Vægt

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    metsen80metsen80
    Medlem

Jeg var lige på vægten i går. Det var absolut ikke et rart syn der mødte mig. Jeg har allerede taget 8½ kg på.
    På dette tidspunkt da jeg ventede Nellie havde jeg kun taget 4 kg på. Jeg tog i alt 21 kg på da jeg var gravid sidst, men kom ned på min normalvægt 1½ mdr. efter jeg havde født.

Jeg frygter, at jeg kommer til at tage over 30 kg på. Synes ellers at jeg lever forholdsvis sundt, men 8½ kg på 18 uger er temmelig meget synes jeg.

Hvor meget har I andre taget på?

Mette 18+0

InarillaInarilla
    Medlem

Først vil jeg sige at det er rigtig flot at du sidst kom ned på din normalvægt 1½ mdr. efter du havde født 🙂

Jeg har selv kun taget 1 kg på indtil videre og jeg er 20+3 henne. Jeg kan ikke selv forstå jeg ikke har taget mere på, men lægen siger at mit stofskifte er helt normal. Fik taget en blodprøve da jeg havde tabt mig efter jeg blev gravid, min for et par dage siden sagde vægten plus et kg så jeg var super lykkelig over at min vægt endelig er steget, det er jo tegn på den bette trives og vokser..
    Jeg tænker ikke selv vildt meget over hvad jeg spiser, spiser bare som jeg gjorde inden jeg blev gravid, hvilket er sundt og varrieret. Men har jeg lyst til slik eller andet usundt spiser jeg det, så længe det ikke er hele tiden kan jeg ikke se der sker noget ved det….

Kristina 20+3 (skal skannes på torsdag)

Anonym
    Gæst

Je tabte mig til at begynde med i begyndelsen af denne graviditet. Men for ca. 4 uger siden begyndte jeg at tage på og er nu +3,5 kg.

Under min forrige graviditet vejede jeg ca +9kg på dette tidspunkt og endte med at have taget 25 kg på, så det kan godt være temmelig forskelligt fra graviditettil graviditet 🙂

Knus Pernille 21+0

Anonym
    Gæst

Jeg har taget 8-10 kg på og det passer mig fint. Var undervægtig fra starten af, så der skal jo fyldes godt op i depoterne! ;o)

Cristina 19+4

09musen09musen
    Medlem

Jeg startede også med at tabe mig 4 kg, og er nu endelig kommet op på +1,5 kg. Jeg har dog stadig kvalme og kaster også op, så det er nok forklaringen på hvorfor det ligger så lavt :-/

kh Louise (19+5)

princess76princess76
    Medlem

Jeg vejer det sammen som før graviditeten, hvilklet er helt efter planen. I januar fik jeg en gastric bypass operation, så efter et vægttab på 32 kg inden graviditeten, har jeg det svært nok med at bukserne nu strammer igen, men selvfølgelig er jeg lykkelig for omstændighederne.
    Camilla 17+4

loforalofora
    Medlem

Det er sjovt så forskelligt det er.
    Jeg har kun taget 1,5 kg på, men dyrker også stadig hård motion hver dag og spiser fornuftigt…
    Er bange for at den dag jeg bliver nødt til at indtage sofaen, der kommer det til at gå RIGTIG stærkt.
    KH Lone 19+5

Majer80Majer80
    Medlem

Jeg har kun taget 1 kg på, men har også lidt at tage af. Jeg går hos en diætist med henblik på at mindske min vægtøgning denne gang. Sidste gang tog jeg over 25 kg på, men rigtig meget var væske, så reelt havde jeg heldigvis “kun” 5 kg ekstra fra graviditeten. De blev til gengæld svære for mig at tabe, men det lykkedes lige inden jeg blev gravid igen.
    Majbrit 17+0

Anonym
    Gæst

4 -5 kg + her .. første gang tog jeg 30 kilo på .. anden gang 15 kilo og 3 gang 10 kilo .. så nu må jeg se hvad der sker denne gang .. Men kan så heldigvis godt tåle at tage de kilo på da jeg har tabt det hele efter de andre fødsler og gerne vil beholde en 10 kilo efter denne gang .. 😀
    Knus Christina 17+2

tullebirktullebirk
    Medlem

jeg lyder til at være den eneste der ligger i den lidt høre ende.. har tager 5-6 kg på!!! de kom meget hurtigt!! og de har valgt at sætte sig på numse, lår og KNÆ- er det ik for underligt- fede knæ- det er ik kønt!! haha….
    jeg tog 35kg+ sidste gang og der skal jeg ik ende igen…. svømmer 4 gange om ugen og holder mig fra alt sukker… men nyder virkelig at være gravid og vil tage hva der kommer med et gram salt( man behøver jo bare ik lige frem provokere der frem hahahaha)

Mange hilsner Tilde/Tullebirk- som tager til Tennerife den 2 Nov.. sol sol sol here i come

Anonym
    Gæst

Jeg har taget ca. 1½ kg på. Så det er helt fint. Er lidt nervøs for at det pludselig begynder at gå stærkt, da jeg kan se på mine søstre hvor svært det er at komme af med de ekstra kilo igen. Spiser ligesom jeg plejer – og dyrker også lige så lidt motion som sædvanlig 🙁

Heidi 17+2

Anonym
    Gæst

Var der forskel på vægten af dine børn ved de tre fødsler? Jeg tænker på, om børnenes vægt bliver meget påvirket af, hvor meget man tager på under graviditeten…

mivpigenmivpigen
    Medlem

tabte mig ca 3 kg i starten af graviditeten, og har knu taget et kilo på igen siden… er ret glad for min værgt stadig er nede da jeg tog næsten 20 kg på med min datter, og har ikke tabt dem dersværre.. håber derfor at der ikke ryger så meget på denne gang..

Maiken 22 uger henne

snart2bebssnart2bebs
    Medlem

ved ikke hvad jeg har taget på har ikek nogle vægt.. men skal til jordmodrere d.5 nov så der kommer chockket hehe

20+4

carina26carina26
    Medlem

Er der andre første gangs gravide der bliver bange for de 35kg tal der bliver slynget ud? : ) Jeg har taget 2 kg på og er 18+4. Synes det er ok. Men knæene gør dog lidt ondt. Er der andre der døjer med sådan noget? Og nogen råd?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.