dejligt at ha´overstået nakkefoldscanning

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så var det endelig tid, til nakkefoldsscanning, og det var fedt at få set at der virkelig var en lille spire derinde.
    Nervøsiteten har luret lidt i mig, grundet en blødning efter 1.lægebesøg, men gudskelov var alting superfint, meget lav risiko for downs syndrom.
    Skal erkende, at jeg tvivlede på, om der nu var liv derinde. Har ikke forøget min vægt og kan stadig (er 12+3) passe mine “egne” bukser, på trods af at det er mit 3.barn.

Så det har været en super dejlig dag.

Go´ vind til alle Jer andre 😉

Kh.
    AH

Hej med jer

Jeg er simpelthen også bare så glad og lettet over en veloverstået første skanning i går. Det var ellers meget mere følelsesladet end jeg havde forestillet mig, for da jeg først lå der og så en lille og yderst aktiv baby hoppe rundt, så følte jeg, at der gik oceaner af tid inden damen sagde, at alt så fint ud. Og imellemtiden lå jeg og tænkte, at nu jeg jo havde set barnet, så ville det være helt umenneskeligt at få at vide, at der var noget i vejen. Men det var der gudskelov ikke, så jeg er bare så glad nu.

Jeg glæder mig dog til at få noget mere overskud og komme noget mere ovenpå. Jeg har næsten haft alle de symptomer man kunne have med kvalme, opkast, hovedpine, svimmelhed (og et par gange besvimmelse) dagligt, så nu er jeg snart ved at være lidt lang i hovedet af det – Men det bliver forhåbentligt bedre og så hjælper det altså også lidt af have et lille sort/hvid billede af en lille bebs ved siden af sig.

Knus fra mig 13 +1

Tigerdyr79Tigerdyr79
    Medlem

Hej
    Lige et spørgsmål til dig Camilla (eller hvis du hedder noget andet 🙂 )
    Nu er dette mit andet barn og første gang havde jeg også kvalme og et par enkelte gange opkast, men denne gang er det da gået helt amok. Har nu haft strid kvalme i 6 uger og kastet op 14 dage i streg. Var måske begyndt at vænne mig til det eller måske havde det fortaget lidt. Så tog jeg på job i mandags hvor jeg pludselig blev rigtig svimmel og det sortende for mine øje. Gik hjem efter at have snakket med min chef hvor vi blev enige om at det nok var influenza da jeg havde ondt i halsen også.
    Men nu ser jeg så lige at du skriver hovedpine og svimmelhed… Kan jeg gøre noget ved det da det er kommet indenfor den sidste uge eller er det også bare en af herlighederne ved at være gravid??
    (Dem der siger at det er så fantastisk at være gravid, burde have en på snotten 🙁 )

Nå men skal scannes på tirsdag og glæder mig til at få klarlagt de samme ting som i lige har påpeget. Tillykke med jeres fine resultater *misunderlig*

Knuz fra Tanja 12+4

Anonym
    Gæst

Held og lykke med scanningen Tirsdag.Det skal helt sikkert gå rigtig fint for dig.

Selvom man har nogen i forvejen, er det altid rart at få den bette at se. og få bekræftet, at der virklig er en lille bebs derinde.;-)

Opkast har jeg gudskelov været forskånet for, men rigtig meget kvalme. Det har jeg prøvet at holde for døren, ved at spise og drikke jævnligt, så der har været noget for maven at arbejde med.
    Desværre har jeg en tendens til at blive svimmel, grundet et lavt blodtryk, men det har jeg jo vænnet mig til, og ved jeg skal passe på, med at rejse mig for hutigt, og eller lave andre hurtige bevægelser.

Men det er jo altid forskelligt hvad der virker for den enkelte.;-)

kh
    Anne

Hej Tanja

Puha, det lyder heller ikke som om, at du er slippet helt nemt over det ;o(

Jeg har også døjet rigtig meget med svimmelheden og kvalmen og fandt bl.a. ud af, at min blodprocent var meget lav (6.1 – skal være mellem 7-10) så jeg er begyndt at tage en del mere jerntabletter end før og det hjælper lidt på svimmelheden synes jeg.

Derudover har jeg også oplevet at blive så dårlig med hovedpine og kvalme, at jeg er besvimet, når jeg har kastet op. Her siger jordemorderen, at jeg skal sørge for at spise ca hver 2 time for ikke at blive så afkræftet, at det sker (men det er så lidt en udfordring med madlede, men kiks og sådan glider ned)

Omkring hovedpinen så er min ret slem, fordi jeg også lider af migræne. Det er dog ikke migræne jeg har hele tiden men mere en slem trykken. Jeg har fundet ud af, at det hjælper mig at lægge mig med noget koldt (fx frosne ærter) i nakken – eller i panden. Og hvis det er slemt, så kan man købe panodiler i stikpille-fom på apoteket, som også kan tage toppen.

Måske noget af dette også kan hjælpe dig? Jeg føler i hvert fald med dig og håber, at du får det bedre!!

Bedste hilsner fra Camilla

Pjo123Pjo123
    Medlem

Hej Tanja og Camilla.

Det lyder voldsomt med alt den kvalme, opkast og besvimelse.

Selv var jeg til akkupunktør forleden, (jeg har en dårlig hæl), og da jeg nævnte for ham, at jeg var gravid og havde lidt kvalme, så satte han straks et par nåle i mig, og siden har jeg ingen kvalme haft! Det var bare lige et fif.

Prøv det. :o)

Hilsen Pernille 12+0

jucillejucille
    Medlem

Så fik vi også set vores baby.. Fældede godt nok lige en tåre da billedet kom på skærmen og hjertet slog.. Fik rigtig fine tal trods min alder. Er 38 år.. Men lav risiko 1:2450. Var mere nervøs denne gang end med de to store. Tænkte nærmest ikke det kunne gå galt dengang.
    Er jeg mere bevidts om denne gang, men nu synes jeg godt jeg tør glæde mig…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.