Stamceller – jeres holdning/handling

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2009 Stamceller – jeres holdning/handling

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej piger – nu vil jeg lige høre hvordan i forholder jeg til den mulighed man har for stamceller. Jeg læste lidt om det under sidste graviditet og såvidt jeg fandt ud af så koster det x-antal kr. og jeg blev både på baggrund af det og også fordi jeg ikke har gjort det ved de første to enig med mig selv om at det ikke var noget vi ville gøre.

Nu er jeg så igen stødt på det og er igen begyndt at tænke på om det er noget man burde gøre – jeg syns bare det er svært at forholde sig til…

Hvordan er jeres holdninger og evt. handlinger ift. dette?? Nogen der har taget beslutningen??

K 25+0

SigneETSigneET
    Medlem

Vi overvejede det rigtig meget med Aksel i 2005, men valgte det fra. Vi synes det var for dyrt og for usikkert. Den gang havde man i hvert fald ingen garati for, hvad der skulle ske med cellerne, hvis det firma, der stod for nedfrysningen gik konkurs. Så kunne man i princippet lige pludslig få et brev om at man skulle afhente sine celler og man kan jo ikke smide dem i fryseren derhjemme!!!

Vi blev enige om, at alle de penge vi skulle smide efter de stamceller var bedre brugt på andre ting, men havde penge nu ikke været en mangelvare for os – 2 gange SU på det tidspunkt – så havde vi måske gjort det.

Jeg er helt overbevist om at man i fremtiden vil nedfryse stamceller fra alle nyfødte teknologien er bare for dyr endnu og jeg var/er ikke tryg ved de der private virksomheder der tilbyder nedfrysning. Man skal i hvert fald huske at læse det med småt, ellers kan de blive en mege dyr fornøjelse.

Signe 24+1

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.