Min mave er som sten….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2009 Min mave er som sten….

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Katja81Katja81
    Medlem

Min mave er bare som sten hele tiden, og man kan bare ikke noget som helst…. ØV ØV

Jeg kan ikke huske at det har været sådan de andre gange…

Men der er da ikke noget i det vel, jeg skal bare slappe noget mere af ikk..???

Katja 30+1*2

GrandAbelGrandAbel
    Medlem

Uh, glæder mig til at se svarene på denne, for min mave er også ofte fuldstændigt hård i timevis i træk – folk siger det er plukveer, men det kan det jo for fa’en ikke være 6 timer i træk!!!
    Kh Birgitte 29+4

Katja81Katja81
    Medlem

Ja jeg er helt sikker på det ikke kun er de små… Nu er der jo tvilllinger og det skulle være mærkelig vis de begge lå sådan…

Men det er hele maven, helt hård..

MianjaMianja
    Medlem

Er I sikre på at det ikke er fordi babyen ligger med numsen presset udaf mod jeres mave? Tror heller ikke det kan være plukveer, så længe varer de ikke.

gitte2tragitte2tra
    Medlem

Jeg venter tvillinger, og har i en periode også haft en meget hård mave. Lidt aftagende, når jeg lå ned. En af de gange jeg var til kontrol hos en læge, sagde han at det kunne være p.g.a. overansrengelse.
    Min mave er ikke længere så hård, men jeg har også lyttet til lægernes råd, og lagt mig ned det meste af dagen. Ikke at det er nemt når man har en dreng på 4, men det lykkedes nogenlunde. De dage jeg er for aktiv har jeg en meget spændt mave når jeg er oppegående, og mange plukveer når jeg ligger.
    Ved selvfølgelig ikke om det er noget i samme stil at du har, men det er i hvert tilfælde de råd jeg fik.

Gitte (25+5)

pilemandpilemand
    Medlem

Jep tror helt bestemt det er overanstrengelse.. Jeg har det på samme måde, skal ikke rejse mig for hurtigt eller lave ret meget før maven strammer over det hele..
    Bebserne fylder jo også en hel del efterhånden og vi må nok desværre se i øjnene, at det ikke bliver nemmere når vi venter 2 ad gangen..

Så slap så meget af som muligt og husk evt. midt på dagen at ligge helt ned helst i sengen og tage en pude elller lign under maven og mellem benene en halv times tid så får hele kroppen lov til at slappe af. For selvom man føler man slapper af i sofaen, så gør man det ikke helt alligevel..

Rikke 27+1*2

GrandAbelGrandAbel
    Medlem

Hmmm… Tror ski de glor noget hvis jeg smider mig op på skrivebordet med puder her og dér ;o) Nå, men om en måned minus en dag går jeg på barsel og så kan jeg slappe af. Så må vi se om maven ændrer sig!!
    Jeg er desuden også kommer dertil hvor jeg skal tænke mig godt om inden jeg rejser mig – ellers skal jeg lige love for Quark minder om at han er der og at jeg liiige skal tage den lidt med ro.

DoreteDorete
    Medlem

hej

ikke for at gøre nogen urolig.
    Men hvis moderkagen har læsnet sig, så bliver maven eller stedet, hvor løsningen er helt hård.
    Prøvede det tidligere i denne graviditet, og det viste sig jeg havde en randløsning af moderkagen.

Held og lykke

knus Dorete 26+4

GrandAbelGrandAbel
    Medlem

Jeg har været til andet jordemorbesøg i dag og spurgte til det. Hun sagde at som jeg forklarede det med at hele maven blev hård så var det sikkert overanstrengelse. Jeg kan også se at det er aftagende i denne uge hvor det er lysnet med arbejdspresset på mit job, så nu prøver jeg at tage 10 min. med fødderne oppe i kantinen hvis det kommer og så må vi se om det hjælper…

gitte2tragitte2tra
    Medlem

Det lyder som en rigtig god ide.
    Selvom graviditet ikke er en sygdom, må man gerne være mere opmærksom på kroppens signaler om, at nu skal den have ro. Håber du får det lidt bedre, og at det den vej giver lidt mere overskud på andre tider af dagen.

Selvfølgelig kan man ikke smide sig op på bordet som en anden nævnte, men vi er nogle der har måttet tage konsekvensen, og ladet os sygemelde, så fødslen ikke gik i gang allerede før uge 20…..

gjoppergjopper
    Medlem

Sådan havde jeg det også i sidste weekend – det vidste sig at jeg havde blærebetændelse. To dage på penicilin og maven er som den plejer.

VH Stine

biscuit80biscuit80
    Medlem

Spændende tråd! Min mave har også været hård meget i denne uge; føler nærmest den konstant er hård, når jeg går eller er oprejst, sidder foroverbøjet for længe af gangen eller bare er lidt presset med deadlines.

Jeg vil lige høre, om nogen ved, om det er farligt for barnet, at maven sådan bliver hård så tit?? Eller hvilke konsekvenser det kan have, hvis man har det over længere tid?

Kh. Lise 27+6

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.