Køb af barnevogn/kombivogn

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2009 Køb af barnevogn/kombivogn

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg vil høre, om der er nogen der har nogle gode råd til køb af barnevogn?

Har hørt nogen sige, at barnevogne fra Bilka ikke er gode og holdbare nok, i hvert fald hvis man regner med at genbruge barnevognen igen til næste barn. Er der nogen der har erfaringer med barnevogne fra Bilka? For de kan jo være lidt billigere end andre.

Hvilke mærker vil I foreslå man køber, hvis barnevognen skal være forholdsvis billig, nem

Anonym
    Gæst

Hov, kom til at trykke på en forkert tast – her er resten af indlægget:

nem at klappe sammen/have med i bilen (som ikke er en stationcar) og så selvfølgelig overholde alle sikkerhedsforanstaltningerne?

Er der nogen der har erfaringer med kombivogne? For så er der jo også lidt penge at spare der…

Mvh. en fortvivlet førstegangsfødende…der ikke ved noget som helst om barnevogne 🙂

MeidahlMeidahl
    Medlem

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne af, men vi har købt en basson klapvogn, hvor ryggen kan ligges helt ned så luften kan være deri. Min søster gjorde det på samme måde, og har været rigtig glad for det, vi har købt den i Låsby og har sparet lidt over 1000 kr for vogn og lift.

MianjaMianja
    Medlem

Vi er også “førstegangere”, og vi overvejer også en kombivogn. Eller egentlig multivogn, hvor man også kan få autostol til. Jeg synes simpelthen det er så smart tænkt at man kan bruge stellet til tre forskellige ting. Men jeg ved også godt, at barnevognsdelen nok ikke kan bruges helt så længe som en af de der enorme barnevogne, som barnet nærmest kan ligge i til det er fem år. Men man skal spørge sig selv, om man skal have babyen liggende udenfor og sove i barnevognen som en fast del af hverdagen, eller om den skal sove inde. For så tror jeg, at en kombivogn bliver for lille. På den anden side, så kan man jo netop som regel lægge ryglænet ned og slå fodstøtten op og så putte babyen i en sovepose, og så er det vel lige så fint.
    Det eneste problem for mig med en kombivogn er, at de ofte er noget lave, og jeg er bange for, at man skal bukke sig for meget ned hele tiden.
    Mht. sikkerhed, er der så ikke noget med, at de skal være godkendte før man må sælge dem i Danmark?
    Og så synes jeg at man kan få nogle vildt fede farver, og det betyder jo også lidt når man nu er pige…

KarenTKRKarenTKR
    Medlem

Hej Marlon,

Vi købte en barnevogn i Bilka (vist mærket babycare) da vi fik vores første barn i 2005. Jeg kunne ikke rigtig se den store fidus i at bruge flere tusinde kroner på en “mærke” barnevogn, når den fra Bilka også opfyldte alle sikkerhedskrav og vores behov iøvrigt. Den har fungeret upåklageligt. Er stadig pæn. Nem at manøvrere. Nem at slå sammen og få ind og ud af bilen osv.
    Så den skal da helt klar genbruges her når nr. 2 melder sin ankomst.

Kh. Karen 29+5 🙂

frkferotfrkferot
    Medlem

vi har købt en Odder Sølvpil brugt for 2500, inklusive lift, pusletaske , nye madresser og babydyner/sengetøj.
    Det synes vi var et godt køb og den er meget pæn og velholdt, så vi kan sagtens bruge den igen til næste barn.

TigerTunesTigerTunes
    Medlem

Vi har heller ikke alt for mange penge til invistering af baby ting, men vi vil alligevel gerne have kvalitet for pengene. Så vi holdt i lang tid øje med dba, hvad der var til salg af barnevogne i vores område. Netop fordi vi tænkte det samme, om de billige barnevogne (fra Bilka feks) nu er gode nok i kvaliteten. For vi ville alligevel heller ikke bruge måske 6-8000 på en banevogn. Så vi fandt en brugt Odder, 2 år gammel og lige så fin som ny! Man kan faktisk ikke se den er brugt! Og den gav vi 2000kr for!!! Og det var så med det hele…!

Min pointe er: Hvis du gerne vil have kvalitet, men ikke betale mange tusind kroner, så kig dig godt om efter noget brugt! Selvfølgelig er det ikke alle brugte ting som er i lige god stand, men så må man kigge sig lidt for. Der er mange penge at spare, og man kan alligevel få et rigtig godt produkt!!!

Det blev lidt langt, men håber du kan bruge det:-)

Dorthea 31+4

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.