Galdesten???

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    RockbabyRockbaby
    Medlem

Hej Alle
    Har været indlagt i sidste weekend p.g.a. de mest intense smerter i brystkasse og helt om i ryggen. Det var en forfærdelig oplevelse, som jeg vil spare jer for, men konklusionen blev, at det var smerter fra en galdesten.
    Jeg går nu angst rundt herhjemme og er mere end bange for endnu et anfald. Er der andre, der døjer med det samme problem? Og i givet fald hvad gør I?
    Jeg har droppet al fedt i maden, da det skulle hjælpe, men ellers ved jeg ikke, hvad jeg kan forvente, og jeg hader, når jeg ikke har en fornemmelse af, hvad fremtiden bringer. Kommer det igen? Og vil smerterne være de samme?
    Jeg kan læse, at mange gravide døjer med det, så måske en af jer har samme problem?
    VH Christina 20+0

Anonym
    Gæst

Døjer hedligvis ikke selv med det, men kender da lidt til det alligevel gennem mit arbejde. Du skal, udover den fede mad, undgå koffein og rygning. Du kan muligvis forvente at anfaldende fortsætter og at du skal have din galdeblære fjernet, når du har født. Sagde de noget om, til scanningen, om det var en sten, størrelsen, om det var grus eller om de kunne tælle dem og se deres omkreds??? Anfaldende kommer jo, når galdeblæren skal tømme sig og den så klemmer sammen om stenene eller når småsten og grus sætter sig i galdegangene.. Håber du har fået noget smertestillende, for der er desværre ikke så meget at gøre, mens du er gravid.. 🙁

Håber du undgår flere anfald!
    Knus fra Cristina 19+3

KarismaKarisma
    Medlem

Hej,

Jeg havde en periode med slemme galdestensanfald efter min sidste graviditet. De kom når jeg spiste bare lidt fed mad, feks en pizza eller bare bearnaisesovs. Der var både rigtige anfald og mere konstant ondt i maven over hele dage, ikke fedt! Jeg nåede at komme til forundersøgelse inden operation hvor jeg blev mødt aj en rigtig uvenlig overlæge som foreslog at jeg tabte 10 kg og så om det hjalp (havde lige født!), og ellers skulle jeg være klar over at 20% af kikkertoperationerne endte ud i ‘traditionel’ operation, dvs. jeg måtte ikke bære min datter 6 uger efter fødslen. Dette var ikke noget de kunne tage stilling til før man var lagt i narkose.
    Jeg endte med at få noget alternativ behandling som har fjernet anfaldene! Får måske et mindre tilbagefald til den konstante hårde galdeblære et par gange om året, men kun efter rigtig god mad og aldrig som rigtige anfald. Er ellers ikke rigtig typen på alternativ behandling, men prøvede det lidt i trods (det er min onkel der er healer) og må tage hatten af for det – måske et forsøg værd?

Mvh. Karisma

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.