jernmangel

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Så kan man læse her på forsiden at jernmangel hos den gravide kan give skizofreni hos barnet- jeg må hvis hellere i gang med de jern tabeletter !

hilsen ballondyret

Anonym
    Gæst

ja føj da -men hvilken sammenhæng sku det ha…??? Jeg er også dårlig til at tage mine jerntabl. – sker nok kun hver 3. dag ca…..

Så jeg skal lige ud og ha min for idag…:-)

K 25+4

Peanut2009Peanut2009
    Medlem

Helt ærgeligt… den slags psykiske sygdomme viser sig først i teenageårende eller starten af tyverne, så har de været ude og undersøge deres mødres kostvaner dergang de var gravide.

Hvis man laver nok undersøgelser vil man da altid finde noget, men tror helt ærligt at jernmangel påvirker morens velbefindende mere end barnes fremtidige psykiske status.

9februar9februar
    Medlem

Helt enig man kan ikke bruge dagpressens kommentarer til noget -man ved ikke helt præcist hvordan man har indsamlet oplysninger der daterer så langt tilbage.

Ydermere viste en undersøgelse sidste el. forrige år, at rigtig mange gravide havde ikke brug for ekstra jern. Hvis man indtager for meget jern, så hæmmer det udskillelsen af tungmettaller mm.

Jeg har lige tjekket min blodprocent hos lægen – det viste sig at den var lidt lav, men mine jerndepoter var i orden – og så hjælper det jo ikke at indtage ekstra jern.

Knus
    HU 24+0

signemignesignemigne
    Medlem

Ja, jeg tror bare man skal tage den med ro. Psykiske lidelser er konplekse og der er endnu ikke klarlagt nogen som helst soleklare sammenhænge, så den her er lidt tynd. Specielt da der er ligeså mange skizofrene nu som før man anbefalede jerntilskud, så jeg vil gerne se studiet før jeg får skyldfølelse:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.