Et spørgsmål til gennemscanningen…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2009 Et spørgsmål til gennemscanningen…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Kan de kigge efter livmoderhalsen, når de alligevel scanner? Eller kan det kun foregå vaginalt? Jeg spørger fordi jeg har virkelig mange, nogle også bidende, plukveer og i fredags blødte jeg en lille bitte smule gammelt blod og er lidt nervøs for om alle plukveerne kan modne.. Kan det det og er livmoderhalsen forkortet får manden nemlig ikke lov til at rejse om små tre uger!

Cristina 19+3

CarohelenCarohelen
    Medlem

Hej Cristina

Jeg tror godt de kan se det ved en udvendig skanning. Da jeg har fået keglesnit for nogle år siden – og derfor har en lidt forkortet livmoderhals, skal jeg skannes igen 17. november for at man kan sikre sig alt er ok – og den ikke er for kort. Det skulle ikke være et problem – men man checker lige for en sikkerhedsskyld, så man ikke risikerer at føde for tidligt. Jeg spurgte hvad man ville gøre hvis den var for kort – lægen sagde at det er den nok ikke – men man bliver sygemeldt og lagt i seng hvis det er tilfældet… (i “gamle dage” bandt man livmoderen sammen det sidste stykke tid – men det gør man helst ikke mere.

Håber alt er ok med dig!!

Caroline 20 + 3

KarismaKarisma
    Medlem

Hej,

Plukveer modner – jeg blev truet med bål og brand ved sidste graviditet fordi jeg havde rigtig mange plukveer. Fik dem af alt og ingenting, sågar af at jordemoderen forsigtigt mærkede på maven ca. midt i graviditeten. Jeg blev kun undersøgt vaginalt, men det var senere i graviditeten da plukveerne også blev regelmæssige, der var livmoderhalsen meget forkortet og jeg fik en deltidssygemelding. Men jeg gik alligevel helt til termin, så det behøver ikke ende ud i for tidlig fødsel.
    Ville da helt sikkert spørge min JM og blive tjecket hvis jeg var dig!

Mvh. Karisma

Anonym
    Gæst

Hej Cristina,
    I 2004 kunne de i hvertefald ikke se det på den udvendige scanning. Jeg blev indlagt med plukkeveer (og blødning efter GU). Jeg blev overført til Odense og der lavede de først en komplet gennemscanning for at se om barnet var okay, derefter tjekkede de længden på livmoderhalse via en indvendig scanning. Det sagde var rigtige måde at måle det på. Men teknikken kan jo have forbedret sig meget siden da.
    Hvis jeg var dig ville jeg dog lige smutte forbi lægen med en urinprøve og få den dyrket (det er ikke nok med stix) for lige at kontrollere om der skulle være blærebetændelse. Det er nok også en god ide at blive hjemme og slappe helt af indtil du har snakket med lægen.
    Jeg vil ikke male fanden på væggen, men jeg har lært på den ubehagelige måde at man skal tage de signaler kroppen sender alvorligt. Så lyt til mavefornemmelsen.

Held og lykke med det.
    Marianne 21+4 (og igen i denne graviditet sygemeldt pga. plukkeveer).

Anonym
    Gæst

Tak tøser! Jeg tager til lægen i morgen og bliver tjekket for blærebetændelse, for det gør sgu nas! 🙁 Kan heller ikke have bækkenbæltet på… Mere :(((( Og slapper jeg mere af, holder jeg da op med at trække vejret og det har jeg ikke hørt så mange positive historier om..

Cristina 19+3 -i dårligt humør..

Anonym
    Gæst

Hej
    Har tænkt på hvordan det går med dig, forhåbentligt har du det bedre.
    /Marianne 21+5

Anonym
    Gæst

Jeg var ved lægen og der var ingenting i min urin.. Han synes det lød som mange plukveer og kunne ikke lide at jeg måtte puste, som jeg gjorde, lige da jeg kom ind til ham med en plukve, der bed lidt.. Og så har jeg også ondt, nederst i livmoderen, så han tjekkede også mit infektionstal, men det var også helt normalt. Han havde ingen svar, men sagde at hvis det bliver værre, skulle jeg selv sagt komme igen eller ringe til jm/fødegang. Og så på fredag, når min egen læge er tilbage fra ferie, skal jeg ringe til hende og give hende en update, for hun havde måske nogle andre tanker, end han lige kunne have i dag. Og så afventer vi scanningen på mandag. Jeg skal bede dem om at scanne min livmoderhals, for han kunne godt se fornuften i, at min mands sejlads bliver stoppet, hvis jeg allerede nu har forkortet livmoderhals.

Så: ingen bedring, men det er heller ikke værre og jeg mærker stadig den lille tit, så…

Tak fordi du tænkte på mig.. :o)
    Knus fra Cristina 19+4

molly23molly23
    Medlem

cristina, da jeg ventede mathilde var min smerte tærskel meget mindre, og syntes at plukveerne var meget slemmere end da jeg ventede mathias.
    her 3 gang, syntes jeg allerede at kunne mærke en slemmere smerte end med mathilde.. vildt mystisk.. er 12 uger henne nu, og er allerede begyndt at få små plukveer, men de niver sku…
    ved ikke om der er sammenhæng med at jo flere du får jo voldsommere bliver det.. skal slet ikke gøre mig klog på det, andet end jeg oplever det samme….

håber da du snart får svar på hvad det er….

molly 😉

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.